Re: Ögon och händer.
"Och när man svarar på ett inlägg som tar upp en gammal regel så kan det vara en fördel om man utgår ifrån den..."
Vilket jag försöker göra här. Ska regeln om enögdhet ändras så bör vilket öga som är obrukbart tas i beaktande. Till skillnad från dig tar jag här upp något konkret snarare än ännu en dos omotiverat gnäll.
"... istället för att bara sitta i sitt eget lilla hörn och skrika."
Jag sitter inte i ett hörn, utan i ett öppet kontor. Jag skriker inte, jag slår bara onödigt hårt på tangenterna. Sedan sitter jag inte ensam i ett eget hörn, många arbetskamrater har nu börjat snegla åt mitt håll - är det verkligen jag som ska hålla isär fakta och fiktion?!
"På en skala från • till ••••• så får det där stycket en • av mig."
Vad är det där för små flugskitar? Du får ursäkta enögda närsynthet, men de är allt för små att läsa för mig. Kunde du inte använt siffror?
"Allvarligt talat, om du inte själv inser felet i ditt resonemang så kan inte jag hjälpa dig."
Jag har tränat fotboll i hela mitt liv. Jag har tränat capoeira i den allra senaste delen av det. Oavsett hur mycket jag tränar så är mitt vänsterben stelare än mitt högra, min vänsterarm mindre användbar än min högra. Du ser fortfarande inte begränsningen?
Varför utveklar inte alla dubbelhänthet? Varför går våran huvudhand ofta i arv? Varför gick det långsammare för min polare i lågstadiet? - Jo, för att de flesta har en primär hand, den andra är alltid lite mer begränsad, trots träning.
"'Jag är inte en man (...)'
'Nuff said."
På en skala från 1 till 5 så får det där stycket en 1:a av mig.