Nekromanti Eon III box...

Sir Basil

Veteran
Re: Lurad

Känner mig en aning lurad jag med.

Men det är väl så när man inte kan vänta...

Hjalle

Swashbuckler
Nåt sånt. Usch ja. :p (ANT)

Fast dessa har inte blivit vigda, de bara satte på varandra direkt... Och blev båda kastrerade efteråt, på kuppen.

Ceram

Hero
lögn och ljugerier

Jag håller med här. Jag väntade med att beställa eon 3 tills jag fick höra av någon neogamessnubbe här på forumet att det INTE skulle komma någon box. Jag kanske ska leta upp inlägget och dra det hela inför domstol :gremwink:. Äh verkar överagerat.

/Ceram, som inte tjurar så mycket men ändå...

Minimoni

Homelander
Re: lögn och ljugerier

Jag tycker inte jag har betalat FÖR mycket för Eon III böckerna. Men självklart skulle jag vara gladare om jag hade betalat mindre. Pengar får man väl aldrig för mycket av. Det jag stör mig mest på är dock principen, tycker faktiskt att NeoGames kunde visat på sin hemsida att en box skulle komma. Då hade jag självklart köpt den istället.

Jag är lite småsur och känner mig lite grinig på NeoGames.

Tzimisce som har köpt allt NeoGames har släppt

Ezping Orm

Hero
Re: Annons i Fenix

Neogames annonserar själva ut den nya startboxen i senaste numret av fenix (nr.6). Mer officiellt än så kan det knappast bli. Ett grymt bra erbjudande för alla som ännu inte införskaffat tredje utgåvan! Och vilken perfekt julklapp!

//Jonatan

Sereg_UBBT

Swashbuckler

tycker faktiskt att NeoGames kunde visat på sin hemsida att en box skulle komma. Då hade jag självklart köpt den istället.
...och Neogames hade inte tjänat lika mycket pengar - och det hade inte blivit några mer moduler. Bli inte sur på Neogames, alla spelföretag hade gjort likadant.

Bunny

Crazy like a fool
Synnerligen utmärkt... ANT

... men att ha pengar är inte bra för min ekonomi.

Åh, förresten, det är bara miffon som hänger på den första köpruschen. Varför ska man vara först med att ha böckerna liksom (säger jag som nyss även la Mutant:UAs reviderade utgåva i köpvagnen och tryckte på beställ...). :gremwink:

Lustigt, jag som inte ens spelar Eon längre. :gremsmile:

walium

Ganska töntig, faktiskt

"...och Neogames hade inte tjänat lika mycket pengar - och det hade inte blivit några mer moduler. Bli inte sur på Neogames, alla spelföretag hade gjort likadant."

Så han ska alltså inte bli sur på Neogames för att de lurat honom eftersom alla andra rollspelsföretag också hade gjort det? Det var just en klen tröst och knappast något som bidrar till att förbättra situationen. Om det dessutom var så att hela Neogames framtid hängde på huruvida de lyckades lura några av sina trognaste kunder eller ej så rör det sig snarare om dålig ekonomisk planering än smart affärstänkande.

Låt Neogames själva försvara sina beslut istället för att komma med dåliga bortförklaringar är du snäll.

Jag kommer sannolikt att vid något tillfälle köpa boxen, både för att den är prisvärd och för att jag är nyfiken på de nya reglerna som jag inte äger. Men jag förstår absolut de som känner sig svikna för att de lagt ut mer än vad som kanske var nödvändigt.

Helmgast
Leta eller sluta gnälla

Jag väntade med att beställa eon 3 tills jag fick höra av någon neogamessnubbe här på forumet att det INTE skulle komma någon box. Jag kanske ska leta upp inlägget och dra det hela inför domstol . Äh verkar överagerat.

/Ceram, som inte tjurar så mycket men ändå...

