Nekromanti EON (Tillbehör)

Sham

Veteran
Hej! Sham igen. Har ni grabbar/tjejer några tips på vilka böker man ska köpa som är viktiga, beside "Krigarens Väg"??
"Alver"?? "Dvärgar"?? Eller några andra?? Vi är sex stycken i våran grupp. Så det blir biligt! /images/icons/laugh.gif

Baron Marak

Swordsman
Mystik & Magi!
Vilken för övrigt inte borde heta "Mystik" eftersom då man läser boken så är allt beskrivet rent logiskt. Inte mystiskt. Men det kanske syftar på vad folk anser om magi (förutom att det är kätteri).
Consaber och Asharien & Soldarn är bra investeringar ändå.
Alver tillfredställer alla alvälskare medans Dvärgar tillfredställer de som gillar kortvuxna personer med långa skägg.

Alla böcker helt enkelt. Förutom Spelarens handbok och Mundana (slutsåld, vänta på Atlas-boxen istället eller Geografica Mundana).

Baron Marak

Swordsman
Mina böcker är beställda från Neoshoppen.

Mundana (äldre utsåld) innehåller info om de flesta länder. Stadsskick, städer, överhuvud, religion. Undefär som en SO-geografibok alltså.
Geografica Mundana ska inehålla mer information om länderna. Även en beskrivning om folket som bor där och kanske hur de uppför sig (Gissar).

Baron Marak

Swordsman
Fast bland de felast illustrerade böckerna.
Sämsta bilden är dock draken i Consaber. DAKRilla trodde det var en flygande gris eller nåt. Eller så var det jag som trodde det /images/icons/laugh.gif

Perenna

Swordsman
du behöver nog monster och varelser det är en bra bok tycker jag

Här råder väldigt kluvna åsikter...
Vissa tycker att modulen är bra, men de flesta jag pratat med tycker att det är något av det sämsta som Neogames släppt.

Själv var jag riktigt besviken. Jag skulle aldrig använda någon varelse ur modulen, bortsett från troll och alldeles vanliga djur.

Monster och Varelser är bara bra för varelserna. Tiraker är ett MÅSTE!!! Tiraker är ju dom coolaste RPna i Eon. Också Dvärgar. Consaber o Soldarn & Asharien är också bra...

Och mystik & Magi som sagt.

Perenna

Swordsman
Monster och Varelser är bara bra för varelserna.

Det stora problemet är att där inte finns några bra varelser... /images/icons/wink.gif

...och nej, jag syftar inte på spelvärdena

Perenna

Swordsman
Jo, hästarna och så.... Inte många, men några stycken

Som jag skrev i mitt ursprungliga inlägg, trollen och de vanliga djuren är användbara.

Det innebär ju dock att alla 'monster', vilka tar upp den största delen av boken, är ganska onödiga. Åtminstone enligt mig.

Ja. Och bilderna är inte alltför snygga heller....
Någon annan än jag som äger tirakboken dock? Och som spelar någon annan sorts tirak än banka-skiten-ur-allt

Helmgast
Info om atlasen

Geografica Mundana kommer att innehålla lite mer per land och ett fåtal nya länder. Några nya rubriker förutom de nämnda "Stadsskick, städer, överhuvud, religion" kommer att dyka upp.

Vill man veta hur folket är så skall man läsa Barbarer & människofolk. Givetvis så kommer dessa böcker att "lappa över" varandra lite grann, men inte mer än nödvändigt.

Helmgast
Monster, Varelse, Djur

Monster = Hyggelmonster, Jordbest m.m. (relativ PSY)
Varelse = Kentaur, Grip, Wulfen m.m. ("absolut" PSY)
Djur = Kamel, Häst m.m. (Vanliga djur)

Big Marco

Läskig
Re: Info om atlasen

Och jag har skrivit ned cirefaliernas bakgrund och historia. ,-)

Jag har som plan att få färdigt en komplett kampanjbok om cirefalierna och deras kultur - Calle har redan sagt att han så fort den är klar så ges den ut. =)

Tribble

Veteran
Re: Info om atlasen

Härligt! Cirefalierna finns det alldeles för lite info om. Ändå så är de med och rör i allt. Skriv färdigt, så köper jag boken :gremsmile:

Helmgast
Segigheter

Men du! Den ska layoutas, det ska till en illustratör och en framsida. Och så ska tryckeriet bråka. Och så ska den försenas. Så snabbt går det inte.

Carl Johan Ström

Swordsman
Geografica Mundana

Layouten är klar (bildmaterialet är dock inte riktigt komplett ännu).

Framsidan är klar (se releaseplanen).

Tryckeriet bråkar inte speciellt mycket nu för tiden (pdf är underbart).

Däremot måste vi säkert se till att den försenas ordligt ;-)

MVH
Carl Johan Ström,
Neogames AB

Jokimmolator

Veteran
*Otålig*

När kommer böckerna egentligen? Jag har visserligen sett releaseplanen, men där står det inte (tror jag) om de håller planen eller inte, och dessutom inte när i månaden de kommer!

"Riddaren" till exempel, när i september kommer den? Är den kanske ute nu? *väntar hoppfullt på svar*