Nekromanti Era små fjollegon...

Muggas

Hero
Re: Tredje person

Tar man däremot tredje person, speciellt med lite självironiska gliringar till sig själv, så blir tempot högre, ståryn mindre skrytig, och över huvud taget så blir den bättre berättad.

Ja, jag antar attt det är därför det inte finns så många berättelser ur "jag" perspektiv... Så länge storyn berättas med en smula självdistans så förstärker förmodligen tredjepersonsgreppet ens anspråkslöshet och historiens "träffsäkerhet", så länge det handlar om skriven text. Återberättad ur samma perspektiv i goda vänners lag skulle förmodligen ge motsatt effekt...

Själv har jag alltid haft svårt att referera till mig själv i tredje person i något sammanhang. Kanske ett tecken på dåligt självförtroende, eller en mkt stark jantelagsinfluens? :gremcrazy:

Kul historia förresten. Jag lider verkligen med dig... :gremtongue:

Rising

Vila i frid
Kan det rentav vara så att du hellre undviker träffar med forumiter IRL för att hålla myterna levande?
Nä, jag är bara rätt knepig när det gäller att umgås. Om inte alla omständigheter klaffar så tolkar jag det som att världen försöker säga åt mig att låta bli att komma, så då bangar jag istället.

Men när det gäller forumsträffar har jag gärna velat komma, men de har alltid varit på helger, och jag jobbar typ alltid på helgerna för att sedan slappa lite under veckorna, så det är en ren schema-fråga också.

Nå nå, en trevlig bisak i sammanhanget är att man får ett häftigt forumsrykte.

Troberg

Sinister eater
Nä, jag är bara rätt knepig när det gäller att umgås. Om inte alla omständigheter klaffar så tolkar jag det som att världen försöker säga åt mig att låta bli att komma, så då bangar jag istället.
Så det har inget att göra med att dyngraka personer mitt i natten lämnar underliga meddelanden på din telefonsvarare, klottrar meddelanden i din trappuppgång och lägger underligheter i din brevlåda?

Det skulle det haft för mig i alla fall...

Sodivra

Champion
Jag är en liten, liten fjolla med ett stort skägg

Jag måste säga att jag var lite osäker på det här inlägget först, eftersom det handlade om skryt och självhämmande, såväl som att vara sig själv och att skriva saker i tredjeperson, något som jag absolut inte kan koppla till de ovanstående. :gremsmile:

Jag antog att du framförallt ville höra om vårt självförtroende och så, eftersom du redan frågat hur mycket vi är oss själva, men det var väl inte heller helt rätt av mig..
Jag bestämde mig för att vara grundlig i mitt svar. :gremgrin:

... hur ofta refererar ni till er själva i tredjeperson egentligen?
I signaturer ibland, för det ser rätt snyggt och enligt mig (och som du redan sagt) distanserat ut.

Ärligt talat, hur många här upprätthåller en myt om er själva? Är ni så coola/häftiga/orginella i verkligheten som den forumspersonlighet ni gömmer er bakom? Är rollspel irl med er den ultimata rollspelsupplevelsen?
Hmm. Ibland känner jag lite press på mig att vara crazy, men jag är mest crazy med folk jag känner, och som jag vet känner mig, och då känns det naturligt snarare än som en fasad. Jag tycker mycket om sådant. Det känns så avslappnat att skämta lite knasigt med varandra. På forumträffar har jag känt det lite att jag farit iväg och varit en gnutta vimsigare än jag tänkt, för att det känts som sådant väntats av mig.
Jag känner också lite sug efter att skriva smarta inlägg, märkas och berömmas ibland, men det är ju något som är genomgående för mänskligheten, jag tror att det inte är så farligt för mig*, och iallafall så är ödmjukhet och tålamod något jag strävar efter.. Usch, dags att sluta innan det börjar låta skrytigt.. :gremcrazy:
Men jag är faktiskt mycket nöjd med den jag är, vad jag försöker med och vad jag gör, inom både rollspel och annat.
..men samtidigt tycker jag om åsikter som sådana även om de inte går ihop med mina, och jag är en perfektionist inom rollspel och liknande som aldrig blir riktigt nöjd med mig själv. :gremwink:

Är den forumspersonlighet ni har i grunden er själva, men med ytterligare självtillskrivna attribut som ni anammat för att passa bättre in i olika sammanhang?
En annan sak som är genomgående för mänskligheten är att man visar olika sidor av sig själv vid olika tillfällen, även om alla är en del av sig själv: På jobbet, med vännerna, med familjen.. Och på forumet. Så ja, ofrånkomligen så blir det så.

