Hur menar du att jag duckade undan det? Jag trodde vi drevade. Om jag inte missat något så är du den enda som uttryckt någon form av misstanke mot mig, och det baserat på att jag inte kunde vara med från start. Så fort som fler börjar dreva mot mig så går med glädje ut med mitt föremål. Men som jag ser det så tjänar byn på att vi outar föremål, och då extra mycket om de som luktar ulv börjar. Jag har en teori kring föremålen och jag har sett brödsmulor som tyder på att andra går i samma tankar.Cassius said:Sen kan vi gå vidare med outningarna. Jag vill att Tyr ska outa eftersom han helt duckade undan det.
Nu ska vi hammra dit det här en gång till.Liliana said:Hm. vad spelar det för roll om hon får reda på någons yrke när den åkt ut?
Säg att "Anna" åker ut, och är det yrket, hur hjälper det?
Om "Anna" är ulv, så är hon, är hon det inte, så är hon inte det.
Jag är med dig angående att vi ska börja med föremålen. Jag tycker vi ska avbryta drevet mot Cissi och jag skulle gärna se att du började, varför?Tyr said:Hur menar du att jag duckade undan det? Jag trodde vi drevade. Om jag inte missat något så är du den enda som uttryckt någon form av misstanke mot mig, och det baserat på att jag inte kunde vara med från start. Så fort som fler börjar dreva mot mig så går med glädje ut med mitt föremål. Men som jag ser det så tjänar byn på att vi outar föremål, och då extra mycket om de som luktar ulv börjar. Jag har en teori kring föremålen och jag har sett brödsmulor som tyder på att andra går i samma tankar.Cassius said:Sen kan vi gå vidare med outningarna. Jag vill att Tyr ska outa eftersom han helt duckade undan det.
Om folk sitter inne på dubblettförmågor så kan vi använda dem för att ge ett grönare sken till folk, och därmed hjälpa oss ringa in varulvarna. Låt oss säga att spelare 1 och spelare 2 båda kan känna av när spelare av yrke x lämnar spel. Om vi håller spelare 1 för grön så kan det vara värdefullt att låta spelare 2 gå ut med sin förmåga först så att den gröna spelaren kan döma den vi är osäkra på. Om vi går ut med våra yrken så blir denna metod mer eller mindre värdelös (antagligen).Liliana said:Hm. vad spelar det för roll om hon får reda på någons yrke när den åkt ut?
Säg att "Anna" åker ut, och är det yrket, hur hjälper det?
Om "Anna" är ulv, så är hon, är hon det inte, så är hon inte det.
Det skulle hjälpa oss i spel, om alla outar sina yrken och om alla är ärliga med sina yrken. Vilket jag tvivlar på att folk är.Liliana said:Har inte kommit på hur man citerar än, så ni får leva med det helt enkelt.
Cissi; Vi får ju reda på om personen är ulv eller inte när den åker ut, så om den är yrket du pratar om, så kanske andra av samma yrke är av samma fraktion?
Det skulle ju hjälpa oss i spelet.
Tänker jag fel?
Att man har hintat om något som finns i ens roll i något inlägg, utan att skriva rakt ut att det är något som finns i ens roll. Hänger du med då?Ruga said:Jag är med på att outa föremål. Men vad betyder smulat?
Jag tror att jag eventuellt övertolkade dig lite, Cissi. När jag läser ditt inlägg igen om det här med yrke, DTF och Mukwa så ser jag att det går att tolka det som att du har samma förmåga som jag och att du inte ljugit.Vimes said:Ok...Cissi said:Inget i min roll talar om en tredje fraktion. Däremot så omnämner den specifikt en viss typ av yrke. Jag såg detta som ett omnämnade av en tredje fraktion men nu vet jag att så inte var fallet.
Alltså, för mig är du en god kandidat att outa vad det gäller för yrke.
Hur som helst vet jag inte(utifrån min roll och infon i den) om jag köper att Mukwa skulle säga "nä, det handlar inte om DTF". Jag tycker det luktar lögn faktiskt. Eller så har du helt enkelt en annan förmåga än jag (och KK?).
Det här var intressant, tack för den!Max Raven said:Kanske lite nyttig info: Har jag sagt att jag själv inte kan använda mitt föremål?
Vimes said:Jag tror att jag eventuellt övertolkade dig lite, Cissi. När jag läser ditt inlägg igen om det här med yrke, DTF och Mukwa så ser jag att det går att tolka det som att du har samma förmåga som jag och att du inte ljugit.Vimes said:Ok...Cissi said:Inget i min roll talar om en tredje fraktion. Däremot så omnämner den specifikt en viss typ av yrke. Jag såg detta som ett omnämnade av en tredje fraktion men nu vet jag att så inte var fallet.
Alltså, för mig är du en god kandidat att outa vad det gäller för yrke.
Hur som helst vet jag inte(utifrån min roll och infon i den) om jag köper att Mukwa skulle säga "nä, det handlar inte om DTF". Jag tycker det luktar lögn faktiskt. Eller så har du helt enkelt en annan förmåga än jag (och KK?).
Men, jag skulle vilja vara lite dryg: kan du recappa hela din tankeprocess? Börja i din tolkning med att din roll hintade om DTF hur tänkte du då? Och gå igenom Mukwas svar, hur ska de tolkas: har hans sagt att det är ett yrke du får veta? Och att det yrket inte har något att göra med fraktion?
Kan du göra det? Utan att citera något eller outa mer än du redan gjort.
Jag misstänker att du är en bybo som gjort en blunder Cissi. Under rätt omständigheter så låter det trovärdigt. Det finns saker som du sagt som vore svåra att få till som varulv, även om det inte är omöjligt. Jag tar bort min röst från dig, men du får gärna göra så som Vimes sagt (vilket jag ser att du redan gjort eftersom jag skriver så jäklar långsamt).Vimes said:Jag tror att jag eventuellt övertolkade dig lite, Cissi. När jag läser ditt inlägg igen om det här med yrke, DTF och Mukwa så ser jag att det går att tolka det som att du har samma förmåga som jag och att du inte ljugit.
Men, jag skulle vilja vara lite dryg: kan du recappa hela din tankeprocess? Börja i din tolkning med att din roll hintade om DTF hur tänkte du då? Och gå igenom Mukwas svar, hur ska de tolkas: har hans sagt att det är ett yrke du får veta? Och att det yrket inte har något att göra med fraktion?
Kan du göra det? Utan att citera något eller outa mer än du redan gjort.