Nekromanti Eon III box...

Minimoni

Homelander
Re: lögn och ljugerier

Jag ska försöka svara på det du säger...

Jag förstår inte resonemanget "lurad". Känner ni er lurade i mellandagarna när ni hittar julklappar ni köpte innan jul till mellandagsrea priser? Eller lurade för att ni köpt nya böcker när man kan köpa dem begagnade? Eller när CD skivan ni köpte nyutgiven för 169 spänn i skivaffären 3 månader senare kostar 89 spänn på statoil?
Julrean är ju knappast något som plötsligt utan förvarning infinner sig. Man vet ju vad som komma skall. Om NeoGames hade gått ut med att en box skulle komma så hade jag själv gjort valet att köpa böckerna löst och få dem tidigt eller att vänta och därmed få dem billigare. Jag fick mina böcker hem via posten samma dag som jag här på forumet läser att nu kan man få dem för halva priset om man köper dem i en box. Hade jag köpt dem när de släpptes skulle jag inte känna mig lika lurad. Jag hoppas du förstår resonemanget.

Jag har aldrig gnällt på NeoGames tidigare och jag lär inte sluta köpa NeoGames prylar på grund av detta då jag tycker att de tillverkar världens bästa spel. Dock så hoppas jag att i framtiden så borde NeoGames vara tydligare med hur de tänker sälja sina produkter och visa detta på sin egen hemsida istället för på andras hemsidor.

Tzimisce

Minimoni

Homelander
Re: Kafferep!

Tycker att moderatorerna borde döpa om forumet till kafferepsforum eller gnällspiksforum eller liknande.....har folk inte sambos, flickvänner, föräldrar, arbetskamrater att beklaga sig för?
Jasså det tycker du... Så om man inte är nöjd med hur tex NeoGames sköter sig, så var ska man försöka få sina åsikter hörda? Jag tvivlar på att min flickvän som är Japanska och inte vet vad rollspel är bryr sig särskilt mycket om det jag sagt här på forumet...Vill jag att NeoGames i framtiden inte gör sådana saker som jag "beklagat" mig över så är väl detta forumet det bästa att ventilera sina åsikter i!?

Tzimisce

Praetori

Warrior

Eller så mejlar man neogames istället för att ge sina medspelare huvudvärk =p

ps: jag var ironisk angående anhöriga, det var liksom lite det som var poängen....

Phelan

Hero

Att Golem väljer att sälja boxen så himla billigt ska du nog inte gnälla på Neogames för. Jag tror inte att de själva är överlyckliga över att en annan nätbutik säljer deras prylar till så mycket bättre villkor (och lägre frakt!). Vi har ju faktiskt inte sett hur mycket billigare boxen kommer vara från Neogames än, men jag tvivlar på att de kommer sätta samma pris som Golem, även om det lär bli lägre än pris för de enskilda produkterna. :gremlaugh:

Däremot kan jag hålla med alla som tycker att Neogames har mörkat med sina planer på en box och särskilt att den nu kommer så nära inpå släppet av Eon III i lösform. Å andra sidan har de nu skjutit sig själva i foten med detta och det lär ju vara de själva som förlorar på det i form av minskad försäljning på sin nätbutik, där de får mer vinst av att sälja direkt än av att återförsäljare som Golem köper av dem och sedan säljer till slutkunderna. Instant karma.

Mvh / Phelan, som tror att Neogames snart får ta och se över sin nätbutik och göra den lite mer attraktiv i jämförelse med konkurrenterna

Krille

Super Moderator
Der Konspirazion

"Känner mig faktiskt lurad

Neogames borde berättat på sin hemsida om boxen"

Det förutsätter förstås att det faktiskt fanns några konkreta planer på en box. Ni har förstås inte funderat på möjligheten att det inte fanns några planer i somras när Eon III släpptes, men att de råkade hitta något lämpligt erbjudande under hösten och snabbproducerade en box lagom till jul?

...sen fattar jag inte riktigt varför ni litar på Neogames hemsida. Den uppdateras ju så ofta... :gremgrin:

Duddmannen

Hero
Re: Der Konspirazion

...sen fattar jag inte riktigt varför ni litar på Neogames hemsida.
Därför att det är Neogames spel vi spelar här! Om det dessutom är samma personer som gör spelen och sysslar med hemsidan tycker i alla fall jag att det vore rimligt att anta att hemsidan på något sätt borde förmedla nyheter om sagda spel.

Jag vet att det är långt mellan uppdateringarna, men borde man inte (som jag gjort) uppmärksamma Neogames på denna brist och försöka få till stånd en förändring, snarare än bara "gilla läget".

Min åsikt är i alla fall denna: Att Neogames inte är FÖRST med nyheter om sina egna spel är skitdåligt, uselt och egentligen fullständigt oacceptabelt. Det visar inte på den seriositet som Neogames tidigare har förmedlat genom spelen och infon kring dessa. Det är med andra ord en allvarlig svacka som de måste komma upp ifrån.

