Nekromanti Ett äventyr - Uppdraget (Runda 1)

Vimes

Sillkung
Konrad Konvalj said:
Emp said:
Nu är vi alltså uppe i åtta (8) röster på tripp_trap, halva deltagarantalet med andra ord. Det borde betyda att det finns plats för ett drev till mot någon
Jag håller med.
Nu (i och med Cissis) är det nio (9). Det har gått jäkligt fort.

Det är det här jag menar med att R1 ska generera information. Det kommer vara väldigt intressant att analysera hur det här drevet växte fram när vi fått veta tripps fraktion. Det är sånt här varulvsspel handlar om.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Om det ligger 9 röster på tripp_trap.

Röstordningen:
1. Vicotnik (11:22)
2. Empiricus (11:33)
3. Ruga (11:36)
4. Vimes (11:47)
5. LJSLarsson (12:44)
6. Konrad Kovanlj (12:51)
7. Tyr (13:10)
8. Max Raven (14:00)
---
9. Cissi (14:23)

Siffrorna i () är vilket klockslag rösten lades, samtliga 8 röster lades på lite drygt 1½ timme. Så det är med stor sannolikhet att vi i alla fall har 1 kanske 2 ulvar som sitter med i detta drev. Drevet uppstod väldigt fort och alla som röstat på tripp_trap har formulerat sig mer eller mindre på följande sätt: "Jag instämmer".

Vilket är väldigt lätt och bekvämt sätt att få flytta sin röst. Så nu anser jag att det är vikt att tripp_trap kan förklara sitt beteende så vi förhoppningsvis kan gröna honom och där efter fokusera på att leta ulvar bland de 8 som har sina röster på tripp_trap hittills.

Cissi's röst tillkom under tiden jag skrev detta inlägg.

Cissi

Up to no good.
Konrad Konvalj said:
Cissi said:
Ingen aning. Det står att jag får reda på det, inget mer.

En tanke som jag har är kopplat till mer fluff i min roll där det står att jag började utan någonting, och nu har jag mitt föremål. Grattis till mig!
Kanske kommer jag få sjöförarens föremål också om den personen lämnar spel. Så när ett nytt föremål dyker upp så vet jag att sjöfararen är borta. Men det står inget alls i rollen eller fluffet om hur jag dealar till mig den kunskapen, bara att jag får reda på det.
Kom igen. Du måste nog förtydliga dig skapligt här vill jag påstå. Vad menar du?

Har du plötsligt fått ett föremål? Nu alltså i detta skede av spelet?
Nej, jag har haft det hela tiden. Men det är formulerat så i mitt rollfluff.
Utan att citera då: Du började utan någonting och nu har Du... ditt föremål.

Brynolf

Dum fan
Nu är oskulderna färdigoffrade och jag har så smått läst ikapp. Inget drev på mig än, men jag kan säga så mycket att både det yrke jag har info om och den som har info om mig har outats. Däremot har jag ingen kandidat till ägare av mitt föremål.

Vimes tror inte att yrke/föreål/förmåga spelar någon roll. Nä, kanske inte, det vet vi inte. Men rimligen vet inte ulvarna det heller, så även om de har alibin kan de ha ljugit fast de inte måste. När jag var ulv i Thibault-koden åkte vi dit på en sån grej (lite i alla fall). Så jag tycker det kan vara en bra grej att få klart "väven" så vi kan se avvikelser och konstigheter.

De vi vet minst om är Cassius, Korpa och Tripp. Tror Cassius har nån röst på sig redan, så jag hakar på där.

Röst: Cassius

Cassius

Hero
Brynolf said:
Nu är oskulderna färdigoffrade och jag har så smått läst ikapp. Inget drev på mig än, men jag kan säga så mycket att både det yrke jag har info om och den som har info om mig har outats. Däremot har jag ingen kandidat till ägare av mitt föremål.

Vimes tror inte att yrke/föreål/förmåga spelar någon roll. Nä, kanske inte, det vet vi inte. Men rimligen vet inte ulvarna det heller, så även om de har alibin kan de ha ljugit fast de inte måste. När jag var ulv i Thibault-koden åkte vi dit på en sån grej (lite i alla fall). Så jag tycker det kan vara en bra grej att få klart "väven" så vi kan se avvikelser och konstigheter.

De vi vet minst om är Cassius, Korpa och Tripp. Tror Cassius har nån röst på sig redan, så jag hakar på där.

Röst: Cassius
Här går man in och ser att någon försöker dreva mot en! Jag tackar, vi behöver mer att gå på!

