Re: Tänker du se Sagan om de två tornen? (ant)
Då skall jag försöka avfyra ett par intressepilar och säga vad jag tycker om följande filmer, om jag ens minns dem
. Jag har ett väldigt selektivt minne och allt som inte intresserar mig direkt läggs i min mentala soptunna och den töms varje vecka
.
"A.I. Artificial Intelligence (2001) (creator)"
Fantastiskt bra film, en av de bättre jag sett. Jag gillade verkligen den här filmen. Men jag tyckte robotcirkusen var långdragen och skadade filmen mer än de stackars robotarna.
"Eyes Wide Shut (1999) (also co-screenwriter, producer)"
En konstig film och faktiskt riktigt trist. Kändes som inget annat än en dålig ursäkt att få visa upp några meningslösa kändisar nakna. I övrigt minns jag den knappt
.
"Full Metal Jacket (1987) (also co-screenwriter, producer)"
Även den här var urtrist, men jag hade (av någon anledning) löjligt höga förväntningar på den och det skadade mitt omdömde om den.
"The Shining (1980) (also co-screenwriter, producer)"
Väldigt hemsk (men helt okej) film, tyvärr såg jag den för några år sedan och den hade väl åldrats dåligt antar jag.
"Barry Lyndon (1975) (also screenwriter, producer)"
Denna filmen gillar jag väldigt mycket, sällan får jag så mycket rollspelslust som när jag ser denna.
"A Clockwork Orange (1971) (also screenwriter, producer)"
Denna såg jag också tyvärr ganska sent och hade väl inte mycket förväntningar. Filmmusiken är väl det bästa, och något som jag lyssnar på då och då. Filmen i sig har jag i stort glömt.
"2001: A Space Odyssey (1968) (also co-screenwriter, producer, special effects)"
Min pappas älsklingsfilm och det var en plåga att se den med honom, vilket troligen färgar av sig på att jag inte gillar den. Sedan så är sf inte min grej egentligen.
"Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964) (also co-screenwriter, producer)"
Aldrig sett, vilket kanske är lite trist. Dock är det inte så viktigt.
"Lolita (1962) (also co-screenwriter [uncredited])"
Den här har jag heller aldrig sett och bryr mig inte.
"Spartacus (1960)"
Den här har jag sett och mitt omdömde finner ni här..
http://www.hobbyspel.com/inspiration/spartacus.html
"Paths of Glory (1957) (also co-screenwriter)"
The Killing (1956) (also screenwriter)
Killer´s Kiss (1955) (also screenwriter, cinematographer, editor, co-producer)
The Seafarers (1953) (also cinematographer)
Fear and Desire (1953) (also cinematographer, editor, producer)
Flying Padre (1951) (also screenwriter, cinematographer, producer)
Day of the Fight (1950) (also screenwriter, cinematographer, producer)"
Alla dessa övriga filmerna har jag ärligt talat inget minne om jag sett eller ej. Kommer de på TCM så är chansen stor att jag kanske kommer se dem någon gång i framtiden, om jag orkar
.
Nella