Ni har förstås inte funderat på möjligheten att det inte fanns några planer i somras när Eon III släpptes, men att de råkade hitta något lämpligt erbjudande under hösten och snabbproducerade en box lagom till jul?
Att de plötsligt kommer på idén med att göra en box är ju inte på något sätt ett försvar till att de inte informerar om den på sin egen hemsida. Det vet väl alla att det inte tar mycket mer än fem minuter att skriva en liten rad om detta och lägga upp på sin sajt. Och om det tar mycket längre tid än så - då är det verkligen dags att byta system!

Krille

Super Moderator

"Om det dessutom är samma personer som gör spelen och sysslar med hemsidan tycker i alla fall jag att det vore rimligt att anta att hemsidan på något sätt borde förmedla nyheter om sagda spel."

Jovisst är det rimligt. Jag är bara sarkastisk angående Neogames historiskt bevisade höga hemsidesuppdateringshastighet. Ska jag behöva vara sarkastisk om Offensivs effektiva produktionstid också för att poängen ska gå fram?

"Jag vet att det är långt mellan uppdateringarna, men borde man inte (som jag gjort) uppmärksamma Neogames på denna brist och försöka få till stånd en förändring, snarare än bara "gilla läget"."

Du och jag vet inte hur många andra.

Problemet som det är nu är att Neos hemsida är jobbig att uppdatera. Det finns mig veterligen inget content management system alls på Neos hemsida, utan bara rå HTML (och i Neo-shoppens fall CGI) - dessutom med tokmånga filer - vilket gör att den där femminutersfixen att lägga upp den är omständig, jobbig och framförallt är längre än fem minuter.

Med ett skitlass moduler till Eon plus ett nytt rollspel i pipelinen så blir resultatet att hemsidan nedprioriteras. Det finns helt enkelt mängder med Bättre Saker Att Göra. Till exempel att få ut annonserna i tidningen.

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Problemet som det är nu är att Neos hemsida är jobbig att uppdatera. Det finns mig veterligen inget content management system alls på Neos hemsida, utan bara rå HTML (och i Neo-shoppens fall CGI) - dessutom med tokmånga filer - vilket gör att den där femminutersfixen att lägga upp den är omständig, jobbig och framförallt är längre än fem minuter."

Dålig planering ifrån Neogames sida att de inte gjort sin hemsida mer lätthanterlig. Men att skicka in en nyhet till wrnu, skriva ett inlägg på det officiella forumet eller använda sig av sin mailingslista tar väl inte särskilt långt tid det heller? Inte ens om man hade gjort alla de tre. Eller för den delen att själva kommentera den här tråden som de förhoppningsvis känner till vid det här laget.

Krille

Super Moderator

"Dålig planering ifrån Neogames sida att de inte gjort sin hemsida mer lätthanterlig."

Tja, den gjordes på den tid då hemsidor med gästbok var avancerade hemsidor. CMS var inte ens uppfunna då och idén att koppla en databas till en hemsida var snudd på pervers. Sen misstänker jag helt enkelt att de inte har haft tid att fixa något bättre och framförallt mickla in alla de gamla sidorna i det nya systemet. Så man har liksom fortsatt att patcha på de gamla sidorna i den mån man har hunnit.

Jag har gjort exakt samma misstag med foxtail.nu, för övrigt, men jag har heller inte tid att leta upp, utvärdera, testa, installera och överföra information in i, ett CMS av något slag.

"Men att skicka in en nyhet till wrnu, skriva ett inlägg på det officiella forumet eller använda sig av sin mailingslista tar väl inte särskilt långt tid det heller? Inte ens om man hade gjort alla de tre. Eller för den delen att själva kommentera den här tråden som de förhoppningsvis känner till vid det här laget."

Min högst personliga och förmodligen totalt felaktiga teori är att de skäms. :gremgrin:

Minimoni

Homelander

Eller så mejlar man neogames istället för att ge sina medspelare huvudvärk =p
Eller så väljer du att sluta läsa den här tråden! Om jag mejlar NeoGames så är jag inte säker på att det skulle ge lika mycket genomslagskraft som när man diskuterar ämnet här på forumet. Om och när jag blir missnöjd i fortsättningen med det NeoGames eller dess konkurenter gör så kommer jag även i fortsättningen använda detta forum som mitt verktyg.

Tzimisce

Minimoni

Homelander

Min högst personliga och förmodligen totalt felaktiga teori är att de skäms.
Det hoppas jag! :gremgrin:

Nåväl... Jag är inte den som är hatisk för alltid. Bara jag slipper se liknande betende från NeoGames i fortsättningen så är jag nöjd.

Tzimisce

Helmgast
Re: sluta klaga och börja berätta

Vad är det här för skit? Får man inte kasta ur sig läsa anklagelser längre? Det är ju bland annt sånt man har ett forum till.

Klart man får. Anklagelserna behöver dock inte vara korrekta. Det handlar om galileisk-baconsk bevisföring. Säger någon att det finns ett inlägg som handlar om dittendatten så är det en sanning (nästan iaf) först då inlägget hittats. Annars är det bara en teori eller en anklagelse.

