Alltså, ett väldigt smidigt sätt är att ha färdigslagna tärningsslag som SL. Antingen gär du jobbet själv eller också hittar du en som genererar dessa åt dig. Det viktiga är att när du är klar så har du ett papper framför dig som har en kolumm för varje svårighet (kanske fler på 3ObT6) som är fylld med värdet på det du slog innan och ngn enkel notis för om det finns möjlighet att lyckas perfekt och fumla. Sparar massa tid samt att du slipper avslöja om du vill slå något dolt för spelarna då det bara är att stryka siffran som du senast förbrukade.
Själv tyckte jag skaderegistreringen tog för lång tid så i princip strök jag det momentet (läs detaljerna i mitt första svar till dig). Då flyter striden väldigt lätt:
1: VINIT
2: slå anfall (och beskriv det för att ge levande strid och spara tid)
3: slå försvar om anfallet träffade, annars ny runda eller nästa anfall
4: om skada>rustningsvärde - logga som UK och slå chockslag
Sparar massor med tid och håller mycket högre illusion av action. Din spelare är inte den ende som tycker att skada och träffslaget är det roliga
Själv tyckte jag skaderegistreringen tog för lång tid så i princip strök jag det momentet (läs detaljerna i mitt första svar till dig). Då flyter striden väldigt lätt:
1: VINIT
2: slå anfall (och beskriv det för att ge levande strid och spara tid)
3: slå försvar om anfallet träffade, annars ny runda eller nästa anfall
4: om skada>rustningsvärde - logga som UK och slå chockslag
Sparar massor med tid och håller mycket högre illusion av action. Din spelare är inte den ende som tycker att skada och träffslaget är det roliga