Sett till röststatistiken känns Vico som den mest givna ulven.
Tripp hade ett bra argument mot Vico. Here goes: Tripp anklagar Vico för att vara försiktig och mjäkig, Vico säger att det är så han spelar. Och det stämmer ju, Vico är försiktig, klok och lugn, det är hans trademarks som varulvsspelare. Senare tar Tripp upp tripp-drevet i R3 och frågar Vico hur Vicos röst på Tripp i det drevet är förenligt med en försiktig spelstil.
Vi pausar där. Jag tycker ju att det fanns goda skäl att som ärlig bybo vara med i Tripp-drevet då, och jag tycker forfarande att de argumenten är giltiga, även om jag har avskrivit Tripp från min misstänktalista. Men frågan huruvida Vicos tripp-röst är förenlig med Vicos spelstil är intressant.
Som vi minns hade vi en liknande situation i R1, fast det ledde till att Larsson röstades ut. Alternativet då var Diselsoppa, med Konrad Konvalj och Cissi som bubblare (se Empis dokument). Vicotnik har sin röst på BDG/Jake när röstdrevet mot Larsson startar. Såhär gör han:
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">
Vicotnik said:
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Det handlade kort om att jag ville vara mer säker på Botaniker/Trädgårdsmästare. Jag ville så gärna hänga Larsson eftersom jag såg honom som väldigt röd i början.
Sen ville jag inte ge nått till ulvarna genom att förklara hur min UNIKA förmåga fungerade.
Så du ljög alltså?
Nå, jag har dig knappast som ulv i övrigt, men fan: bybor måste sluta försöka vara översmarta. Det blir kejsarens nya kläder av allt. Rakt, ärligt, öppet.
---
Men alright. Jag säger såhär: min röst den här rundan kan hamna på Tripp, Larsson eller Disel. Helst Larsson. Så, vi ser:
Röst: Larsson - nån som vill hänga på?
Måste ge dig stort kred Vimes tror inte jag känner till någon annan som kan dra igång ett helt nytt drev så fort med så lite tid kvar. Är inte rikigt säker på vad det är du har noterat hos LJSLarsson, tycker nämligen han har varit ganska osynlig sen han outade sitt benhalsband. Har du lust att ge mig en kort genomgång varför du väljer just LJSLarsson framför Tripp och Dieselsoppa?
Personligen lutar jag nog att lägga min röst på Konrad Konvalj eller Dieselsoppa, men kan övertalas om att lägga min röst på LJSLarsson om du ger mig några bra anledningar.
Då min röst inte gör någon nytta på BDG så lägger jag den på Konrad Konvalj.
Röst: Konrad Konvalj
Har inte så mycket att peka förutom det som redan tagits upp. Där emot får jag inte samma känsla av Konrad som jag brukar få när Konrad är i sitt esse som bybo, något känns väldigt off med honom i detta spel.