Och över internet så upplever åtminstone jag att man missar en del - Efter att jag träffat människor i verkligheten efter att ha lärt känna dom över internet så visar dom en mer nyanserad sida, och när jag sen träffar dom över internet igen så har jag en ny bild av dom, även om vi är tillbaka på internet - jag kan fylla i den delen av deras personlighet jag lärt känna i verkligheten när jag kommunicerar med dom. Det är nog ett resultat av avsaknad av kroppspråk, minspråk, röstläge och skillnaderna på hur man kan diskutera över internet och i verkligheten, vare sig det är avsiktligt eller inte.

Är er forumspersonlighet endast en stereotyp bild av er verkliga person?
Ja, jag skulle tro att om det är en sida av mig som är stereotyp så är det min forumspersonlighet. I verkligheten känns mitt gladflumm, mitt kontemplationsflumm, min vänlighet, när den visar sig, och resten av min personlighet mer nyanserat.

Hur viktig är er forumspersonlighet för er totala sociala föreställning av er själva?
Nja. Det har påverkat lite som sagt, men det behöver det inte göra. Visserligen får jag utlopp för en del jag inte snackar så mycket med mina kompisar om, så jag skulle kanska tappa delar av min identitet, främst rollspelsklurare. Det diskuterar jag mest bara på forumet.

Skulle ni tappa förståndet om rollspel.nus server exploderade
Jag skulle få rätt svåra abstinens, även om jag märker att jag börjat kunna släppa forumet lite mer på sistone, vilket är skönt. (Man kan ju faktiskt hänga med i allt utan att vara konstant uppkopplad! :gremsmile:)

eller skulle ni i er befrielse från forumets bojor förverkliga er själva och uppfylla alla era innersta drömmar, som forumets hämmande inverkan på ert självförtroende tidigare effektivt satt stopp för?
..men däremot tror jag inte att jag bundits upp av forum-Arvidos mer än litegrann inom själva forumet och den kretsen. Ur den synpunkten skulle jag kunna ta det rätt lätt, även om jag kanske skulle känna mig frustrerad av understimulering ibland.. Och det skulle ju då betyda att en del av mig inte fick komma fram.

<font size="1">*eller så är det det, vi kan ju ta sagan om när Arvidos (fniss :gremwink:) satt på forumet och skrev ett svar på Muggas långa självransakande tråd. Sedan hoppade han ut på inloggadesidan för att följa alla spännande människor på hans älskade forum! En hade svarat på ett inlägg, men inte på hans.. Arvidos höll sig från att redigera sitt inlägg så att det lät smartare, och vände behärskat tillbaka till inloggadesidan..

Någon annan svarade på ett inlägg i en tråd.. Det var Arvidos inlägg! Han svarade på Arvidos inlägg först! Arvidos inlägg var smartast! Jaaaaaaaa!!!

:gremgrin:

Ta den här historian som ett exempel.. När jag skrev den tyckte jag den var kul och drev lagom med mig.. När jag sedan läste den så kunde jag lätt tänka mig att den uppfattas som ett sätt att framhäva mig själv, med en grinande gremling och allt..</font size>

Muggas

Hero
Re: Jag är en liten, liten fjolla med ett stort skägg

På forumträffar har jag känt det lite att jag farit iväg och varit en gnutta vimsigare än jag tänkt, för att det känts som sådant väntats av mig.

Det är en annan intressant aspekt. Forumet bygger upp förväntningar på hur man ska uppträda IRL. Dels så tror jag att man gärna vill framhäva den sida av sin personlighet man visat på forumet (medvetet eller omedvetet) och dels så vet man att andra förväntar sig att man ska uppträda på ett visst sätt.

Efter att jag träffat människor i verkligheten efter att ha lärt känna dom över internet så visar dom en mer nyanserad sida, och när jag sen träffar dom över internet igen så har jag en ny bild av dom, även om vi är tillbaka på internet - jag kan fylla i den delen av deras personlighet jag lärt känna i verkligheten när jag kommunicerar med dom.

Värsta hermaneutiska cirkeln alltså. Ska bli kul att se hur det påverkar mig att träffa er i verkligheten.

