Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Du ändrade din röst till Basse i slutet? På vilka grunder?
Heh! Jag trodde jag skulle få den här frågan tidigare.
Ja, jag fick kalla fötter. Såhär va:
1. Jag hade ju lovat att inte dra igång drev på lösa boliner. Du neggade ju till och med på mig när jag röstade på Larsson.
2. Disels grej om "inte i fantasyparadigmet" störde mig (fortfarande en scum tell imo) och jag hade i stor utsräckning glömt bort vad det var som var grejen med Larsson
3. Det gick lite för fort att samla röster på Larsson.
4. Folk motiverade sig med "det är bra att hålla ihop rösterna" (vilket är bs).
Ja, du ser. En massa varningslampor. Sen är jag ju lite sådär impulsiv, men i efterhand har jag svårt att se hur jag tänkte. Att Disel inte skulle åka ut för att jag flyttade min röst visste jag, men jag tänkte nog att det kanske fanns utrymme att byta. DOck ser jag ju nu att det var på tok försent för det.
Alltså, grejen är att jag är jävligt ocool runt deadline.
Jag har ju haft Larsson som prime ulv hela rundan fram till hans outning. Där valde jag istället att fokusera på annat och försöka klara mig undan att outa Botaniker i hopp om att någon annan skulle outa det för då skulle vi absolut kunna säga att Larsson är ulv svart på vitt.
Tyrs inlägg är ju det som får mig att byta från Dieselbasse och det kändes då väldigt tryggt att hänga Larsson.
Tyr said:
Jepp, jag tror att Larsson fick panik där i början och ljög när han outade. Han är antagligen Botanikern och halsbandet som han var vag om är antagligen något halsband med en helig symbol. Enligt principen att den som har ditt föremål kan du spåra.
Det är ju klockrent och jag hade inte sett det som att Larsson ljugit om Trädgårdsmästare. Det är lixom nästan Botaniker så jag hoppades att vi skulle får fram något mer för att säkra upp det hela. Jag trodde till och med att Riddare/Tempelriddare funkade ihop, men nu gör det ju inte det längre.
Larsson har omnämnt botanik, botanisera, botaniker eller liknande i sin outning så det är ju uppenbart att det finns spår av Botaniker där, men jag tror det rör sig om att ulvarna inte vet vad de skall välja för att det skall bli 100.
Trädgårdsmästare är inget man drar ur arslet när man skall outa sin roll direkt.
Men åter till saken. Tyr visar mig vägen.
Liliana said:
Ursäkta, men jag förstår inte fallet mot Larsson?
Vimes said:
Nä, det är det ingen som gör. Men alla röstar där ändå.
Här har du ju i mina ögon rätt fel. Det finns ju en massa som pekar på Larsson och varför folk röstar på honom är ju solklart.
Sen svajjar du lite. Precis som du säger.
Vimes said:
Jepp jepp- Kolla det här? Nog för att DiselBosse är random, men Tempelriddaren här väl till fantasyparadigmet?
Vimes said:
Disel Monster har dessutom info om en Bard och han har ett bandage. Hur är detta skumt inom ramarna för fantasyparadigmet?
Man kanske ska byta tillbaka? Vad säger ni?
Sen tar du fram ditt skit på Larsson.
Vimes said:
Det här är min gamla grej på Larsson. Han ljuger/citerar oärligt och har inte koll på vad han själv har gjort och sagt.
The Cace
Är det här något tror ni?
Vimes said:
Ja, sen har jag ingen aning om Larsson egentligen. Men jag tycker han är skum baserat på saker som inte hänger ihop med rollinfon eller dålig aktivitet.
Disel Monster har däremot en hel del att ta igen under R2.
Och här kommer du fram till någon insikt då bägaren rinner över och du tar dig ur Larsson drevet.
Vimes said:
Tyr said:
Vimes said:
Max Raven said:
Hm, eller vänta.
Men vem faen använder en dolk?
Vems föremål skulle Lukas ha enligt Empis lista?
Enligt den borde dolken tillhöra Basse.
Åhå.
Vimes said:
Du vill ju byta till Diesel långt tidigare och menar till och med att fölk inte har koll på varför de röstar på Larsson. Att Lu-kaazh ändrar sin röst i slutet är ju en BS flytt men övriga är ju fullt införstådda i varför de vill rösta ut Larsson.
Jag spolar bandet.
Vimes said:
Jag misstänker:
tripp, KK, Cissi, Disel, Larsson, Lukas
Vem ska vi rösta ut? Jag är inte helt bekväm med att rösta ut vare sig Cissi eller KK egentligen.
Vimes said:
Men alright. Jag säger såhär: min röst den här rundan kan hamna på Tripp, Larsson eller Disel. Helst Larsson. Så, vi ser:
Röst: Larsson - nån som vill hänga på?
Tyr är 2:a med solklar motivering.
3:a Brynolf, diggar Tyr
4:a K.K, diggar Tyr
5:a Cissi, mer motsträvig och har inget case mot Larsson men han är röd.
Liliana said:
Ursäkta, men jag förstår inte fallet mot Larsson?
6:a Max Raven, det kan vara Larsson. Röstar där för att Larsson grabbat två av hans prylar. Siar jägare och?
Vimes said:
Nä, det är det ingen som gör. Men alla röstar där ändå.
7:a Emp, tycker Cissi är grönare än Diesel och Larsson. Bra med tydligt utröstning.
8:a Lu-kaazg, vi skall vara eniga och efter ha skummat tråden så tror jag att LJSLarsson har flest röster
Vimes said:
7 totalt på Larsson.
Vimes said:
3. Det gick lite för fort att samla röster på Larsson.
4. Folk motiverade sig med "det är bra att hålla ihop rösterna" (vilket är bs)
3. Det går fort mot slutet.
4. Det är fler som har rediga argument än bs-röster.
Jag läser det som att du gärna vill bort från Larsson rätt tidigt, men när Tyr väl har smashat med ett klokt inlägg så är det ju rätt svårt att vända drevet bort från Larsson.
Frågor på det?