Jag har innan outat att jag har en liknande förmåga som Cissi, detta outade jag tidigt i rundan.

Angående föremål har jag ett som inte stämmer helt bra överens med mitt yrke men det skulle också kunna vara mitt. I texten kopplat till föremålet skrivs det dock att det troligtvis inte är det.

Jag kommer försöka läsa ifatt senare idag och försöka återkomma med en teori.

Cissi

Up to no good.
Nu sitter jag på dataombudsträff och passar på att spela lite. Tjoho vad bra att vara dataombud!

Jag vill höja en liten hand och slå ett slag för att det är ganska många som inte är särskilt aktiva och återigen påminna om enkelheten att flyga under radarn i ett spel med så många deltagare.

De som bråkar mest i tråden tror jag vi kan vara lite lugna kring, ingen ulv med självbevarelsedrift skulle dra sökarljsuet på sig genom att kliva in och börja slåss.

Jag är misstänksam mot Trip och Liliana för att de tagit rygg på mig när jag lyckats aggitera upp både Vimes och KK. De borde ställa sig bakom veteranerna, om de inte vill peta ut mig.

Jag är jävligt rädd att Vimes och KK är ulvar och då är det nästan kört (vilket jag inte tror men rädslan finns där).

Jag tycker Empiricus är en av de grönaste och jag läste nått han skrev i början som jag tolkade som en smula om en grej som passar in på en av mina teorier runt föremålen.

Korpa är vaken och på men lite för lite aktiv, lite som Cassius. De skriver inte så många inlägg och deras inlägg är relativt safe i mina ögon.

Jag tror vi, efter vi har fått se lite mer av Tripp ska rikta in oss på de som varit relativt lågflygande och postat säkra grejer.

Jag ser att Brynolf postat en röst mot Cassius och också nämnt Korpa och vet inte om jag ska vara glad eller ledsen över att det kom upp medan jag skrev det här. Men jag följer gärna Brynolf i att granska Cassius och Korpa senare. Min röst ligger kvar på Tripp tills vi är nöjda med hans outning.

Basenanji

Postd20modernist
Helvetesjävlar vad det går undan här!

Jag befinner mig alltså på en fräsig konferens i musikpedagogik i Norge just nu. Gå in på nnmpf.org om ni blir nyfikna. Här pratar vi Foucault (kan man blanda hans tidiga teorier med hans lite äldre?) Bourdieu och relationen till Bildüng-begreppet, kan man verkligen skriva en doktorsavhandling som berör genus UTAN att ta ställning till feministisk teori etc.

Ja, ni hör, skitspännande! Jag hinner alltså inte med på samma sätt som igår, men ikväll när jag kommer hem till hotellet ska jag bidra bättre.

Min röst har tills nu legat på KK, jag ändrar den. Tycker nog att hans och Vicotniks outande är grönande.

Röst: Ingen

Äh, jag kan inte sitta här i en trapp och fusk-delta.

Skärper mig till ikväll! Puss och kram!

Konrad Konvalj

Myrmidon
Disse said:
Ja, ni hör, skitspännande! Jag hinner alltså inte med på samma sätt som igår, men ikväll när jag kommer hem till hotellet ska jag bidra bättre.
Det må vi hoppas på. Nått rejält vill vi ha av dig Basse. Du får så lov att offra din hotell fritid för lite varulvsspelande.

Jag tycker du skall jobba fram en redig misstänkta lista så vi vet vart vi har dig. Nu är det mest starstruck-misstankar du har (som du numera visserligen gjort om till att Vico-K.K är mer gröna). Det räcker inte Basse. Du må komma med nått matnyttigt.

Ruga

Veteran
Brynolf said:
Ruga said:
Vad är DTF?
Den Tredje Fraktionen

Allafall i mitt pm fanns info om en grupp som jag var osäker på om de var en fraktion eller ett yrke.
När Cissi pratade om fraktioner frågade jag mod specifikt om var det var. Jag förväntade mig mest ingen kommentar men fick svaret att dom är ett yrke. Så om det ljuger hon ej.
Intressant. Själv tror jag ju inte Mukwa skulle förklara det så tydligt när vi i stället kunde komma fram till det i spel. Så du och Cissi sitter i samma båt nu. Vi får se om den flyter.
Så Vimes och Brynolf var misstänksama mot mig och Cissi pga att de inte trodde Mukwa skulle uppge en sån sak som yrke? Men varför?Om ni hade en likadan förmåga skulle ni ju kunna fråga Mukwa själv. Är X ett yrke? Han skulle knappast vägra att svara på frågan efter att ha svarat mig och Cissi. Förklara gärna.

