Cassius så här långt
Hejsan allihopa!
Jag ska försöka vara kvar i liret utan avstängning men jag vill varna för att jag flyttar nästa fredag och då kommer min internet tillgång vara dålig. På jobbet kommer jag kunna skriva och förhoppningsvis går installationen av mitt internet snabbt så jag kan vara med. Det löser sig ska vi se!
Angående spelet känns det kul och spännande att vi är så många, men jag tror vi kommer få vara jäkligt strukturerade, varför?
1. För att det är lätt att folk försvinner i mängden.
2. Det är lätt att det blir förvirrat när det är många inblandade.
Så jag tycker att vi ska börja prata struktur för outning och dylikt.
Inget anmärkningsvärt så långt. Påpekar uppenbara saker som en del av oss andra också gör så tidigt.
Jag håller på att läsa ifatt innan jag ska iväg på dagens andra möte. Jag tycker vi ska göra en outningslista och följa den. Varför?
1. Som tidigare skrivit så är vi är skitmånga, vi behöver få struktur och ordning.
2. Det är lätt att våra samtal nu kommer springa iväg och att vi kommer hamna överallt.
3. Ju tidigare vi sätter en sån här lista dessto bättre, vi har mer tid att försöka hinna igenom den ordentligt.
Vad ska vi outa?
Föremål är bra att börja med, varför?
1. De verkar vara en mjukare outning, vi riskerar helt enkelt inte lika mycket.
Vilken ordning ska vi ha? Jag vet inte, men jag kan tänka mig att vi börjar med de som inte har skrivit något än, varför?
1. De kanske lurkar.
2. Vi behöver höra något från dom.
Jag föreslår att vi börjar med Tyr, det är en vass spelare som inte har skrivit ett ord såvitt jag kan se(reserverar mig för att jag har fel, sökte på hans namn i tråden bara)
Röst: Tyr
Förespårkar struktur igen. Vill outa föremål för att det är mjukare. Vill ha ifrån de som inte har skrivit något än trots att han bara skrivit ett inlägg själv.
Det där pingar för mig också. Jag vill inte ha en yrkesoutning för vi vet inte vad de kan få för konsekvenser. Jag vill ha en föremålsoutning eller en ordentlig brödsmula.
Sen kan vi gå vidare med outningarna. Jag vill att Tyr ska outa eftersom han helt duckade undan det.
Det som "pingar" är att jag tar tillbaka min misstanke om DTF efter att Vimes sagt att det luktar ulvlögn om mig. Cassius vill fortfarande gå på Tyr men verkar inte få något gensvar för det.
Det där grönar dig.
Jag tycker vi går vidare och låter yrken vara, det känns för farligt just nu.
Det är jag som är grönare efter min förmågeoutning. Cassius vill fortfaranede outa föremål.
Jag är med dig angående att vi ska börja med föremålen. Jag tycker vi ska avbryta drevet mot Cissi och jag skulle gärna se att du började, varför?
1. För du har inte varit särskilt delaktig.
2. För att du inte har smulat.
Men missförstå mig rätt, jag tycker inte att du är rödare än någon annan. Men någonstans måste vi börja. Jag är beredd på att outa.
Vill avbryta drev mot mig och uppmanar återigen Tyr att outa föremål enligt ovanstående.
Ja, men i ett senare skede. Vi ska vänta med att göra det, varför?
1. För vi har börjat outa föremål.
2. Vi ska fortsätta med det så vi kan bygga upp en överblick.
3. Vi kan utreda föremålens funktion mer.
På fråga från KK om att yrkesouta.
Jag tycker inte att Korpa ska gå ut med sin teori, varför?
1. Det riskerar att gynna ulvarna mer, precis som Korpa skrev tidigare.
Men jag skulle vilja ha mer från Korpa angående den, så att vi dödliga kanske också kan se den, varför?
1. För att första röstningen är viktig och ifall vi kan få fler på spåret är det viktigt.
Jag kommer spela rollspel idag och jag förstår att min röst på Tyr är helt meningslös och att vi får återkomma till den senare. Jag instämmer med flera tidigare skribenter om att vi behöver ha mer från Larsson. Jag vill att Larsson outar mer, varför?
1. Tillsammans med Korpas eventuella teori kan det faktiskt ge oss något.
2. Det är det drevet som är igång.
Men jag anser att vi måste gå vidare eller köra parallela drev. Detta tar tid och vi har inte kommit någon vart.
Korpa har en teori om föremålen, Cassius vill att vi outar föremålen. Detta är första gången de på något sätt interagerar med varandra i spelet och Cassius backar Korpa.
Ingen motivering.
Det anmärkningsvärda i detta är att han drar en ganska stor slutsats utan att ha läst igenom reglerna ordentligt. Han säger(om jag inte missminner mig) att vi kanske inte får information om personen vi hänger är ulv eller bybo. Men visst, jag hade också bara skumläst reglerna när den diskussionen kom upp.
Det här gäller KKs teori i början om att vi inte får se fraktion.
Fan vad det där stinker alltså. Men det är så konstigt att jag nästan tycker att de grönar dig. Varför?
1. Drykar i fantasisetting syftar rimligtvis på låsdyrkar.
2. Insektssamlingar är för jäkla långt borta från "sätta upp saker på väggen".
Men samtidigt har jag svårt att se att en ulv skulle dra en så jäkla konstig lögn.
Här tar han tydligt parti för Liliana och försöker backa upp henne i en konstig situation med dyrkar och ev lögner om tavelupphängningar.
Jag håller på att läsa ifatt och outningarna om förmåga grönar en del folk i min bok. Varför?
1. Jag har samma typ av förmåga.
Helt släppt claimen på föremålsoutning och vill haka på förmågeoutningen med en väldigt safe outning trots att flera redan outat vilket yrke de ser lämnar.
Har trots tidigare hint om att kunna outa föremål inte gjort detta ännu.
Här går man in och ser att någon försöker dreva mot en! Jag tackar, vi behöver mer att gå på!
Jag har innan outat att jag har en liknande förmåga som Cissi, detta outade jag tidigt i rundan.
Angående föremål har jag ett som inte stämmer helt bra överens med mitt yrke men det skulle också kunna vara mitt. I texten kopplat till föremålet skrivs det dock att det troligtvis inte är det.
Jag kommer försöka läsa ifatt senare idag och försöka återkomma med en teori.
Sista inlägget såhär långt där Cassius hävdar att han gått ut med att han har samma förmåga som mig "tidigt i rundan"... i inlägget innan snarare.
Det här är lite märkligt och om jag ska fortsätta på mitt spår med att jag misstänkliggör de som tar parti för och grönar mig genom att inte pressa mig utan bara finna mina bloopers och misstag för sanna så är Cassius en het kandidat.
Hans samröre med Korpa som också en del blickar vänts emot är också enligt mig störande.
Jag tror vi hittar en hel del ulvar i konstellationen: Cassius, Korpa, Liliana, Max Raven.