Rustningen kan jag väl hålla med om, men namnet kommer ju från romanen som den bygger på. Det var tydligen en rätt populär bok, om jag förstod saken rätt, som i vanlig ordning inleder en trilogi.filmen skulle vara bättre utan 1), namnet Eragon och 2), hans rustning som glimmar till i slutpartiet.
Min anledning var lite den samma. Förutom att draken var äckelful så tyckte jag att det lät lite fjantigt när "en pojke hittar ett drakägg och blir värsta häftiga hjälten"Själv lät jag bli att köpa och läsa den, på grund av den synnerligen fula draken på bokens framsida.
Jag har låtit bli att köpa den eftersom de inte översatt titeln. Den måste väl rimligtvis heta "Erake" på svenska?Själv lät jag bli att köpa och läsa den, på grund av den synnerligen fula draken på bokens framsida.
Varför inte? Det har ju gått bra med Dungeons & Dragons-filmerna.Kan inte nån ta och göra en fantasy film som inte är baserad på en bok(serie)?
Nej, det är inte bara du.Är det bara jag, eller känns det här som att gå femton år tillbaka i fantasy-på-film-tiden?
Jajjamen! (Länk har du redan fått.) Tvåan är snäppet bättre än ettan men fortfarande inte så bra att den kan kallas "en bra film". Fast om de fortsätter med uppföljare och trenden håller i sig så kommer trean att vara OK och fyran riktigt bra.Vadå, har det kommit FLERA D&D-filmer?