Nekromanti Ett äventyr - Uppdraget (Runda 1)

Brynolf

Dum fan
Liliana said:
I sådant fall kanske de som har yrken som pssar med de föremål som outats låta oss veta det, så vi kan stärka denna hypotes? Bara en fråga/ett förslag.
Ja, fast de ska absolut inte göra det utan ett drev på sig.

På tal om drev...

Röst: Max Raven
Han har legat väldigt lågt och behöver en kickstart.

Ruga

Veteran
Vicotnik said:
Cassius said:
Liliana said:
Nej, det står att det är en sån man hänger upp saker med. Som typ tavlor och samlingar. Det står även att JAG använder den så.
Fan vad det där stinker alltså. Men det är så konstigt att jag nästan tycker att de grönar dig. Varför?

1. Drykar i fantasisetting syftar rimligtvis på låsdyrkar.

2. Insektssamlingar är för jäkla långt borta från "sätta upp saker på väggen".

Men samtidigt har jag svårt att se att en ulv skulle dra en så jäkla konstig lögn.
Instämmer. Samt jag får en känsla av att trots vi är äventyrare så är vi inte de mest kompetenta äventyrare som vandrat denna jord.
Jag vet inte vad jag sysslar med allafall.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Empiricus said:
Dessutom, Larsson har gett ifrån sig mer info nu, och jag har ingen anledning att ligga på vidare. Eftersom KK var väldigt på Larsson om att öppna sig mer så ser jag gärna en kompletterande öppning från honom.

Röst: Konrad Konvalj

Jag har läst igenom tråden några gånger, och som jag nämnde nyss så verkar det som en annan yrkesroll i spel kan ha nytta av mitt föremål i sitt arbete. Är det någon mer som känner att detta är bekant? Rimligt? Kan det vara att plundrarna kanske inte har matchande föremål med någon, om föremålsbiten spelar roll för att hitta dem?
Jag kan utgå ifrån min roll och snacka lite. Jag kommer så klart inte att outa något i nuläget för jag anser att det finns fulare fiskar i viken än Konrad Kanalj.

Jag har ett föremål som är passande mitt yrke. Det är tematiskt rätt i dessa äventyrar sammanhang. Må gudarna förlåta mig för detta..Mitt föremål är magiskt!

Jag kan dock inte använda mitt föremål som jag tidigare varit inne och sniffat på.

Skall vi snacka att andra yrkesroller kan använda varandras föremål? Visst, det låter väl rimligt. Med tanke på att min är magisk så kanske någon magiker kan använda den. Vad vet jag? I så fall måste ju denne sno min pryttel på nått vis och alla vet ju att man icke må stjäla för det är väl ända sånt som ulvar håller på med.

Den där dyrksatsen som dök upp som en outning förbryllar mig ju så klart.

Liliana said:
Man hänger upp tavlor med en dyrksats.
Lixom, det rimmar inte alls på nått vis med mitt föremål och det rimmar rätt snett med äventyrar upplägget. Varför gör Mukwa så här? Det står i roll-pm att det är en sån dyrksats och inte en dyrksats som man dyrkar upp kistor med. Umm. Outningen är dock så pass skum så den måste vara byboig lixom. Jag är lite mållös fortfarande över den kort och gott.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Konrad Konvalj said:
Jag har ett föremål som är passande mitt yrke. Det är tematiskt rätt i dessa äventyrar sammanhang. Må gudarna förlåta mig för detta..Mitt föremål är magiskt!

Jag kan dock inte använda mitt föremål som jag tidigare varit inne och sniffat på.
Varför går du ut med att det är magiskt och inte med vad det är för något istället?