Visserligen får jag utlopp för en del jag inte snackar så mycket med mina kompisar om, så jag skulle kanska tappa delar av min identitet, främst rollspelsklurare. Det diskuterar jag mest bara på forumet.

Skillnaden med diskussioner på forum, från motsvarande IRL diskussioner med flera inblandade, är att man får chans att tänka igenom sina åsikter och presentera dem på ett strukturerat sätt. Dessutom, får man svar så vet man att personen som svarar förmodligen har tagit sig tid att titta igenom inlägget och ge konstruktiv respons, åtminstone då det gäller nyanserade långa svar på makarforumet.

men däremot tror jag inte att jag bundits upp av forum-Arvidos mer än litegrann inom själva forumet och den kretsen. Ur den synpunkten skulle jag kunna ta det rätt lätt, även om jag kanske skulle känna mig frustrerad av understimulering ibland..

Det är ju bra. För egen del så tror jag att jag ibland flyr till forumet för att för en stund komma ifrån det stora ansvar jag har i många av de kurser jag deltar i (universitetet). I slutändan blir det dock ändå alltid att jag svär över min egen oförmåga att ta ansvar och följdaktligen får sitta dygnet runt för att få in vissa uppgifter i tid...

För övrigt, visst checkar man ibland inloggadesidan för att se om någon tar någon notis om ens inlägg...

Balderk

Swashbuckler
Jag tror jag är mestadels mig själv på forumet. Klart jag inte lämnar ut ALLA detaljer ur mitt privatliv och så men "what you see is what you get". I och för sig skulle jag tro att jag är lite mer vältalig på forumet, är ganska kass på att förklara saker om jag inte gör det i text. Sedan så talar jag väl inte lika mycket med folk jag inte alls känner i verkligheten. :gremsmile:

I tredjeperson referar jag bara till mig själv i min signatur, det brukar man ju göra i signaturer, man kan ju inte direkt skriva under ett inlägg med /Jag, det skulle ju se helt bäng ut. Det känns inte som någon del i en gimmick i alla fall.

/Balderk, som förmodligen inte alls är sig sjlv på forumet ändå :gremwink:

Johan K

Gammal & dryg
Ärligt talat, hur många här upprätthåller en myt om er själva?
Tjaa, myt & myt.. Vette katten om jag har nått med myter att göra.. Så jag behöver nog inte upprätthålla nån.. Tror jag iaf. :gremtongue:

Är ni så coola/häftiga/orginella i verkligheten som den forumspersonlighet ni gömmer er bakom?
Jaooo, är nog mig själv här, som IRL faktiskt... Varför behöva ändra på något ??

Är rollspel irl med er den ultimata rollspelsupplevelsen?
Jag hoppas på det iaf !! vi får väll helt enkelt ta & lira tillsammans någon gång, för det vore välldans trevligt att lira med folk härifrån !!

Hur många inlägg hade ni gjort innan ni regelbundet började referera till er själva i tredje person?
Tror inte att jag har refererat till mig själv nångång faktiskt. Fråga mig inte hur jag lyckats med det.. :gremgrin:

Skulle ni tappa förståndet om rollspel.nus server exploderade, eller skulle ni i er befrielse från forumets bojor förverkliga er själva och uppfylla alla era innersta drömmar, som forumets hämmande inverkan på ert självförtroende tidigare effektivt satt stopp för?
Klart att man skulle bli ledsen & kinkig om wrnu:s server skulle gå i sönder. mest för att då skulle man ju inte träffa andra rolslpelare än just de som finns i enns grupp ju.

Varför är ni så blygsamma?
man försöker ju alltid vara blygsam ju !! :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin:

/Jag är sjuk i feber och yrar, så inläggen blir lite knäppa
Visst är det ett härligt tillstånd !!
man får ju så många nya inskiter & flummigheter till äventyr & sådant ju !! :gremwink:

Rickard

Urverk speldesign
Re: Jag är en liten, liten fjolla med ett stort sk

"...jag är en perfektionist inom rollspel..."
Det du skrev tyckte jag inte lät såå skrytsamt.. Dock det som jag citerade nu lät rätt skrytsamt.. Det låter som att allt du gör blir perfekt i slutändan.. Tur att du avslutade med "...och liknande som aldrig blir riktigt nöjd med mig själv. :gremwink:" för annars hade jag missförstått dig helt.. :gremsmile:

"En annan sak som är genomgående för mänskligheten är att man visar olika sidor av sig själv vid olika tillfällen, även om alla är en del av sig själv: På jobbet, med vännerna, med familjen.. Och på forumet. Så ja, ofrånkomligen så blir det så."
Sant.. Ah.. Äh.. Varför skrev inte jag det? Det är ju precis min egen insikt till hur vi människor fungerar socialt..

