Alltså jag är inte ute efter att ställa retoriska frågor eller för att tjafsa, jag vill verkligen veta. Hur & när hittas det här godset på? Var på skalan “åta sig i tid” och “on the fly” ligger det?
I detta fall, 4,7. Snabba ramar, relevanta detaljer, inga avbrott, spelledarskillz few.
Well, om det hade varit jag som hade spellett det så skulle jag ha haft ett preppat gods. Så det hade inte blivit någon “blockering” där heller.
Ram: ”Om mat går utanför preppen då? ”
2097: ”Jag har preppat det. ”
Ram: ”*censurerat*”
Vaktpatrullschemaregler är bättre.
Nej, för det går inte att förbereda sig mot slumpen. Om jag smyger in oförberedd eller observerar stället i två dagar innan så har jag samma risk -> kasst.
Det har jag aldrig varit med om, tycker det är nästan magiskt hur allt alltid passar ihop.
Får jämt känslan “ja! så måste det ju vara!”
Då har vi nog hittat roten till våra diskussionsproblem. Jag spelade så 1988 i AD&D och över tid funnit massor med sätt som jag gillar bättre. Även jag har haft en fas där jag förberedde jättemycket men jag kom fram till att:
Det genererar waste. 80+% av materialet används inte.
Slumptabeller är kul, men påhittat spel är roligare även det som hittas på on the fly (och i vissa spelstilar på grund av att de hittas på då).
När jag kom upp ur tonåren så insåg både jag och spelledarna ganska snart att vi inte var motståndare utan medspelare i upplevelsen.
Jag älskar att spela stora, öppna kampanjer med många relationer. Jag spelar inte platser, jag spelar liv. Detaljist är inte awesome, förändringar är det. Du spelar dungeons. Din spelstil är awesome. Den funkar inte för mina behov.
I detta fall, 4,7. Snabba ramar, relevanta detaljer, inga avbrott, spelledarskillz few.
Well, om det hade varit jag som hade spellett det så skulle jag ha haft ett preppat gods. Så det hade inte blivit någon “blockering” där heller.
Ram: ”Om mat går utanför preppen då? ”
2097: ”Jag har preppat det. ”
Ram: ”*censurerat*”
Vaktpatrullschemaregler är bättre.
Nej, för det går inte att förbereda sig mot slumpen. Om jag smyger in oförberedd eller observerar stället i två dagar innan så har jag samma risk -> kasst.
Det har jag aldrig varit med om, tycker det är nästan magiskt hur allt alltid passar ihop.
Får jämt känslan “ja! så måste det ju vara!”
Då har vi nog hittat roten till våra diskussionsproblem. Jag spelade så 1988 i AD&D och över tid funnit massor med sätt som jag gillar bättre. Även jag har haft en fas där jag förberedde jättemycket men jag kom fram till att:
Det genererar waste. 80+% av materialet används inte.
Slumptabeller är kul, men påhittat spel är roligare även det som hittas på on the fly (och i vissa spelstilar på grund av att de hittas på då).
När jag kom upp ur tonåren så insåg både jag och spelledarna ganska snart att vi inte var motståndare utan medspelare i upplevelsen.
Jag älskar att spela stora, öppna kampanjer med många relationer. Jag spelar inte platser, jag spelar liv. Detaljist är inte awesome, förändringar är det. Du spelar dungeons. Din spelstil är awesome. Den funkar inte för mina behov.