- Stora varelser kan ha fler än 10 skadekolumner.
- Av samma anledning inget tak för hur mycket skadeverkan man kan göra. Allt annat blir snävt mot stora varelser.
- Tydligare förklaringar av extraskadorna. Exakt vad innebär ett lungskott? Vad får man för men om man faktiskt lyckas överleva en extraskada i hjärnan? Etc.
- Som det är nu ligger amputationsrisken som en inlaga utanpå resten av skadesystemet. Det vore snyggare om den inlemmades i det vanliga slaget. Kanske benbrott leder till amputationsrisk, tex? Hantera det som special-extraskador eller något. Som det är nu är det ju tex nästintill omöjligt att hugga av benet på en häst pga dess höga styrka.
- En obligatorisk eller frivillig regel där svårigheterna på grund av smärta och blodförlust inte blir extrema så fort. Att svårigheten för döds- och chockslaget ökar hastigt är en sak, men att det blir omöjligt att lyckas med någonting i handlingsväg så fort man har ett par sår tycker jag är för mycket.
- Klena personer bör kunna göra noll i skada med ett slag, som någon påpekade. Ibland är de små liven hjälplösa

- Gör för guds skull något åt blödningstaktreglerna. Ett vanligt papercut vore fullständigt livsfarligt i Mundana. Låt folk blöda som vanligt folk och inte som blodfyllda ballonger som fått en nål i sig.
- Låt grundskada Stick vara STY+RÖR/2, precis som Hugg. Det verkar mycket rimligare. Kan man inte lägga någon styrka bakom attacken så blir den inte lika kraftfull, that's it.
...och så vill jag att det införs ett värde för Kroppsmassa/kroppstyngd/storlek som påverkar ens grundskada och ens förutsättningar i strid mot mindre och klenare personer. Se
här och
här. Men det kan jag titta i stjärnorna efter antar jag
Det var allt jag kan komma på för tillfället...återkommer om där är mera.
- Ymir, ger konstruktiva förslag