"Efter att jag träffat människor i verkligheten efter att ha lärt känna dom över internet så visar dom en mer nyanserad sida, och när jag sen träffar dom över internet igen så har jag en ny bild av dom, även om vi är tillbaka på internet - jag kan fylla i den delen av deras personlighet jag lärt känna i verkligheten när jag kommunicerar med dom."
Oj, vad jag känner igen mig här.. Jag trodde jag var den enda som tyckte så.. Det var därför jag svarade på ditt inlägg nu, för jag tyckte det var värt att säga att jag också haft denna känsla när jag väl satt mig vid datorn och läst era inlägg igen..

Man ser användarnas inlägg ur en annan vinkel.. Vissa inlägg får inte sina förklaringar ändå, trots att man mött användarna i verkligheten, då inläggen känns som raka motsatsen till hur personen är IRL.. Gardener är det tydligaste exemplet.. När jag mötte honom på en forumsträff så förstod jag inte att det var han utan kom på det i efterhand, på tåget hem.. Jag blev helt ställd på tåget för Gardener är ju hur trevlig som helst IRL medan på forumet så ogillade jag honom för att han snäste av användare som bara gav förslag (ur deras synvinkel) på hur forumet kunde förbättras..

Numera har jag bättre förståelse för hans inlägg på forumet, både på detta forum-forum (vilket konstigt namn) och i hans inlägg i övrigt.. Ta det här inlägget som exempel.. Det säger egentligen inte så mycket men när jag läste det så läste jag det med hans dialekt och tänkte mig hans glada min som ofta skiner upp i hans ansikte när han talar och hur han brukar kunna säga saker med en sådan pojkaktigt förtjusning.. Jag fick ett leende på läpparna av just dem orsakerna medan jag läste orden han skrivit.. Inlägget betydde desto mer för mig av just de orsakerna och det hade aldrig hänt om jag aldrig träffat personen IRL..

Sorry, Gardener, för att jag tog dig som exempel.. :gremwink:

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som inser att han blev Bearnieflummig där för ett tag, hihi :gremtongue:

Rickard

Urverk speldesign
"Jaooo, är nog mig själv här, som IRL faktiskt... Varför behöva ändra på något ??"
Allvarligt.. När jag har funderat över dig, så tror (hoppas?) jag att av alla forumiter som finns här så du är nog den som skiljer sig mest från forumet när jag väl träffar dig IRL..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som började fundera över hur andra forumiter var efter den första forumsträffen

Johan K

Gammal & dryg
Oj, det här var intressant...

Allvarligt.. När jag har funderat över dig, så tror (hoppas?) jag att av alla forumiter som finns här så du är nog den som skiljer sig mest från forumet när jag väl träffar dig IRL..
Det här var intressant !
Det där ger ju en anledning att man borde röra sig mer på konvent, så man träffar mer forumfolk & sådant !!
Skulle åxå vara mycket kul att träffa dig åxå, för den delen !!

/ Johan K, som funderar på att sticka iväg på närmsta konvent !

Sodivra

Champion
Re: Jag är en liten, liten fjolla med ett stort sk

Tur att du avslutade med "...och liknande som aldrig blir riktigt nöjd med mig själv. :gremwink:" för annars hade jag missförstått dig helt..
Jag vet. Jag la till det efter att ha läst inlägget jag just skrev klart.. :gremwink:

Sant.. Ah.. Äh.. Varför skrev inte jag det? Det är ju precis min egen insikt till hur vi människor fungerar socialt..
Jag vet. Du brukar skriva det. Du har din identitet befäst hos mig, förstår du.;)

Man ser användarnas inlägg ur en annan vinkel
Jepp.