Då min röst på LJSLarsson är inte känns motiverad så får Konrad min röst istället. Tills jag i alla fall fått svar på varför du gör en så udda outning.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Brynolf min vän. Du sitter inte på samma passiva förmåga som mig och Cissi så du har ingen aning hur det ligger till eller ska ligga till.
Det är jag alltså tämligen säker på att jag gör, och med min metod kan jag bevisa det också. Om jag outar vilken döing jag får info om, kan den (presumtiva) döingen bekräfta att hen existerar.
Okay. Jag har absolut inte uppfattat det som att du sitter inne på samma pryl som mig. Att Cissi gör det är jag ju 100 på, men jag har ju fått en helt annan känsla av dig Brynolf.

Oavsett om du har den passiva förmåga eller icke så är det ju klart att du kan lägga fram vilken döing du får info om och sedan låter du en ulvpolare eller två bekräfta det hela. Det är ju en bra deal som ulv att "gröna" sig själv och en polare som kan haka på och hjälpa sin egen grönhet.
Ja, det skulle ju inte gröna mig, bara göra mig till en del av "väven". Och när vi hittar en brun fläck kan vi lätt se vilka som knutits an till den. Alltså, om jag hängs som ulv, blir ju den som bekräftat mitt yrke genast röd så det förslår.
Brynolf kan du plocka fram lite feta bevis på att du ställer dig till skaran som har exakt likadana passiva förmågor.

Jag ska väl inte behöva rösta för att du skall göra det va? Kom igen kompis, nu kör vi!

Tyr

Hero
Konrad Konvalj said:
Har du märkt av någon brödsmula från mig som skulle passa ditt yrke?

Patient Beta

Swordsman
En liten fundering om din pryl bara, och nu vet jag inte om du känner att det här är en bra eller helt onödig fråga, men det gäller ditt föremål.

VET du att det är magiskt, eller har någon sagt det till dig?

Liliana

Veteran
kan man ge någon sitt föremål?

Om de ska användas, menar jag.

K.K, förstår inte hur ditt föremål kan höra till ditt yrke, men du kan inte använda den. Är det något du kan gå lite djupare på? Blev nyfiken nämlingen. :gremsmile:
Självklart behöver du inte gå djupare om det är bättre för spelet.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Liloana said:
Inte vad som är kännt i alla fall. Det finns inget i reglerna som säger att vi kan ge varandra föremålen.

LJSLarsson

Hero
Re: Det har blivit dags för...

Nu när trycket lagt sig på mig har jag fått tid att fundera lite.

Konrad hoppade på mig tidigt på ganska ogrundade anklagelser (att jag gentlemannamässigt gick in och stöttade Max eftersom han var ny och gjorde samma misstag som jag en gång i tiden). Folk har även kommenterat att han spelat slarvigt i jämförelse med hur han brukar.

Senaste gången Konrad ansågs slarvig och anklagade folk med lösare grunder än vanligt var under TMNT, då både han och jag var varulvar. Jag tycker mer och mer han spelstil börjar påminna om det partiet.

Jag tycker det är dags för Konrad att lägga upp något på bordet.

Röst: Konrad

Och finns det några vi inte hört av än? Det är väl Lukaz som inte skrivit något? Blir alltid svårt med analyserna när det fattas en spelare.

Brynolf

Dum fan
Liliana said:

Om de ska användas, menar jag.

K.K, förstår inte hur ditt föremål kan höra till ditt yrke, men du kan inte använda den. Är det något du kan gå lite djupare på? Blev nyfiken nämlingen. :gremsmile:
Självklart behöver du inte gå djupare om det är bättre för spelet.
Jag tror helt enkelt KK har tolkat sitt föremål fel, och att dess rätte ägare dyker upp förr eller senare. Att han inte kan använda det talar för det. Om han däremot har RÄTT, sticker han ut mest ur väven av alla hittills. Och förtjänar därför en röst för att se hur det ligger till med den här saken.

Röst: Konrad

Brynolf

Dum fan
Konrad Konvalj said:
Brynolf kan du plocka fram lite feta bevis på att du ställer dig till skaran som har exakt likadana passiva förmågor.

