Andy
Vila i frid
Re: Ja, du tänker fel
Nu föll poletten hela vägen.
My bad!
Nu föll poletten hela vägen.
My bad!
Låter mycket trevligt Theo. Kanske kan jag i gengäld komma med något litet bidrag till Trudvang någon gång om ni skulle vara intresserade ...Rent principiellt är JAG för alla aktiviteter som får hobbyn att växa och som uppmuntrar och stöttar såväl aktiva som "rollspelsföretag" (som ju alla vet inte är några stora företag utan små hobbyverksamheter), så länge det finns en ömsesidig respekt för vem som äger vad och varför.
..kanske ÄR det dags att släppa tyglarna lite.. vad vet jag, jag har inte funderat över det, men lovar att ta upp detta med dom andra.
Obs! Ingen har licensierat ut några Ereb Altor-rättigheter till någon. Samma missförstånd har redan dykt upp i projektets diskussionsforum.Om inte hela Drakar och Demoner Ereb Altor hängde med till Paradox som nu vill hyra ut licensen till Speleknepe? (Till riotminds stora förtret).
Tja, inte vet jag. Den HÄR idén är ju "vi tar nån annans spelvärld och gör vad vi vill med den".Var har iden med "Det är eran spelvärld, gör vad ni vill med den" tagit vägen?
Jaaa? Exakt... Så varför fokuserar man inte på det istället för att av rädsla för att de oändligt mäktiga gamla gubbarna från Äventyrsspel ska dyka upp bakom en låda en natt som Lasermannen och skadeskjuta en bara för att man vill modda, skriva, sammanfatta en spelvärld som ändå inte supportas officellt och kan mer eller mindre räknas som död...Tja, inte vet jag. Den HÄR idén är ju "vi tar nån annans spelvärld och gör vad vi vill med den".
För att om man är seriös så bryter man inte mot upphovsrätten. Framför allt inte om man vill kunna distribuera det färdiga materialet fritt. Vad som är tillåtet för privat bruk är sällan tillåtet vid spridning.Alltså, varför detta snack om rättigheter och tillstånd?
Dela med dig om den tycker jag !Jag har lite blandade tankar om det mesta, men det är något som jag vill dela med andra och bolla med flera personer, och inget som jag vill vara diktator över.
Tänk så det kan bli ibland va...Lustigt vad en grisodlare med några få XP kan ställa till mig...
Först och främst har jag tänkt att få någon sorts kontinuitet i det hela. Detta är första utkastet av en mall, som ska tjäna som ett underlag för konstruktören. Detta är inget som är gjutet i stål, snarare bara ett hjälpmedel. Kommentera gärna!Dela med dig om den tycker jag !
Är bara kul att se hur du tänkter om detta. För som sagt, det är om inte en rejäl nostalgitripp att rota i Ereb Altor.