Cissi

Up to no good.
Eller så röstar vi ut dem först?

Fast ärligt talat - har egentligen ingenting att säga just nu. Vi är inne på en del metasnack kring hur vi spelar.

Tills vidare säger jag Röst: Ingen. Som om jag skulle tro på vad några onda vålnader säger.
Min fetstil. Vi vet ju att det finns ulvar, det är hur många eller vilka de är vi inte vet. Ehm...

Ah, sorry. Satte Röst: Ingen i fetstil.
Och jag missade editeringsregeln (den är sund) och gjorde det av ren vana. Får ta och lägga av med det där...

Om jag är ute för det så ber jag om ursäkt. My bad.

(För övrigt har jag förbrukningsvaror som pryl. Jag vet inte hur de ska användas. )
Två inlägg med lite diskurs om ändringen. Sen en liten outning i förbigående.

Antalet vålnader kan ha ett syfte, även om min första reaktion var att det var ett typiskt magiskt tal.

Snackar egentligen lite mer än jag kanske borde - tripp_trapp nämnde det här, men massvis med inlägg blir lätt lite oöverskådligt. Dessutom spär det på paranoian - vilket kan hjälpa varulvar. Å andra sidan är vi ingenting utan information. Frågan är bara vad som är nyttig information - ska man hårddra det så är det bara information som är i konflikt med vad vi redan fått veta.

Jag är ju lite ny på det här, så jag har inte så bra koll på hur effektivt drev är, men det verkar bättre än att rösta i blindo.

Man borde kunna göra en informationskarta över vad folk har sagt (och vad andra sagt om dem), men lite osäker på om det är okej att posta bilder i tråden (behövs egentligen inte, men mer överskådligt kanske) och själv har jag nog inte tid att sammanställa en.

Kanske lite nyttig info: Har jag sagt att jag själv inte kan använda mitt föremål?
Lite dillande om Trips tanke om vålnaderna. Det är bara Max och Trip som lyft antalet vålnader till diskussion. Vimes har sagt emot, ingen annan har, så vitt jag förstått kommenterat det alls.

Sen en ytterligare smygoutning om föremålet.

Okej, om du insisterar.

Eftersom det finns fler som röstat på hen så kanske det är dags att sätta lite extra press på denne:
Röst: LJSLarsson
Röstar efter påtryckning från Vimes på Larsson. Utan motivering.

Förlåt, mina dagar är lite oregelbundna, speciellt helgens (var djurvakt åt föräldrarna) så min postningstakt är aningen långsammare. Ber om ursäkt.

Osäker på hur mycket som är bra att avslöja, då ulvarna har direktnytta av att veta saker om folk (vem som är väktare, siare etc). Dock finns det en poäng med att säga saker och se vilka som "tar efter".

Mitt föremål är örter. Jag vet att några av dem smakar gott.

Mitt yrke, ja, jag är lite av en Aragorn. jag är bra på att fixa mat ute i naturen och kan antagligen (osäkert) hantera saker som rävsaxar.

Som synes har min vildmarksvana sina begränsningar. Misstänker att de kräver någon med medicinska kunskaper eller kunskaper om örter.

Som jag ser det så det så är jag misstänksam mot Larsson fortfarande, och det för att han sa att hans förmåga liknade Cissis. Nu vet jag inte hur vanliga dubblettförmågor är, men det var ganska vagt. Det som drar åt andra hållet är att hans yrke och prylar kommit fram. Svårt. Han lyser mer grönt än rött för mig, i vilket fall. KK har också varit ganska aktiv men ändå ganska vag med informationen. KK är dock ganska grön (han har ju sagt klass och föremål, även om man tekniskt sett kan ljuga om dem).

Grejen är att tells kan vara lite opålitliga och ulvar har ju fördelar bybor inte har - så jag har lite svårt att lista ut vem som är bäst att sätta press på.

Men just nu:
Rödare? Vicotnik.

Vicotnik, till skillnad från KK, har inte avslöjat något (alls) om sig själv (vad jag kunde hitta, dubbelkollade men kan ha missat något). Vicotnik har inte ens sagt vilket föremål han har utan bara dirigerat diskussionen, vilket verkat avleda uppmärksamheten från honom. Jag vet inte så mycket om spelet, men det kan vara ett knep för att få mer information så man kan bygga en mer trovärdig historia.

