LJSLarsson said:
Innan jag outar mer vill jag ta upp en sak. Vimes säger att han inte såg någon brödsmula från mig:
Vimes said:
Helt ärligt nu, Larsson skrev någonstans att han hade uppfattat att jag hade uppfattat att han hade smulat något i relation till KKs förmåga/regelläsningsfail. Grejen var att jag inte har någon jävla aning om vad han pratade om. Men det kunde jag ju inte säga. Kejsarens nya kläder.
Men efter min första outing skrev du direkt:
Vimes said:
Jag tycker din outning ändå är ok, för det är typ bara en officiell brödsmula.
Hur skall man annars tolka detta uttalande än att han såg en brödsmula i det jag sa? Det är ganska ulvigt att försäga sig och säga motstridiga saker Vimes.
Nu har jag ögnat igenom vad som hände i början av rundan.
Och: Larsson har antingen grovt missuppfattat typ allt, eller så ljuger han. Hur som helst vill jag veta mer.
Larsson, det citat av mig du använder ovan är från mitt svar på din outning av "något man har runt halsen". Jag kommenterar din outning med att jag inte vill att byn börjar outa saker ur det blå, men att "Något runt halsen" är av brödsmulekaraktär, varför det var ok i sammanhanget.
Det jag refererade till som grejen jag inte vågade säga något om var det här:
LJSLarsson said:
Jag har brödsmulat mina tankar om varför jag tror du är grön (vilket jag tror Vimes snappade upp), men det är tråkigt att du ser mig som brun. Det är väl inte bara så att jag är den som syns mest som i Thibault-koden då du var felaktigt efter mig runda efter runda?
Det har ju inget att göra med den outning som jag kommenterade. Jag har jättesvårt att se hur du kan mena att min kommentar till din outning skulle handla om KK och att du tänkte att han var grön.
Så, frågor:
1. Exakt vad syftade du på med "vilket jag tror Vimes snappade upp"? Ge mig citat rakt av.
2. Om det är det du har citerat ovan så vill jag att du diskuterar det i sitt sammanhang, för jag kommenterar verkligen inga tankar om KKs grönhet.
3. Dessutom vill jag att du reflekterar över hur du tänkte när du satte ihop det här inlägget jag svarar på. För att du tänkte fel i första vändan (och trodde att jag nickat åt en brödsmulad tanke) må vara hänt, men det är jävla konstigt att du inte reagerar när du går tillbaka för att plocka citat ur mina inlägg.
Reder vi ut det här så är det bra. Annars röstar jag ut dig på onsdag.