Eoner av osäkerhet
Hm, svårt att säga, men på A svarar jag C
Eller hrrm
Klassiskt Eonäventyr?
Tungt
Förvirrande
Stridbart
... ska jag förklara mig. Jo, de Eonäventyr jag spelat som jag köpt har varit svåra för två spelare och förvirrande och i slutänden inte speciellt listigt i sin upplösning. Kör vi däremot i Eon som världen är och kör exempelvis ett äventyr/kampanj som följer spelarnas åtgärder så är det en annan sak.. då ser det ut så här
Mystiskt
Adligt
Hårt
En sak jag förknippar med Eon-världen
- Utrymme
Dvs utrymme för en rad olika typer av spel och spelare. Olika världsdelar med olika syner, mängder av olika religioner osv.
Humanoid varelse
Varnier
Japp, så enkelt är det... av alla olika tvåbeningar så är det trots allt den vanligaste i Eon. Ok, man har gjort en rad åtgärder för att alver, dvärgar och orcher (oups, jag menar) tiraker skall ha egna passande karaktärer för världen och inte vara dussingvaran som man bankar ihjäl stup i kvarten. Och jag tycker att man många gånger har lyckats, men i slutänden är min favoritras helt enkelt vanlig hederlig människa. Utöver de standard fantasyraserna så finns några godingar... och jag måste erkänna att jag älskar misslor, tycker om Kragg och Eyrenn... har inte lika mycket för de övriga barbarfolken. Men tacka vet jag Cirefalier, rätt spelade så är de great.
Ja, så var det dock slutsumman av det hela. Jag spelar numera ytterst sällan Eon i Mundana. Numera är det Saldavi som gäller för hela slängen. Enklast att erkänna det nu. Jag tycker att trots friheten i Eon så har man stora begränsningar i världen (ifall man följer den slaviskt vill säga... mörkret etc), den typen av begränsningar finns trots allt i alla färdiga världar. Själv ser jag dock inte att det hindrar mig från att köpa vidare böcker om Mundana, därför att även om jag inte spelar i Mundana så får jag uppslag ur spelvärlden och när idéerna tryter så är det det bästa som finns...
Det var mina tankar. Och visst skulle jag kunna spela i Mundana, med mina förändringar... men det skulle inte se ut som Mundana i slutänden... så då känns det ärligare att spela i en annan värld, en annan tid.