tripp_trap
Veteran
Okej, punktlistan nedan har jag alltså kokat ner från inlägget jag skrev för länge sedan och sedan citerade igen i mitt förra inlägg. Varje punkt har en liten utveckling under sig, om du har tid att läsa det.Vimes said:Tripp. Nu får du punkta upp vad det är du har emot mig och vad du vill ha av mig.
1. Varför är vålnaderna och deras antal en parodi på tidigare spel?
Du menade att antalet vålnader inte spelade någon roll, vilket du tycktes motivera med "Jag uppfattar det till och med som om Mukwa parodierar tidigare spel genom att vålnaderna är så övertydliga med att det finns plundrare (varulvar) bland oss, That's it.". Jag undrar vad exakt mukwa parodierar? Har du någon länk eller är det bara något man fattar om man spelat tillräckligt länge (Om ja, kan andra veteraner bekräfta detta)? Din formulering kanske var lite underlig bara, men det du skrev känns som en non-sequitur. Vålnaderna säger uppenbara saker = parodi på tidigare spel...?
2. Vad har föremålen för betydelse, om någon?
Jag vill se något matnyttigt från dig, i synnerhet nu när du satt dig så på tvären efter ditt outande. Eftersom vi diskuterade (och fortfarande diskuterar) föremål tänkte jag att detta ämne var lämpligt för dig att prata lite om.
Att det är snömos baserar du på...? Som sagt, jag är rätt ny på sånt här, men hittills har du inte motiverat annat än det jag citerar ovan. Hjälp mig förstå varför du tycker att det är så onödigt. Men om du inte vill prata om det, skippa punkt 1 ovan.Vimes said:Jag är inte intresserad av att diskutera De 7 med dig, för det om något är snömos. Det är en ickedikussion, och din vilja att hänga fast i den med näbbar och klor är anmärkningsvärd.
Här drar vi hastiga slutsatser om min smulning ser jag. Läser man det citerade stycket ovan, mening för mening får jag fram:Vimes said:Jg antar att du försöker säga att ditt föremål är en nyckel. Men faktum är att man inte dyrkar upp saker med en nyckel, det gör man med dyrkar. Är det inte bara så att du försökt att plantera in en alibibrödsmula att skörda senare? Kommer jag hitta fler avvikande formuleringar om jag granskar dina inlägg närmare?
1. tripp_trap har en nyckel?
2. man dyrkar inte saker med nycklar
3. tripp_trap planterar alibi?
4. tripp_trap är skum?
Detta från att jag sagt "Det är dags att dyrka upp mer av dina hemligheter, Vimes." långt innan Cissi nämnt dyrkar eller ens att särskilt många hintat om sina föremål. Brukar du ofta anstränga dig så hårt för att hitta scumtells på någon som riktar ljus, inte ens särskilt starkt ljus, mot dig? Som sagt, det är mest ditt beteende som stör mig, Vimes.
Ja, jag har uppenabarligen mycket att lära av din motivering mot mig här ovanför, den var ju välgrundad om något.Vimes said:Alltså. Ni måste börja formulera ordentliga motiveringar till varför ni misstänker folk. Jg blir misstänkt av Cissi, Disel Monster och Tripp, argumenten är typ:
"Med tanke på allt som hänt och sagts... Öh... Alltså allt det där..."
"vico och kk och vimes hänger ihop! Jg tänker inte belägga det med något annat än min (bevisat) värdelösa magkänsla! Tjoho!"
"Vimes vill inte diskutera saker han uttryckligen sagt är helt irrelevanta med mig, bu hu."
Ni får fan börja spela ordentligt nu.
Pröva att välvilligt, eller i alla fall inte fientligt, läsa inläggen som de som röstar mot dig postar.Vimes said:Snälla. Ni som röstar och misstänker mig:
Kan ni presentera några hållfasta argument?