Tyr said:
Anmärkningsvärt med Lu-kaazh är att hans outningar har likheter med LJSLarssons. Larssons outningar var enkelriktade eftersom både förmåga och föremål kunde ha med Jägaren att göra. Lu-kaazh har en förmåga som har med tjuven att göra och ett vapen som skulle kunna passa in på en tjuv. Han trodde även själv att dolken passade in på tjuven i ett inlägg. Spontant så känns Lu-kaazh roll överflödig i en klassiker med brus som detta verkar vara, men jag skulle vilja höra mer från honom. Så:
Dolk passar inte in på tjuv tycker jag. Hade jag varit lönnmördare eller utpressare eller vad som helst hade det passat bättre, men intrycket jag får av min roll är att jag är den sortens tjuv som arbetar utan hot och våld. Dessutom har vi fortfarande ingen koll på vad BDG/Jake var för något, kan vara så att han kunde nyttja en dolk. På det hela taget är detta argument inte helt vattentätt.
Ruga said:
Lu-Kaazh En av de jag kan tänka mig är varg. Tyckte också KK hade ett bra fall mot mig och Cissi. Så för honom är det är ett stort minus. Det var någon anledning till att jag inte rösade på honom i första rundan men jag inte kan längre minnas varför. Och som andra har sagt så är hans kopplad till 2 tjuvgrejer.Min första tanke var faktiskt att dolken var till tjuven men då blir isåfall Lilianas dyrksats över. Jag vet inte heller att jag köper ”får en förmåga när tjuven ryker. ”Det känns fel på ngt vis.
Dolken tycker jag som sagt inte passar min karaktär särskilt bra. Så att du så resolut kallar den en "tjuvgrej" är lite oförsiktigt av dig, när vi som sagt har en död person vars identitet vi inte känner till och alltså potentiellt kan kopplas till den.
Tyr said:
Lu-kaazh roll är en gåta, men jag tror inte det är farligt om tripps roll lämnar spel. Jag kan se logiken bakom Lu-kaazh förmåga. Tjuven dör, barden får sin harpa åter och därmed också sin förmåga. Men rollen platsar inte riktigt och att han outar dolk så sent i rundan är konstigt.
Om dolk var underligt att outa, och han är ulv, varför outade han inte något annat då, särskilt när han nu gjorde det så sent enligt dig?
Empiricus said:
Lu-kaazh said:
Låt mig omformulera mig,
när en viss klass åker ut så kommer det hända en speciell sak med mig.
Det står under förmåga.
Jag tror det skulle vara dåligt för byn om jag sa något mer.
"Kommer det hända en speciell sak med mig", "tror det skulle vara dåligt för byn" - båda uttalandena känns som om Lu-Kaazh har mer insikt i sin förmåga än vad han säger, och vad han senare avslöjar.
Ett intressant "citat" du har där Empiricus. Modigt av dig att ha Lu-kaazh ursprunliga inlägg rakt ovanför, för man ser tydligt att det du har inom citationstecken i din kommentar är något helt annat än det Lu-kaazh själv sa. Men så hade du ju strukturerat ditt case så att den knappt gick att läsa också. Mycket mer än det där fick jag inte fram ur röran.
Korpa said:
Det är svårt att förneka att Lu-Kaazh är skum, jag hade glömt bort en del av hans inlägg från första rundan och Empiricus genomgång var minst sagt grundlig. Det blir med andra ord röstbyte.
Den var grundlig på så sätt att Empiricus radade upp massor av inlägg med ett par kommentarer instuckna emellan på vissa ställen.
Mer än att Lu-kaazh postade ett väldigt konstigt första inlägg och att han har varit diffus kring sin förmåga så ser jag inte någon större anledning att hänga honom framför Dieselsoppa.
Vimes said:
Okej, nu ska jag försöka skriva något vettigt. Och presentera mina alternativ.
Bra, när du skriver lite längre brukar det generera mycket aktivitet. Det behövs nu mot slutet av rundan.
Vimes said:
tripp
En annan som inte dirket gått från klarhet till klarhet är Tripp. Han röstar aldrig på Larsson. Han har gjort tre saker ungefär: jagat mig angående De 7 (vad tror du nu, trippen? Meningslöst fluff eller betydelsebärande?), gnällt på att folk "snömosat" och byggt ett svagt case mot Vico.
Jag gör ett sista försök med dig Vimes. När jag frågade dig om de sju så sa jag detta:
tripp_trap said:
Vad tror du om föremålet/en då? I förra spelet var de tematiskt kopplade på så vis att gamla föremål betydde skurk och moderna betydde snäll, kan vi ha något i samma stil här? Vad skulle det kunna vara i så fall i din mening? Dessutom får du gärna kommentera de sju vålnaderna, om du nu inte genom din tystnad menade att de är av mindre vikt i nuläget. Lite mer vill jag höra av dig!
Vimes said:
Alltså, diskuterar vi vålnaderna? Finns det någon som menar att de inte bara är larvigt fluff?
Jag vill faktiskt inte diskutera föremålen vidare. Jag skulle kunna vidareutvecklatankar kring dem, men det är jag rädd kommer hjälpa ulvarna att ljuga (om de ens måste det). Jag ser hellre att fler outat innan jag resonerar kring föremålens betydelse.
Men visst, jag är kass på att jonglera. Fan vet varför jag släpar runt på de här bollarna.
Du avfärdade arrogant min fråga. Det gjorde mig väldigt nyfiken och resten vet vi. Sedan har du också gnällt på snömos den här rundan. Dessutom kan du gärna påpeka vad med mitt case mot Vicotnik som är så svagt, eftersom du uppmärksammade det i alla fall. Du vet hur jag blir om du bara avfärdar saker utan att förklara mer ingående varför du gör det.
tripp_trap said:
Tripps outning är heller inte riktigt ok heller tycker jag. Dyrka/låsa upp som smula för Tjuv tycker jag tyder på en osäkerhet kring vad han tänkt sig outa. Det är som om han inte bestämt sig för om han ska ljuga eller inte. När tripp slutligen outar så har det väl mer eller mindre etablerats att det finns en väv och då träffar, menar jag, Tripp ett annat fönster: folk med sena outningar i väven som är dåligt förankrade i smulor.
Så att vilja "dyrka upp din hemligheter" är en vag smulning? Det hoppas jag att du är ensam om att tycka. Jag kan inte på rak arm komma på något annat yrke än tjuv som passar in på det i såna här sammanhang.
Vad är i övrigt dina skäl att rösta på Lu-kaazh då? Du verkar ju egentligen mer inne på att jag och Diesel är skumma, om jag läser dina inlägg rätt, och du säger själv att hänga Lu-kaazh inte nödvändigtvis kommer gröna mig nästa runda.
Till sist, vad menar du med "sentry" förmågan? Är det att sia andras roller när de åker ut eller? Om någon annan kan svara så går det också bra förstås.