Mest bara magkänsla. Sen går ju Tripp på honom, och jag tycker/tror Tripp är för nära Diesel för att vara ulv.Empiricus said:Japp! Jag tror inte riktigt på det här med att säga att man är grön, det gäller att bevisa det genom spel också. Självklart är det bara jag som VET vad jag har i protokollet, samma sak gäller ju alla andra.Liliana said:Nej, jag la fram min teori, och eftersom ni inte vet att jag är grön så inkluderade jag mig själv. (gjorde ju inte det sist, och Emp pekade ut det, så jag antar att han stör sig på det, så jag försöker ju då bättra mig nu.) Jag vet ju att jag är grön, så; Har vi en ulv Tror jag mest på Vimes, sen Brynolf. Har vi två; Vimes och Vico.Konrad Konvalj said:Fast nu röstar du ju på Vimes för att gröna dig själv. Eller?Lilly said:Har vi två ulvar, vet jag inte, faktiskt. Borde väl vara Jag och Vico/Brynolf då, om man går efter "spacing".
Om det skulle vara två ulvar så är det enligt egen utsago Liliana+Vico/Brynolf och då bör vi ju nacka någon av dessa i första läget.
Alltså, K.K´s trippel Liliana-Brynolf-Vico för att få lite svar.
Kan du dra fram ett lass mot Vimes eller är det bara för att skydda dig själv du röstar på Vimes?
Du och jag är ju båda nya till varulvsspel, och Ruga också, som jag har förstått det.
Gällande Vimes som rödare än Brynolf/Vic/dig så ser jag gärna också belägg för din misstro. Vi spelar alla olika, och Brynolf har snällare framtoning än Vimes som inte verkar vara främmande för att kliva folk på tårna i sin jakt på Ulvar eller Konrad Konvalj som är bra på att paranoida över mycket.
Har du något som du kan peka på och säga "Därför är Vimes mer troligt Ulv än Brynolf"? Eller är det mest magkänsla?
Om vi inte har tre ulvar kvar, då skulle Tripp och Tyr kunna vara kandidater också.