Vitulv
Årets spelledare 2011 och 2013
Nu förstår jag ingenting.Jag testade dig bara. Jag har fått mitt svar. Missade triggervarningen
Nu förstår jag ingenting.Jag testade dig bara. Jag har fått mitt svar. Missade triggervarningen
Fast köp en med utväxling, de är ännu bättre!Alltså dessa citruspressar är ju så bra. Fynda gärna en äldre på loppis! (och passa på att köpa en osthyvel också, gamla osthyvlar är ofta bättre än nya).
View attachment 18375
Helt korrekt. Obligatorisk läsning:Fast nu är ju diskmedel inte dåligt för gjutjärnspannan.
Jag har en Tissot Everytime (Medium, 38mm). Har burit den dagligen sedan 2018. Tålig, lätt att rengöra, inga konstigheter. En väldigt enkel klocka, den har inte ens datum. En bra instegsklocka skulle jag säga.Har en Breitling Avenger Seawolf som jag mer eller mindre aldrig lämnar hemmet utan. Den är inte det minsta elegant, den är stor och tung och byggd som en stridsvagn (vilket är en förutsättning för att jag ska bära den på jobbet). Den visar bara tid och datum, och jag kan varken sms:a eller lyssna på Spotity från den, men om jag skulle kasta den med kraft i ansiktet på en bandit skulle han dö.
Jag har flera klockor, men den här får av någon anledning 99% av all tid på handleden och om jag gud förbjude skulle bli av med den är jag nästan helt säker på att jag skulle köpa en likadan. Lätt min käraste ägodel.
View attachment 18461
Jag tycker också det kan vara riktigt snyggt med små herrklockor, även om jag personligen dras till lite större klockor (jag har rätt grova handleder). Seikos ”King Seiko”-linje är t.ex. oerhört snygga på en tidlöst vis, och de är ganska små (alla under 40 mm).Jag har en Tissot Everytime (Medium, 38mm). Har burit den dagligen sedan 2018. Tålig, lätt att rengöra, inga konstigheter. En väldigt enkel klocka, den har inte ens datum. En bra instegsklocka skulle jag säga.
i framtiden skulle jag nog vilja ha en klocka med datum, men framförallt en mindre klocka. Små herrklockor är väldigt maskulina på ett sätt jag gillar.
View attachment 18507
Riktigt nice!Jag tycker också det kan vara riktigt snyggt med små herrklockor, även om jag personligen dras till lite större klockor (jag har rätt grova handleder). Seikos ”King Seiko”-linje är t.ex. oerhört snygga på en tidlöst vis, och de är ganska små (alla under 40 mm).
View attachment 18508
Det är en jävla från färg på den där urtavlan btwHar en Breitling Avenger Seawolf som jag mer eller mindre aldrig lämnar hemmet utan. Den är inte det minsta elegant, den är stor och tung och byggd som en stridsvagn (vilket är en förutsättning för att jag ska bära den på jobbet). Den visar bara tid och datum, och jag kan varken sms:a eller lyssna på Spotity från den, men om jag skulle kasta den med kraft i ansiktet på en bandit skulle han dö.
Jag har flera klockor, men den här får av någon anledning 99% av all tid på handleden och om jag gud förbjude skulle bli av med den är jag nästan helt säker på att jag skulle köpa en likadan. Lätt min käraste ägodel.
View attachment 18461
Tror min kostade 3 papp 2018. Extremt prisvärd.Jag har en tissot som jag tyckte då var dyrt för mig med en klocka för 2200 på rea tror jag att det var. Har haft den i stort sett varje dag i nästan 20år.
Det är en grej som är sympatisk med bra klockor - de finns i alla prisklasser. Det går att köpa en riktigt bra och snygg klocka för ett par tusenlappar, i vissa fall till och med mindre än så. Det enda man ska tänka på är att välja en från ett faktiskt klockmärke och inte en modeklocka från typ Armani eller Calvin Klein.Tror min kostade 3 papp 2018. Extremt prisvärd.