nyvinter
Illustrationist
En musikal-kampanj hade varit jävligt coolt. Men samtidigt är det svårt att improvisera fram låt efter låt och kräver dessutom att spelledaren (och spelarna) kan sjunga överhuvudtaget.
Heh, jag hade planen när första Chock kom ut på svenska att göra en gigantisk labyrinth på rutpapper. Tror jag var inspirerad av filmen Labyrinth. Vi kan ju säga som så att jag gav upp ganska snabbt.Dungeonen jag tänkte skriva som skulle hundratusen rum! Hundratusen är för många.
Många läser högt på engelska utan att egentligen kunna det heller. Tycker kompetenskravet är överflödigt!Men samtidigt är det svårt att improvisera fram låt efter låt och kräver dessutom att spelledaren (och spelarna) kan sjunga överhuvudtaget.
Det finns ju musikalimprovisationsteater så... varför inte. Jag har också spelat musikallajv, men då var det inte improviserade låtar och då blir det ju ganska rälsat vilket ju många ogillar.En musikal-kampanj hade varit jävligt coolt. Men samtidigt är det svårt att improvisera fram låt efter låt och kräver dessutom att spelledaren (och spelarna) kan sjunga överhuvudtaget.
Får vibbar av klassikern "Sommarens tolv månader"Fimbulsommar -- jag vet inte om det här är en usel idé eller en bra. Men jag lär inte skriva spelet, ty det skulle bli oerhört tidskrävande att få ihop dess tjocka världsbok.
Thoughts in a Time of Drought
“History knows no happy endings, just crises that come and go.” This summer has been extremely hot and dry here in Sweden. The unusual weather started in May and still continues two mon…gondica.wordpress.com
Som jag brukar säga: anledningen till att folk hittar på absurt uppblåsta befolkningssiffror är för att ingen fattar hur djävla stor en förindustriell stad med 500 000 invånare faktiskt är...1. Jag började på en karta över Altdorf. Jag ökade skalan avsevärt och tänkte att det minst är 500 000 invånare. Jag ritade upp varje gata, varje gränd. Jag kom rätt långt! Men till slut fick jag inse att projektet var alldeles för stort.
Jag gör!Som jag brukar säga: anledningen till att folk hittar på absurt uppblåsta befolkningssiffror är för att ingen fattar hur djävla stor en förindustriell stad med 500 000 invånare faktiskt är...
Idéen var ju briljant! Det saknades bara en rik mecenat som kunde finansiera dina timmar! Gud vad jag hoppades att den skulle bli klar.1. Jag började på en karta över Altdorf. Jag ökade skalan avsevärt och tänkte att det minst är 500 000 invånare. Jag ritade upp varje gata, varje gränd. Jag kom rätt långt! Men till slut fick jag inse att projektet var alldeles för stort. Sa jag att jag alltså gjorde det i CAD, för att kunna zooma in gator och byggnader från olika perspektiv. Kartan baserade sig på @Magnus Seter s Altdorfkarta så har ni sett den fattar ni vilken dålig idé det var. (Kartan finns i sitt nuvarande skick på Cartographers Guild. Sök på Altdorf).
Haha jag hade exakt samma problem.Jag skulle skriva ett ensidesäventyr som involverade en komplicerad tidsreseplot i fyra olika epoker, med en ground hog day-effekt.
Det fick inte plats på en sida.