Jag tycker att det har kommit mycket bra, och en del mindre bra, svar på denna tråd. Det jag funderar över lite är:
"Är vi inte alla rollspelare, som sätter fantasin i första rummet? Vi skall kunna visualisera våra rollers prestationer och få andra att kunna visualisera dem."
Jag har läst igenom alla inlägg här nu, och jag tycker att de kommentarer och "klagomål" om namnripp som kommit upp är ganska ovettiga. Visst vet jag, Jakob Lundgren, att Iracskogen låter som landet Irak här, men det vet inte min Thismalv, eller min Soldarnske bonde, eller min... ja ni förstår vad jag menar.
Känner man att det är för jobbigt med namn som Kebap, Iracskogen, Gûrder osv. får man väl stryka dem och byta ut dem, men tyck inte att Neogames skall göra detta. Att hitta på unika namn till allt och alla är svårt, och eftersom det är så många rollspel på marknaden nästan omöjligt vid det här laget. Jag ser då hellre att det finns paralleller till våran egen värld än att man hämtat inspiration från D&D, DoD, Conan osv...
Jag tycker att Neogames gör ett bra jobb, men visst kan vi alla göra misstag, men namn är inte deras misstag. 'nough said.