Jag är ju något sjuk i huvudet och tror på konstigheter i varulvsspel. Mukwa är ju en erfaren konstruktör och jag tror han är ute efter något spektakulärt den här gången.
Dieselsås är ju ett unikum att skapa kaos och det har han ju verkligen gjort nu. Snackar vi scumtells så har han ju slagit rekord i att spela sin roll oärligt ur bybo perspektiv. Det finns ju inget annat att göra än att hänga honom för att få slut på det hela.
Men. Det sjuka är att han mycket väl kan ha en sån här skön roll. Den är nästan klippt och skuren efter Basse. Jag vill inte alls springa i förväg här och hänga honom bara för att Lu-kaazh visade sig vara grön.
Lu-kaazh hade ju sin underliga förmåga. Den skyddar (i mina ögon) Tripp en hel del. Det finns någon rätt meckig mekanik i den och kräver att Tripp offras för att byn skall få dra nytta av Lu-kaazh fördel eller helt enkelt får leva med Lu-kaazh nackdel. Jag gillar det mer nu när det är bekräftat att Lu-kaazh var grön.
Hur gick hängandet av Lu-kaazh till? Har vi papper på detta? Jag kommer ju ihåg att Basse var en bidragande orsak med sin röst, men redan förra rundan flaggade vi ju rätt hårt för att Basse var scum. Varför jobbas det inget i röstning och liknande för att se om vi kan hitta nått mönster där? Jag har nu inte mer än snabbt kikat igenom tråden, men det är ju helt uppenbart att det jagas Basse här och efter Basse så jagas det Cassius.
Det är rätt bekvämt.
Vi har en hel runda att kolla över mönster och fundera i andra banor för att sedan falla tillbaka på Cassius som är siad röd och Basse som gjort kaos.
Igår var jag rätt säker på att det var bättre att välja Basse istället för Cassius för det hade gett oss möjligheten att krångla till det för ulvarna. Om Max Raven är vår siare hade det tvingats att mörda honom och har vi då vår väktare Korpa så hade det skapat huvudbry. Hade ulvarna plockat Max Raven hade vi fått kvitto på att Cassius är röd i vilket fall och därav ansåg jag det var bättre att hänga en tredje ulv istället för att ta en som vi fått bekräftat och kan spara till senare.
Idag efter Basses outning är jag ju mer sugen på att bekräfta Cassius rödning mer. Det kommer att ge oss mer. Det kan till och med ge oss en död Basse (eftersom han är Imba och ulvarna måste ju mörda honom så klart!) och om inte ulvarna nackar Basse så lär vi ju göra det så snart det är bekräftat att Max Raven är grön och Cassius är röd.
Röst: Cassius
FÖRDELAR:
* Är Cassius röd är Max Raven grön
* Basse kan använda sin superförmåga
* Ulvarna blir tvungen att nacka Max Raven om han är grön
* Ulvarna har fortfarande Korpa att oroa sig över och hon kan ställa till det
* Ulvarna måste inte bara nacka Max utan de måste även nacka super-basse.
Lixom, jag kan inte se varför vi skall nacka Basse! Han är ju ett guldkorn i det här läget.
Empis! Jobba med mig. Hur har det svängt och vad har hänt sen Basses outning och hur gick det till när GRÖN-Lu-kaazh nackades. Att Basse vill hänga honom det köper jag. Alternativ 1 är han ulv, alternativ 2 så får han en Imba förmåga. Övriga?
Jag har förövrigt noterat att Tripp_trap skrivit sitt första inlägg i det här liret som inte angriper Vimes på nått vis. Det tycker jag också är lite anmärkningsvärt. Vad har hänt där? Tripp som överlag har hjälpt byn minst av alla går på stört ut och vill hänga Basse. Njä. Jag gillar det inte.
Jag återkommer lite senare. Jag måste bygga ett case eller två.
Jag är fortfarande intresserad av att hänga Liliana. Outningen av en dyrksats som hänger upp tavlor på väggarna är fortfarande sjukt mycket scum. Jag har även ramlat över ett inlägg från Liliana i den här rundan som jag finner udda (men det kanske beror på att jag vill tro att Mukwa fuckat upp min skalle och gjort ett ubersvårt lir med en massa fräcka förmågor som tvingar oss att hänga bybor för att göra bybor användbara, typ..)
Liliana said:
Dieselsoppa said:
Ouch!
Ledsen Lu-kaazh, men du låg närmast. Tack för spel Cissi!
Återkommer när jag har nattat barn.
Är detta en erkänning?
Vad är det här för inlägg? Ett erkännande att han är ulv kan jag då inte tolkat som? Vet Liliana mer än hon ger sken av?