Alltså:

Röst: Vicotnik
Det första matnyttiga där han också avslöjar att hans förbrukningsvaror är örter och hintar om att han är jägare (vilket vi sedan får svart på vitt). Byter röst till Vico med motivering att Vico inte outat något.
Misstänkliggör Larsson lite igen för att hans förmåga liknar min men vid det här laget har iaf jag fattat att flera har samma förmåga som mig.

Om ni undrade:
Måndagar: Arbete 11-17 (c:a)*
Tisdagar & Onsdagar: Studier, inget fast schema.
Torsdagar: Arbete 8-17
Fredagar: Arbete 8-17

*(sov i morse, föräldrarna kom hem sent och ville inte lämna hundarna ute i kylan).

Har kanske inte sagt det, men mitt postande kan bli lite ojämnt i takt.

Cissi: Jag är jägare. Tyckte min hint egentligen nästan avslöjade det, så whatever liksom.

Avslöjar inte min förmåga än, mer än att det INTE är "får reda på när Yrke X lämnar spel" (vilket f ö verkar rätt vanlig).

Om flera insisterar på att få veta förmågan så får vi se.
Förtydligar efter min fråga. Tack, Tack!

Outar att han inte har samma förmåga som mig och många med mig.

Eftersom Vicotnik varit så tillmötesgående (lite i överkant kanske) så är jag tillfredställd. Har samma undringar som andra här, så därför:
röst: tripp_trap
Efter Vicos outning hoppar han på drevet mot Trip med motiveringen att han har samma undringar som alla andra.
Sen det sista är ett inlägg om att det är svårt att skriva på mobilen.

Inget mer från Max så här långt.

Cissi

Up to no good.
Max Raven såhärlångt!

Argh! Glömde ändra rubrik!

Se rubrik ovan och det gäller mitt senaste inlägg.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Ruga said:
Brynolf said:
Ruga said:
Vad är DTF?
Den Tredje Fraktionen

Allafall i mitt pm fanns info om en grupp som jag var osäker på om de var en fraktion eller ett yrke.
När Cissi pratade om fraktioner frågade jag mod specifikt om var det var. Jag förväntade mig mest ingen kommentar men fick svaret att dom är ett yrke. Så om det ljuger hon ej.
Intressant. Själv tror jag ju inte Mukwa skulle förklara det så tydligt när vi i stället kunde komma fram till det i spel. Så du och Cissi sitter i samma båt nu. Vi får se om den flyter.
Så Vimes och Brynolf var misstänksama mot mig och Cissi pga att de inte trodde Mukwa skulle uppge en sån sak som yrke? Men varför?Om ni hade en likadan förmåga skulle ni ju kunna fråga Mukwa själv. Är X ett yrke? Han skulle knappast vägra att svara på frågan efter att ha svarat mig och Cissi. Förklara gärna.
Jag hoppar in med en fråga.

Du har kort och gott frågat Mukwa om Magiker är ett yrke eller en fraktion.

Cissi har kort och gott frågat Mukwa om Sjöfarare är ett yrke eller en fraktion.

Jag har ju som sagt en liknande förmåga, men jag slog aldrig av tanken att pm:a Mukwa och fråga om mitt x-yrke är ett yrke eller en fraktion.

Går det att gå in på djupet varför du ställde frågan till Mukwa?

Cissi

Up to no good.
Cassius så här långt

Hejsan allihopa!

Jag ska försöka vara kvar i liret utan avstängning men jag vill varna för att jag flyttar nästa fredag och då kommer min internet tillgång vara dålig. På jobbet kommer jag kunna skriva och förhoppningsvis går installationen av mitt internet snabbt så jag kan vara med. Det löser sig ska vi se!

Angående spelet känns det kul och spännande att vi är så många, men jag tror vi kommer få vara jäkligt strukturerade, varför?

1. För att det är lätt att folk försvinner i mängden.
2. Det är lätt att det blir förvirrat när det är många inblandade.

Så jag tycker att vi ska börja prata struktur för outning och dylikt.
Inget anmärkningsvärt så långt. Påpekar uppenbara saker som en del av oss andra också gör så tidigt.

Jag håller på att läsa ifatt innan jag ska iväg på dagens andra möte. Jag tycker vi ska göra en outningslista och följa den. Varför?