/Ceram, som fortfarande är vilseledd och nu även anklagad för att vara gnällkärring för att han tar upp det (om man inte överdriver i sina anklagelseinlägg så lyssnar ingen)

Om man medvetet överdriver så bör man förvänta sig kritik mot formuleringarna.

Magnus L

Hero

Att Golem väljer att sälja boxen så himla billigt ska du nog inte gnälla på Neogames för. Jag tror inte att de själva är överlyckliga över att en annan nätbutik säljer deras prylar till så mycket bättre villkor (och lägre frakt!).

Eftersom Neogames är Golems leverantör och Golem i detta fallet blir en mellanhand så borde Neogames lätt kunna möta Golems villkor och dessutom förbättra dom.

Lätt!!

Krille

Super Moderator

"Eftersom Neogames är Golems leverantör och Golem i detta fallet blir en mellanhand så borde Neogames lätt kunna möta Golems villkor och dessutom förbättra dom.

Lätt!!"

Faktiskt inte. Neogames har en klase med andra återförsäljare att tänka på. Om Neogames sänker sina priser under långt under återförsäljarnas priser så ser återförsäljarna ingen mening med att köpa Neogames produkter. Det innebär att Neogames tappar återförsäljningskanaler och synlighet, så i längden så innebär det att Neogames skjuter sig i foten genom att möta Golems villkor och förbättra dem.

Magnus L

Hero

Jo..jag förstår detta till fullo.

Hela problematiken i detta tycker jag är att ökad konkurens mellan återförsäljare borde göra att man vill sänka sina priser för att sälja mera än sina konkurenter. Nu blir det inte så..och vilka förlorar på det?

För övrigt tror jag inte ett smack på att Neo inte hade en tanke på box i augusti. Den genomsnittliga tiden det tar för dom att designa en pryl, lyckas tillverka boxarna och hela skiten så borde dom vetat det när Eon III släpptes och informerat.

Jag minns knappt vad jag la ut för mitt Eon III men jag hade med nöje spenderat samma summa plus säkert uppåt två hundringar till för boxen. Nu blir det knappast så..

Minimoni

Homelander

Jag minns knappt vad jag la ut för mitt Eon III men jag hade med nöje spenderat samma summa plus säkert uppåt två hundringar till för boxen. Nu blir det knappast så..
Jag håller med dig om att NeoGames prylar är prisvärda. Jag grinar inte över att jag betalade 600 kronor för Eon III, dock är det principielt fel av NeoGames att inte underrätta sina kunder om de produkter de tänker släppa. Nåväl, i fortsättningen får jag väl söka på Golem för att få reda på vad NeoGames tänker släppa för produkter och i vilken form de tänker släppa dem.

Tzimisce

Krille

Super Moderator

"Hela problematiken i detta tycker jag är att ökad konkurens mellan återförsäljare borde göra att man vill sänka sina priser för att sälja mera än sina konkurenter. Nu blir det inte så..och vilka förlorar på det?"

Hade det varit krig mellan Golem och SF-bokhandeln (två återförsäljare) så hade jag inte sagt ett jota, men när det blir priskrig mellan Golem och Neogames (en återförsäljare och en producent) så är det lite annan dager. Då är det faktiskt inte så säkert att producenten tjänar på att sälja billigare än återförsäljaren. Visst, producenten har bättre marginaler, men skjuter man återförsäljarna i foten så får man också sämre marknad, eftersom man tappar spridningen.

Inte nog med det, i det långa loppet förlorar man ännu mer, eftersom om återförsäljarna inte tar in produkten så finns den inte ute i butikshyllorna, och det gör att återväxten med nya spelare (dvs nya kunder) sjunker.

Slutligen vill återförsäljare inte sänka sig hur långt som helst. De har inköpspris och hyror och löner att betala, och det betalas med pengarna som de får från att sälja grejor. Visst kan de sänka priset, men inte hur långt som helst.

"Den genomsnittliga tiden det tar för dom att designa en pryl, lyckas tillverka boxarna och hela skiten så borde dom vetat det när Eon III släpptes och informerat."

Tja, grejen med boxen är ju att innehållet redan är designat. Det är bara boxen som behöver designas, och det är ju inte direkt omfattande författande och speltest som krävs.

Ceram

Hero
tyvärr [OT]

Om man medvetet överdriver så bör man förvänta sig kritik mot formuleringarna.
Jag gör inte det tyvärr. Jag förväntar mig att alla ska förstå när jag överdriver eller är sarkastisk eftersom de skulle gjort det om vi pratade på riktigt, Nu funkar inte internet så och det får jag väl acceptera förr eller senare...

/Ceram, ska äta mackor...

Sereg_UBBT

Swashbuckler

Det är bara boxen som behöver designas, och det är ju inte direkt omfattande författande och speltest som krävs.
och eftersom Neogames redan har gett ut boxar så borde det vara en barnlek att göra ännu en. Dom har ju redan en färdig mall - bara att byta ut text och bild och... voila!