Forumet har en bra sökfunktion. Den kan användas. Det gjorde jag och jag har inte hittat någon dementi från varken Carl Johan Ström , Petter Nallo eller Marco Behrmann.

Tobias Eliasson sa att CJS sagt att boxen inte var planerad i detta inlägg i augusti. Vad som däremot inte sades var att någon box aldrig skulle komma.

Tills du bevisar din tes har du fel.

Ceram

Hero
sluta klaga och börja berätta

Forumet har en bra sökfunktion. Den kan användas. Det gjorde jag och jag har inte hittat någon dementi från varken Carl Johan Ström , Petter Nallo eller Marco Behrmann.
Jag vet, jag sökte strax efter att jag skrev inlägget och hittade inget jag heller.

Tobias Eliasson sa att CJS sagt att boxen inte var planerad i detta inlägg i augusti. Vad som däremot inte sades var att någon box aldrig skulle komma.
Det tolkade jag säkert som att det inte skulle komma någon box alls innom nära framtid. Mysteriet löst :gremsuck:

Tills du bevisar din tes har du fel.
Vad är det här för skit? Får man inte kasta ur sig läsa anklagelser längre? Det är ju bland annt sånt man har ett forum till.

Föresten måste man alltid dalta med alla kunder som känner sig lurade och ge dem 2,5 % extra rabatt nästa gånge de handlar för över 1000 kr :gremwink:. Kunden har alltid rätt.

/Ceram, som fortfarande är vilseledd och nu även anklagad för att vara gnällkärring för att han tar upp det (om man inte överdriver i sina anklagelseinlägg så lyssnar ingen)

Legion

Warrior

Jag förstår inte resonemanget "lurad". Känner ni er lurade i mellandagarna när ni hittar julklappar ni köpte innan jul till mellandagsrea priser? Eller lurade för att ni köpt nya böcker när man kan köpa dem begagnade? Eller när CD skivan ni köpte nyutgiven för 169 spänn i skivaffären 3 månader senare kostar 89 spänn på statoil?

Tror inte tanken på en box var tänkt då Eon III släpptes. Oftast är de resultatet av att man har en serie passande produkter som inte sålt tillräckligt självständigt...dessa kombineras då till en serie där de kompletterar varandra och som ger möjlighet till merförsäljning. Marginalerna på en sådan box, med det priset och innehållet är minimal.
När en modul kommer ut nytryckt, står företaget med en stor summa redan utbetalda pengar, och en ännu större summa pengar som skall betalas ut till tryckeriet, frilansare för utfört arbete och frakter. Att en modul säljs till fullpris är väl helt naturligt i en marknadsekonomi....har man förtryckt sig, kan den senare komma att användas i boxform.

Tycker hela resonemanget om svek och lurendrejeri är bortkastad. Neogames är ett företag. Det ska gå runt, det ska ha råd att utveckla nya produkter....

Praetori

Warrior
Kafferep!

Tycker att moderatorerna borde döpa om forumet till kafferepsforum eller gnällspiksforum eller liknande.....har folk inte sambos, flickvänner, föräldrar, arbetskamrater att beklaga sig för?

Å VAD HÄNDE MED DE STACKARS BARNEN I AFRIKA?!
Va?...tänk på dom ni........

mer pengar till neogames...
CJS for President.....

Minimoni

Homelander

...och Neogames hade inte tjänat lika mycket pengar - och det hade inte blivit några mer moduler. Bli inte sur på Neogames, alla spelföretag hade gjort likadant.
Vad är det för något skitsnack? Så du tror att priset på Eon III är det som NeoGames ekonomi står eller faller på!? Lite ärlighet och vänlighet mot kunden tycker jag att man kan förvänta sig. Jag har köpt allt NeoGames någonsin släppt och tycker att NeGames har varit toppen hittils. Men jag känner mig lurad när de chocksänker priset på en vara utan att säga någonting på sin hemsida.

Det är min åsikt och den lär jag fortsätta med!

Tzimisce