1. Som tidigare skrivit så är vi är skitmånga, vi behöver få struktur och ordning.

2. Det är lätt att våra samtal nu kommer springa iväg och att vi kommer hamna överallt.

3. Ju tidigare vi sätter en sån här lista dessto bättre, vi har mer tid att försöka hinna igenom den ordentligt.

Vad ska vi outa?
Föremål är bra att börja med, varför?

1. De verkar vara en mjukare outning, vi riskerar helt enkelt inte lika mycket.

Vilken ordning ska vi ha? Jag vet inte, men jag kan tänka mig att vi börjar med de som inte har skrivit något än, varför?

1. De kanske lurkar.

2. Vi behöver höra något från dom.

Jag föreslår att vi börjar med Tyr, det är en vass spelare som inte har skrivit ett ord såvitt jag kan se(reserverar mig för att jag har fel, sökte på hans namn i tråden bara)

Röst: Tyr
Förespårkar struktur igen. Vill outa föremål för att det är mjukare. Vill ha ifrån de som inte har skrivit något än trots att han bara skrivit ett inlägg själv.

Det där pingar för mig också. Jag vill inte ha en yrkesoutning för vi vet inte vad de kan få för konsekvenser. Jag vill ha en föremålsoutning eller en ordentlig brödsmula.

Sen kan vi gå vidare med outningarna. Jag vill att Tyr ska outa eftersom han helt duckade undan det.
Det som "pingar" är att jag tar tillbaka min misstanke om DTF efter att Vimes sagt att det luktar ulvlögn om mig. Cassius vill fortfarande gå på Tyr men verkar inte få något gensvar för det.

Det där grönar dig.

Jag tycker vi går vidare och låter yrken vara, det känns för farligt just nu.
Det är jag som är grönare efter min förmågeoutning. Cassius vill fortfaranede outa föremål.

Jag är med dig angående att vi ska börja med föremålen. Jag tycker vi ska avbryta drevet mot Cissi och jag skulle gärna se att du började, varför?

1. För du har inte varit särskilt delaktig.

2. För att du inte har smulat.

Men missförstå mig rätt, jag tycker inte att du är rödare än någon annan. Men någonstans måste vi börja. Jag är beredd på att outa.
Vill avbryta drev mot mig och uppmanar återigen Tyr att outa föremål enligt ovanstående.

Ja, men i ett senare skede. Vi ska vänta med att göra det, varför?

1. För vi har börjat outa föremål.

2. Vi ska fortsätta med det så vi kan bygga upp en överblick.

3. Vi kan utreda föremålens funktion mer.
På fråga från KK om att yrkesouta.

Jag tycker inte att Korpa ska gå ut med sin teori, varför?

1. Det riskerar att gynna ulvarna mer, precis som Korpa skrev tidigare.

Men jag skulle vilja ha mer från Korpa angående den, så att vi dödliga kanske också kan se den, varför?

1. För att första röstningen är viktig och ifall vi kan få fler på spåret är det viktigt.

Jag kommer spela rollspel idag och jag förstår att min röst på Tyr är helt meningslös och att vi får återkomma till den senare. Jag instämmer med flera tidigare skribenter om att vi behöver ha mer från Larsson. Jag vill att Larsson outar mer, varför?

1. Tillsammans med Korpas eventuella teori kan det faktiskt ge oss något.

2. Det är det drevet som är igång.

Men jag anser att vi måste gå vidare eller köra parallela drev. Detta tar tid och vi har inte kommit någon vart.
Korpa har en teori om föremålen, Cassius vill att vi outar föremålen. Detta är första gången de på något sätt interagerar med varandra i spelet och Cassius backar Korpa.

Glömde!

Röst: LjsLarsson
Ingen motivering.

Det anmärkningsvärda i detta är att han drar en ganska stor slutsats utan att ha läst igenom reglerna ordentligt. Han säger(om jag inte missminner mig) att vi kanske inte får information om personen vi hänger är ulv eller bybo. Men visst, jag hade också bara skumläst reglerna när den diskussionen kom upp.
Det här gäller KKs teori i början om att vi inte får se fraktion.

Fan vad det där stinker alltså. Men det är så konstigt att jag nästan tycker att de grönar dig. Varför?

1. Drykar i fantasisetting syftar rimligtvis på låsdyrkar.

2. Insektssamlingar är för jäkla långt borta från "sätta upp saker på väggen".

Men samtidigt har jag svårt att se att en ulv skulle dra en så jäkla konstig lögn.
Här tar han tydligt parti för Liliana och försöker backa upp henne i en konstig situation med dyrkar och ev lögner om tavelupphängningar.

