Nekromanti Eon-spelare, hur gamla? (ANT)

Mäster Atrion

Warrior
Re: Fel...

Man kan ju ha hittat denna sida för länge sen men det betyder inte att man måste ha ett användar namn och skriva. Själv så var jag lite osäker om jag skulle starta ett användarnamn på denna sida. Jag nöjde mig med att läsa vad andra skrev från början och nu har jag till och med skaffat mig ett eget användarnamn och skriver till dig!!!!! :gremlaugh:

" Det är ödets makt som leder mina fötter "

P|uT0NiUm

Swashbuckler
18

18 år , har spelat rollspel... länge... :gremsmile:

Första gången jag testade måste nästan ha varit... Mutant var det i alla fall... kan det verkligen ha varit för 5 år sedan? Jävlar (jag är norrlänning, och det är man inte utan dunken och svordomar, så ni får stå ut med mitt språk :gremwink:) vad tiden går fort...

Eon har jag i alla fall spelat (spellett mest) i... 2-3 år? Nåt sånt. På ett ungefär. Först var det NeoTech, sedan blev det NeoTech 2, sedan Eon, sedan lite diverse av lägre kvalitet.

Big Marco

Läskig
Re: Pensionär junior

29 år, rollspelare sedan 16 år. Också Eon-spelare sedan åtta år. Av samma skäl som Krille.

Dessutom har jag spelat Eon med 14 olika skadesystem. ,-) Fn trivs jag bäst med Phobia-systemet - något lägre detaljnivå jmf med Eon II / N2, men ungefär fem ggr så snabbt.

Helmgast
18 år

18 år är jag, och jag har spelat sedan EON våren -00. Spelade ett hemmagjort rollspel som hette Lunafabriken (en SL som gjorde en karta med skatter, nycklar och monster (favoriten var spindeln svarta änkan) och en spelare som fick säga vilka lådor man öppnade och vilka hörn man gick runt osv.). Väldigt kul, detta spel spelade jag när jag var en sådär 10. Sedan spelade jag D&D Chronopia en gång när jag var 14, Palladium ett fåtal gånger året efter, men sedan våren -00 har det blivit mest EON (Lite WoD (blä) samt Viking, men på det sensate DoD 6). Sedan i höstas har jag frilansat och korrekturläst åt neoGames.

Men helt klart, EON är favoriten. Finns det nån i Alingsås, Lerum eller närområdet (Skövde på sin höjd) som vill spela EON med mig så nappar jag på åtminstone ett försök.

Schysst slutsignatur förresten, skall den användas i fortsättningen? :gremwink:

P|uT0NiUm

Swashbuckler
<--- Marco, den nakna sanningen

"Dessutom har jag spelat Eon med 14 olika skadesystem. ,-)"

You've got my ear, let's hear it :gremgrin:. NU har du fått mig imponerad (japp, jag är också skadesystemsmasturbatör, och jag kommar aldrig sluta förfölja dig förrän du har svarat på det här :gremwink:)! Har du lust att berätta om nån av de små godbitarna? :gremsmile: Någon personlig favorit eller nån som enligt dig var bättre än nuvarande på något sätt?
Nånsin haft ett HP-system till Eon?

*som en... Alle... som lurar i mörkret...*

Lord Lukas

Veteran
Värdens (okej... jag överdrev) onödigaste inlägg

Shit vad gamla alla är ;-)Jag som tyckte att jag varför gammal för att spela rollspel (tycker typ att det är småpinsamt att handla moduler å så ;-)).... Har själv inte haft så många chanser att spela (de flesta av mina kompisar dizzar rollspel totalt)... men de jag har spelat mest med är en vän på landet 19 år och hans kompisar typ 11-14 år (Och ska tilläggas, min mormor... det var henne jag börjad spela med... det är vad jag kalar power mormor! ;-))... ska introducera Eon till sommaren med ett hemmagjort äventyr... (Är själv 19 och fyller 20 *grattis till mig* fast inte förren i mars ;-( )
Hmm... vilket menlöst inlägg det blev... ska försöka förbättra mig ;-)
Ps... bor i stockholm om det är någon som känner sig manad träffas och spela... och... hmm... nu var det nog inget mer Ds

Duddmannen

Hero
Det är nåt som är fel.

Någonting stämmer inte. Jag kan inte vara så här gammal! 31! Det är ju sjukt! Vart tog livet vägen?!

Ah, där var det! Rollspel, ja just det!

Tack goda gudinnor för att jag har EON kvar i alla fall!

(Puh!)

/Duddgubben

Cohen

Swordsman
Lite grovt uttryckt brukar det ligga mellan 0-700 år
fast de senare tröttnar så fort :gremtongue:

25år ung

Varav dryga 15 är ägnade åt rollspel.

Spelade först Drakar och demoner samt i stort sett alla andra dåvarande svenska rolspel i en himmlans massa år. Sedan fastnade jag för White wolfs "World of darkness" (dvs Vampire, Werewolf, Mage, Wraith och Changeling) sen tröttnade jag på allt fördömt mörker och vandrade tilbaka till de svenska markerna.

De senaste åren har tillbringats med Eon och Neotech och där befinner jag mig som sagt fortfarande och lär väl göra det ett tag till...

Bunny

Crazy like a fool
Jag är också 19...

... bor i Stockholm, är intresserad av rollspel och har många vänner som dissar rollspel. Nu är ju Stockholm en medelstor svensk stad, så det kan vara intressant att veta ungefär vart i staden du bor, om vi skulle diskutera att spela någon gång :gremsmile:

PS. Själv bor jag i söderort. DS