Många bra förslag...
Tycker att flera av böckerna har blivit lite föråldrade med EON3s regler. Flera Stridskonsttekniker i Vapenmästaren har blivit oandvändbara (åtminståne så förändras teknikernas resultat grovt).
Alver 2, mmm, helt klart.
Mystik och magi, helt klart en box.
Nu spånar jag helt vilt ur min perversa fantasi.
Flera böcker.........
Alkemisten (med yrken, kulter, alkemiska processer och maffiga föremål (släng in vandöda på samma gång).
Magi i Mundana (Regelsystem, Åsikter och teorier i olika länder, magihus, aspektbeskrivningar och ordlistor)
Schamanen (yrken, både schamaner och spiritualister, ja allt om andeplanet)
Demonologen (demonologi å sånt, daimotropi och semotropi).
Magikern (yrken, besvärjelser, ritualer och improvisation, bakgrundstabeller och allt som behövs för att skapa en magiker)
CODEX (Hutlösa mängder med effekter, ritualer och besvärjelser)
Medikusen (Läkarens handbok helt enkelt, allt från sårsalvor till komplicerade kirurgiska ingrepp "som kan utföras med stämjärn å hammare" och sjukdomar. Även ett kapitel om sjukvård i Mundana för de olika länderna och olika tabun)
Min lista.
Måste komma: Tjuvar och lönnmördare (el liknande titel).
Undre världen, skumma typer (hur svårt är det att muta en stadsvakt i Hadarlon tex), bakgrundstabeller, föremål, ordlistor mm, kanske en släng med gifter oxo.
1: Vilddjur och bruksdjur (hur ska mina grisodlare annars kunna jaga hjort å småvilt "hur många skadekolumner har en hare och vad har en hjort i förflyttning?"
2: Schamaner & Drömvandrare (knepigt med de bristfälliga reglerna, hur "tvingar man en ande in i en flaska? Jo man besegrar den i andestrid, varpå den tvingas fly...å sen då?")
3: Demoner (vad är ett demonyngel?)
4: Ny mystik och magi (fler effekter och bättre beskrivningar om den magiska världens starka makter och personer)
5: Skugglandet (då och då stöter spelarna på ytterkanterna och då är det bra med regler och tips för hur det funkar rent regeltekniskt där inne).
6: Gudar (Med fett kapitel med hemligheter, vilka gudar är vilka, hur gamla är dom och hur dom är besläktade med andar och demoner)
7: Religioner 2 (Yrken, religionsbeskrivningar "mer vad som är faktiska tabun och vad som är rent "påhitt" från de religiösa ledarnas sida, vad kan spelaren göra och inte göra, vad får han/hon för konkreta för/nackdelar, teotropiska effekter och gärna realistiska metaeffekter "varför måste en person jag vill förbanna/exkommunicera befinna sig inom 30m från cermoniledaren, själv skulle jag springa därifrån när jag ser ett gäng präster som sitter och mässar elakt om mig i en timma eller två")
8: Bestialiska folk (TROLL)
9: Barbarer och människofolk (mera Kragger)
10: Stora utrustningsboken, med tokmycket utrustning, tjänster, droger, mediciner, gifter, priser mm.
Jaja, det blev ostrukturerat och innehåller många våta drömmar, men det e gratis å önska.
Tycker att flera av böckerna har blivit lite föråldrade med EON3s regler. Flera Stridskonsttekniker i Vapenmästaren har blivit oandvändbara (åtminståne så förändras teknikernas resultat grovt).
Alver 2, mmm, helt klart.
Mystik och magi, helt klart en box.
Nu spånar jag helt vilt ur min perversa fantasi.
Flera böcker.........
Alkemisten (med yrken, kulter, alkemiska processer och maffiga föremål (släng in vandöda på samma gång).
Magi i Mundana (Regelsystem, Åsikter och teorier i olika länder, magihus, aspektbeskrivningar och ordlistor)
Schamanen (yrken, både schamaner och spiritualister, ja allt om andeplanet)
Demonologen (demonologi å sånt, daimotropi och semotropi).
Magikern (yrken, besvärjelser, ritualer och improvisation, bakgrundstabeller och allt som behövs för att skapa en magiker)
CODEX (Hutlösa mängder med effekter, ritualer och besvärjelser)
Medikusen (Läkarens handbok helt enkelt, allt från sårsalvor till komplicerade kirurgiska ingrepp "som kan utföras med stämjärn å hammare" och sjukdomar. Även ett kapitel om sjukvård i Mundana för de olika länderna och olika tabun)
Min lista.
Måste komma: Tjuvar och lönnmördare (el liknande titel).
Undre världen, skumma typer (hur svårt är det att muta en stadsvakt i Hadarlon tex), bakgrundstabeller, föremål, ordlistor mm, kanske en släng med gifter oxo.
1: Vilddjur och bruksdjur (hur ska mina grisodlare annars kunna jaga hjort å småvilt "hur många skadekolumner har en hare och vad har en hjort i förflyttning?"
2: Schamaner & Drömvandrare (knepigt med de bristfälliga reglerna, hur "tvingar man en ande in i en flaska? Jo man besegrar den i andestrid, varpå den tvingas fly...å sen då?")
3: Demoner (vad är ett demonyngel?)
4: Ny mystik och magi (fler effekter och bättre beskrivningar om den magiska världens starka makter och personer)
5: Skugglandet (då och då stöter spelarna på ytterkanterna och då är det bra med regler och tips för hur det funkar rent regeltekniskt där inne).
6: Gudar (Med fett kapitel med hemligheter, vilka gudar är vilka, hur gamla är dom och hur dom är besläktade med andar och demoner)
7: Religioner 2 (Yrken, religionsbeskrivningar "mer vad som är faktiska tabun och vad som är rent "påhitt" från de religiösa ledarnas sida, vad kan spelaren göra och inte göra, vad får han/hon för konkreta för/nackdelar, teotropiska effekter och gärna realistiska metaeffekter "varför måste en person jag vill förbanna/exkommunicera befinna sig inom 30m från cermoniledaren, själv skulle jag springa därifrån när jag ser ett gäng präster som sitter och mässar elakt om mig i en timma eller två")
8: Bestialiska folk (TROLL)
9: Barbarer och människofolk (mera Kragger)
10: Stora utrustningsboken, med tokmycket utrustning, tjänster, droger, mediciner, gifter, priser mm.
Jaja, det blev ostrukturerat och innehåller många våta drömmar, men det e gratis å önska.