Jag håller på att läsa ifatt och outningarna om förmåga grönar en del folk i min bok. Varför?

1. Jag har samma typ av förmåga.
Helt släppt claimen på föremålsoutning och vill haka på förmågeoutningen med en väldigt safe outning trots att flera redan outat vilket yrke de ser lämnar.
Har trots tidigare hint om att kunna outa föremål inte gjort detta ännu.

Här går man in och ser att någon försöker dreva mot en! Jag tackar, vi behöver mer att gå på!

Jag har innan outat att jag har en liknande förmåga som Cissi, detta outade jag tidigt i rundan.

Angående föremål har jag ett som inte stämmer helt bra överens med mitt yrke men det skulle också kunna vara mitt. I texten kopplat till föremålet skrivs det dock att det troligtvis inte är det.

Jag kommer försöka läsa ifatt senare idag och försöka återkomma med en teori.
Sista inlägget såhär långt där Cassius hävdar att han gått ut med att han har samma förmåga som mig "tidigt i rundan"... i inlägget innan snarare.
Det här är lite märkligt och om jag ska fortsätta på mitt spår med att jag misstänkliggör de som tar parti för och grönar mig genom att inte pressa mig utan bara finna mina bloopers och misstag för sanna så är Cassius en het kandidat.
Hans samröre med Korpa som också en del blickar vänts emot är också enligt mig störande.

Jag tror vi hittar en hel del ulvar i konstellationen: Cassius, Korpa, Liliana, Max Raven.

Brynolf

Dum fan
Ruga said:
Brynolf said:
Ruga said:
Vad är DTF?
Den Tredje Fraktionen

Det har ju visat sig att ni hade rätt. Det behöver dock inte betyda att ni blir grönare för det. Ni kan ju vara ulvar som sett era ulvpolares rollbeskrivningar och dragit slutsatsen att det rörde sig om yrken.

Anledningen till att det var misstänkt är ju att Mukwa borde ha gjort det tydligt från start att det var yrken det handlade om. Som du nog märkte var det många som inte drog den slutsatsen, utan började fnula om fler fraktioner och grupperingar. Mukwa måste ju ha fattat att vi skulle lista ut att det var yrken ganska snart i spelet. Jag tror till och med det var hans tanke med det hela; att skapa diskussion, att vi ska ha nåt att prata om och nysta i.

Att då svara på era frågor på det där sättet talar ju emot det. Möjligen kan han ha insett att han varit otydlig i beskrivningen av spelets förutsättningar. Men i så fall borde han ju ha gått ut öppet med det, inte bara svarat på era PM. Mycket meta-tänk här, men jag tror Mukwa är tillräckligt duglig som spelskapare för att det här ska ses som en smula suspekt.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Cassius så här långt

Cissi said:
Jag tror vi hittar en hel del ulvar i konstellationen: Cassius, Korpa, Liliana, Max Raven.
Skitbra att du tar ställning Cissi!

Men. För sakens skull. Kan jag få ett utlåtande gällande Ruga från din sida? Du meckar ju igenom och kör på de lite mindre aktiva spelarna så varför utelämna Ruga. Har du bra fealings där eller?

Cissi

Up to no good.
Ruga said:
Brynolf said:
Ruga said:
Vad är DTF?
Den Tredje Fraktionen

Har du också frågat Mukwa?
Hm... varför?

Cissi

Up to no good.
Konrad Konvalj said:
Ruga said:
Brynolf said:
Ruga said:
Vad är DTF?
Den Tredje Fraktionen

Cissi har kort och gott frågat Mukwa om Sjöfarare är ett yrke eller en fraktion.

Jag har ju som sagt en liknande förmåga, men jag slog aldrig av tanken att pm:a Mukwa och fråga om mitt x-yrke är ett yrke eller en fraktion.

Ehm... lite för snabb igen, men den här gången svarade jag inte iställer för Ruga. :gremblush:

Jag vill också veta varför Ruga hävdar att hen frågat Mukwa samma som jag gjorde.

Ruga

Veteran
Konrad Konvalj said:
Ruga said:
Brynolf said:
Ruga said:
Vad är DTF?
Den Tredje Fraktionen

Som jag sa jag visste inte från början om det var ett yrke eller fraktion. Men när Cissi började prata om en tredje fraktion tänkte jag att magiker skulle kunna vara det. Så det var efter hon började tala om det som jag frågade.

KK så om du var misstänksam mot mig för att jag fick reda på att magiker var ett yrke. Skulle du då inte fråga Mukwa för att få det bekräftat?