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som inser att han blev Bearnieflummig där för ett tag, hihi
Det här däremot är rätt sugigt, Bearnie tar ju över min befästa identitet..!
Men det är nog bara bra, ofokuserat flumm var bara något jag höll fast vid för att jag visste att det var befäst hos er -ni kände mig genom det-, om jag nu höll fast vid det.. Och nu vet jag ju att ni känner mig. Det är inte så mycket att spara på ändå. :gremgrin:

<font size="2">Ps. Jag tycker jag känner Bearnie en del också. Han är inte heller bara ett flummo. Ds.</font size>

Muggas

Hero
vi får väll helt enkelt ta & lira tillsammans någon gång

självklart, får jag chansen så ska jag tvinga med er på spel... :gremwink:

Visst är det ett härligt tillstånd !! man får ju så många nya inskiter & flummigheter till äventyr & sådant ju !!

Absolut! Problemet är att det är svårt att strukturera idéerna samt att man (jag) har dåligt samvete för att jag inte gjort så mkt skolarbete som jag borde. Annars, feberidéer är de bästa!

Nightowl

Champion
... hur ofta refererar ni till er själva i tredjeperson egentligen?
Sällan eller aldrig på forumet. Däremot refererar jag ofta till mig själv i tredje person i små kärleksmail till min fästman, knepigt nog.

Ärligt talat, hur många här upprätthåller en myt om er själva?
Ingen aning. Jag försöker väl dölja de mindre tilltalande delarna av min personlighet, men är inte säker på hur känd denna myt är och vad den egentligen går ut på.

Är ni så coola/häftiga/orginella i verkligheten som den forumspersonlighet ni gömmer er bakom?
Hm. Detta förutsätter att Nightowl är särskilt cool... :gremtongue:

Ibland.

Är den forumspersonlighet ni har i grunden er själva, men med ytterligare självtillskrivna attribut som ni anammat för att passa bättre in i olika sammanhang?
Snarare så att jag redigerar bort en del mer otrevliga drag. Möjligtvis är jag mer dryg och störig på forumet, men saknar å andra sidan en del otrevliga sidor. Man slipper ju se mig, t.ex.

Hur viktig är er forumspersonlighet för er totala sociala föreställning av er själva? Skulle ni tappa förståndet om rollspel.nus server exploderade, eller skulle ni i er befrielse från forumets bojor förverkliga er själva och uppfylla alla era innersta drömmar, som forumets hämmande inverkan på ert självförtroende tidigare effektivt satt stopp för?
Ganska oväsentlig. Om någon visar att de respekterar mig blir jag glad, men jag klarar mig utan.

Stålmannen, inte Läderlappen, alltså. Clark Kent kallar sig Stålmannen när han är ute och stoppar rymdinvasioner. Läderlappen kallar sig Bruce Wayne när han är tvungen att bete sig som en vanlig människa.

Erik

Rickard

Urverk speldesign
angst [OT]

"Det här däremot är rätt sugigt, Bearnie tar ju över min befästa identitet..!"
Arrgh! Jag veet.. Jag fick nästan dåligt samvete medan jag skrev det där och satt och funderade på det.. Jag funderade först på att slänga dit Arvidos/Bearnie-flummig men det kändes bara konstlat.. När jag satt och tänkte på hur ni var (på forumet) så kom jag fram till att ni har två olika sätt att vara konstiga på (alltså positiv konstighet).. Det var nog det här inlägget som befäste att jag lät Bearnie vara kvar..

För du är en sådan typ som svävar ut i egna tankar och filosofier om någonting stort och världsligt.. Bearnies analyser är mer om handfasta saker.. Personer, saker och ett eget sätt att se på dessa.. Och just Gardeners analys jag gjorde var om en människa från en egen uppfattning så då passade Bearnieflummig bättre..

Sedan är Bearnie normal IRL medan du fortfarande är som du är på forumet även IRL..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som även kom att tänka på att Bearnie även skriver sammanfattningar om tillslutningar vilket både du och Yassilus gör

Sodivra

Champion

Skillnaden med diskussioner på forum, från motsvarande IRL diskussioner med flera inblandade, är att man får chans att tänka igenom sina åsikter och presentera dem på ett strukturerat sätt.
Nja - Det är mer det att jag inte umgås med riktiga rollspelsmakare IRL. Jag skulle kunna täcka behovet rätt bra med vrållådan också, och där är det ju ett snabbare tempo.. Men även där är det ju rätt strukturerat förstås. Och visst, till viss del ligger det ju i det.