Jag ska väl inte behöva rösta för att du skall göra det va? Kom igen kompis, nu kör vi!
Jag tycker jag hängt med tillräckligt i diskussionerna för att det ska ha framgått, men det är ju lätt att bli hemmablind. Men "feta" bevis har jag nog inga utan att outa något. Och för att göra det vill jag drevas. Spank me!

LJSLarsson

Hero
Glömde förresten meddela att jag kommer vara lite borta under dagen. Skall vara med min son och äta munkar.

Återkommer senare ikväll.

Basenanji

Postd20modernist
Okej, jag är säker på att Liliana är varulv med tanke på vad och hur hon har outat. Liliana MÅSTE vara prio ett på onsdag 22.00, om inget märkligt händer dessförinnan.

Men det vore ju intressant att låta KK utveckla lite mer om sin roll. Och hörni, dra fram allt nu. Det här drevandet skapar BRUS, så vi kan vara lite mer effektiva (även om det är tråkigt spel, Tyr, vi är här för att vinna!!).

Liliana

Veteran
Dieselsoppa said:
Okej, jag är säker på att Liliana är varulv med tanke på vad och hur hon har outat. Liliana MÅSTE vara prio ett på onsdag 22.00, om inget märkligt händer dessförinnan.

Men det vore ju intressant att låta KK utveckla lite mer om sin roll. Och hörni, dra fram allt nu. Det här drevandet skapar BRUS, så vi kan vara lite mer effektiva (även om det är tråkigt spel, Tyr, vi är här för att vinna!!).

är det bara diesel/basse som tycker jag stinker?
Det finns ju tid kvar tills utröstning, men vill gärna veta. Också, borde jag outa allt mitt strax innan utröstning, så inget går förlorat?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Empiricus said:
En liten fundering om din pryl bara, och nu vet jag inte om du känner att det här är en bra eller helt onödig fråga, men det gäller ditt föremål.

VET du att det är magiskt, eller har någon sagt det till dig?
Yepp. Jag vet att den är magisk. Det är lixom så det funkar i fantasy världar.

Brynolf

Dum fan
Liliana said:
Dieselsoppa said:

är det bara diesel/basse som tycker jag stinker?
Det finns ju tid kvar tills utröstning, men vill gärna veta. Också, borde jag outa allt mitt strax innan utröstning, så inget går förlorat?
Om man ser ut att bli hängd framåt sluttampen är det i allmänhet bäst att outa allt man har. Men där är vi ju inte ännu.

Är väldigt intresserad av att höra hur Dieselsoppan tänker här.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Dieselsoppa said:

Tyckte mig se en fråga ställd av Liliana om det bara var Disel-Bosse som tyckte hon var scum. Det är det inte.

Jag har Liliana på min bruna lista tillsammans med Brunolf och Larsson.

Min roll:

Samma förmåga som Ciss. Inte samma förmåga som Larsson eller Brynolf som inte direkt har visat upp prov på att han har en förmåga i närheten förens det blev mer aktuellt att det är en bra grej att ha en passiv förmåga som kan läsa av de som ryker.

Jag har ett föremål som är magiskt. Kan dock inte använda det.

Jag har ett yrke som passar fin fint ihop med mitt föremål.

När det är dags att outa mer. Nu pratar vi outning av exakt yrke unt so weiter kommer jag göra det. Rösterna på mig nu är överflödiga.

Vad håller byn på med? Varför jagar ni inte ulvar?

Brynolf

Dum fan
Brynolf said:
Konrad said:
Kom igen kompis, nu kör vi!
Jag tycker jag hängt med tillräckligt i diskussionerna för att det ska ha framgått
Så här skrev jag på sida 2, exempelvis:
"Det verkar som många av oss är inne på samma linje om jag förstått folks hintar rätt. Lite väl många för att det ska röra sig om en tredje fraktion."
Vad tror du jag pratar om där, Konrad?