Några snabba svar (jag jobbar)
..jag kan disponera om böckerna åt dig, så kanske det är enklare att förstå vad jag menar...
En översyn av baschanserna med mera vore toppen. Men kan inte svara direkt på vad som ska göras, får fundera lite. Och spela lite Eon igen för att friska upp minnet, det var ett par år sen.
Saga och Eon lika layoutmässigt? Tja båda använder antikvor, och raka marginaler... men där är det väl stopp. Eon ser ut som rollspel brukar se ut med klassisk 2-spaltslayout, Saga ser mer ut som en roman eller biografi. Saga var inte tryckt 1996, men en layoutad version fanns, och var i omlopp, sedan 1992, då jag visade den för Äventyrsspel... ett samarbete var på gång, men rann ut i sanden då de minskade fokus på rollspel. Det är kanske den version du sett? Den såg ut mer i stil med Pendragon (och alltså mer lik Eon, med 2 spalter).. sen tänkte jag om. Den nuvarande layouten började jag skissa på 2003 ungefär.
Inget större fel på hur vapen fungerar i Eon, vad jag minns.
Misslor är bäst hittills layoutmässigt, men jag hade gärna sett att ni tar det några steg till.. kan göra en skiss kanske?
Vad vill du veta om Saga?