För egen del så tror jag att jag ibland flyr till forumet för att för en stund komma ifrån det stora ansvar jag har i många av de kurser jag deltar i (universitetet). I slutändan blir det dock ändå alltid att jag svär över min egen oförmåga att ta ansvar och följdaktligen får sitta dygnet runt för att få in vissa uppgifter i tid...
Det händer också att jag känner mig rastlös och glider in på forumet även om det inte finns något att läsa där, när jag försöker få något gjort.. Men då kan det lika gärna hända att jag börjar spela spel eller slösa bort tiden på ett annat sätt.

Sodivra

Champion
Va!!

Arrgh! Jag veet.. Jag fick nästan dåligt samvete medan jag skrev det där och satt och funderade på det.. Jag funderade först på att slänga dit Arvidos/Bearnie-flummig men det kändes bara konstlat..
Seså.. Det är ingen fara. Det är klart att det inte ska kännas konstlat. Du ska alltid göra det som är naturligt. Men det var bra att du pratade med mig om det.
Gå till Bearnie. Ni har en vacker sak tillsammans.
Slarva inte bort det. Och låt inte mig komma ivägen för det.

Bearnies analyser är mer om handfasta saker.. Personer, saker och ett eget sätt att se på dessa..
Va! Det är ju JAG som ska bli psykolog! Som om det inte skulle märkas!! :gremlaugh:

Johan K

Gammal & dryg

För egen del så tror jag att jag ibland flyr till forumet för att för en stund komma ifrån det stora ansvar jag har i många av de kurser jag deltar i (universitetet). I slutändan blir det dock ändå alltid att jag svär över min egen oförmåga att ta ansvar och följdaktligen får sitta dygnet runt för att få in vissa uppgifter i tid...
Det där käner man ju igen ju...
På något sätt så känns det ganska skönt att "flyta" omkring här lite & inte tänka på allt för mycket på vad som händer utanför dörren. För min del så är det VÄLLDANS avkopplande att sitta här & på #rpgonline & slippa tänka på jobbet för en stund...
Skillnaden är kanske att man slipper tänka på att lämna in diverse uppgifter som släpar efter.. :gremwink:

Rickard

Urverk speldesign
Haha! [NT]

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som inte kunde låta bli att posta det här Haha [NT]-inlägget

Feuflux

omjonasson.se
Ärligt talat, hur många här upprätthåller en myt om er själva? Är ni så coola/häftiga/orginella i verkligheten som den forumspersonlighet ni gömmer er bakom?

Upprätthåller jag myten om att jag är klichébesatt? Jag svarar "ja", är det någon som säger emot? :gremsmile:

Jag blir snabbt uttråkad av seriösa diskussioner både IRL och på internet, och jag drar kassa skämt både IRL och på internet. Dock är jag mer disciplinerad IRL, gör man bort sig där så kan man nämligen inte rymma till vardagsrummet och förtränga det man nyss kläckt ur sig. Alltså är jag en liten överdriven version av mig själv här.

Folk som tar sig själva på så stort allvar att de faktiskt svarar ja på en sådan fråga skulle jag nog inte trivas så bra ihop med är det något som säger mig... (hur många av er råkade jag förolämpa nu?)

Är den forumspersonlighet ni har i grunden er själva, men med ytterligare självtillskrivna attribut som ni anammat för att passa bättre in i olika sammanhang? Är er forumspersonlighet endast en stereotyp bild av er verkliga person?

Ja och ja. Äsch, jag vet inte, jag bara skriver inlägg liksom, jag begrundar inte mina bakomliggande tankar... dessutom så vet jag inte alls vad jag snackar om just nu. Du får fråga [color:\\"green\\"]Han[/color], han borde vara den här som har bäst koll på mig. :gremsmile:

Hur viktig är er forumspersonlighet för er totala sociala föreställning av er själva? Skulle ni tappa förståndet om rollspel.nus server exploderade, eller skulle ni i er befrielse från forumets bojor förverkliga er själva och uppfylla alla era innersta drömmar, som forumets hämmande inverkan på ert självförtroende tidigare effektivt satt stopp för?

Jag får nervösa ryckningar så fort forumet är lite långsamt när jag vill läsa det... så jag är alldeles för känslig och skulle troligtvis tappa förståndet (eller återfå det, man vet aldrig). Hysteriskt rolig fråga annars, befria mig från forumets bojor, haha. :gremlaugh: Jag känner inte till någon koppling mellan forumet och mitt självförtroende dock...

Varför är ni så blygsamma?

Jag hade ett bra svar på det när jag började skriva det här inlägget...