Ögon och händer.
"Vad som "gällde"struntar jag i - jag är inte intresserad av att begränsa en eventuell diskussion på det sättet."
Trist för dig, men eftersom det gällde regler i ett rollspel så får man väl antaga att nämnda regler har någon relevans i sammanhanget. Själv tycker jag att min egen inblandning i den här tråden börjar likna en kapning, så ju mer begränsad diskussionen blir, desto gladare blir jag. Eller nåt åt det hållet.
"En poäng jag ville ta upp var att vilket öga det handlar om har betydelse, störtlöjligt eller ej."
Vem var det som kallade just det störtlöjligt? Inte var det jag i vart fall.
"Dina exempel är knappast valida då de handlar om närstrid, dessutom tror jag att din inlärningstid skulle vara betydligt längre om det var fel hand du fick lära upp från första början."
De är tillräckligt valida, jo, eftersom det fortfarande handlar om samma princip: koordination med fel hand. Kommer någon med liknande erfarenheter inom skytte och säger emot mig så ger jag mig, men det har ännu inte skett. Ditt antagande stämmer för övrigt inte alls; redan under första kendolektionen fick man höra "hugg med vänsterhanden". 'Nuff said, really. Hur segt det gick för din polare känns mindre intressant i sammanhanget.
"Dessutom har du inte ens börjat bläddra i SAOL än, så vart är dina belägg egentligen?"
Mina belägg är begränsade till småsaker som erfarenhet av enögdhet samt upptränad koordination med fel hand. Nåväl, jag misstänker å det grövsta att du skriver i en syrlig ton av tradition, och min grinighet ovan bör väl inte heller tas på största tänkbara allvar. Du får väl skälla på mig i vrålan om jag har fel.