Nekromanti Ett avsked

Ymir

Liten kantbaron
Re: Rapporteringsplikt om Första Snön

Jag är hedrad, och accepterar följaktligen rapporteringsplikten. Men...vilka former ska den ta? Som det är nu finns det inget vidare sammanhang i det jag berättat, liksom...för att ge er hela bilden skulle jag tvingas återge varje spelmöte, mer eller mindre, dvs händelserna runtomkring Första Snön, det är ju de som formar karaktärsutvecklingen. Nog för att jag skulle kunna göra det, antar jag, men det vore väldigt omständigt...

Vad hade du tänkt dig?

- Ymir, undrandes, men alltjämnt hedrad

Troberg

Sinister eater
kom på ett system som gick ut på att man bara tryckte på 1 i konversationen i NWN så klarade man den jätte bra
Se, då kan du inte klaga på att det inte finns någon logik i plotten heller!

Troberg

Sinister eater
Re: orättvist [OT]

men det ser ju bra ut i meritförteckningen
Inte lika bra som motsvarande tid relevant erfarenhet. Tro mig, jag har varit med vid tillräckligt många anställningsprocesser för att veta hur lite vikt som läggs vid lumpen.

Troberg

Sinister eater

Vad hade du tänkt dig?
Tänkt? Ingen aning?

Jag är både intresserad av Första Snöns utveckling och spelgruppens hantering av situationen. Med andra ord, både av historien och speltekniken. Hur du bygger upp stämningen och hur spelarna reagerar, men också hela den hjärtskärande historien.

Om du kan spelleda med en sådan inlevelse så tror jag nog att du är väl kvalificerad att göra en bedömning om vad som är rimligt och vettigt själv.

Do your stuff!

Netfeed

Swashbuckler

jamen beror inte på vad det är man gör/gjorde i lumpen?
det väger ju inte lika mycket som en civilingijörsutbildning men att vara programerare i marinen borde väl ändå väga lite för ett sådant jobb?

Netfeed

Swashbuckler
Re: Det var banne mig det finaste jag hört sedan jag

/ avatarex, stolt och nervös inför mönstring om en vecka...

det går nog fint
om du inte vill ha det så säg bara att du har dåliga knän eller astma :gremwink:

Troberg

Sinister eater
Sorry [ANT]

Missade att det inte var du som kom med första inlägget.

Troberg

Sinister eater

det väger ju inte lika mycket som en civilingijörsutbildning men att vara programerare i marinen borde väl ändå väga lite för ett sådant jobb?
Tveksamt. Ärligt talat så har militär utbildning inte speciellt högt anseende. De har mycket speciella system med speciella utvecklingsverktyg som ofta är mycket gamla. Det är nog bra för dem, men att jobba motsvarande tid med att dra nätverkskabel och installera windows är mer värt på arbetsmarknaden.

Var glad för din frisedel. Jag är glad för min.

walium

Ganska töntig, faktiskt

Eller att du spelar rollspel och har en benägenhet att styckmörda folk. :gremwink:

Feuflux

omjonasson.se
Re: Det var banne mig det finaste jag hört sedan j

om du inte vill ha det så säg bara att du har dåliga knän eller astma

Tja, om man inte vill ljuga så kan man ju helt enkelt säga att man inte vill göra lumpen. Gjorde jag och det räckte. :gremsmile: Under min enminuts-session hos psykologen (innan han tyckte att jag kunde gå) sa jag typ att jag inte var intresserad av att göra lumpen, då svarade han nåt surt och skrev lite i sina papper. Sedan behövde jag inte göra några fys-test och hamnade i utbildningsreserven. Jag hade för övrigt skitkul när jag mönstrade men det berodde på de 5 roliga typer jag delade sovsal med...

Balderk

Swashbuckler
Re: Herr Balderk är seg..

Haha!!! Där dodgade jag dig allt! Jag hade tänkt svara, men jag insåg att jag inte hade nått vettigt att säga, så jag la ner... Och så lurade jag dig på köpet, din lilla forumsspottare! :gremsmile:

Hur som helst har jag nu fattat att han drar in i lumpen... Du var allt ute tidigt med avskedet Blackis! :gremwink:

/Balderk, smyger runt alla fällor han hittar, och de flesta han inte hittar också :gremsmile:

Balderk

Swashbuckler

Fast det där med att ljuga ska man vara försiktig med. Det var en kille som ljög och sa att det ibland blev kolsvart framför ögonen på honom, helt utan förklaring. Visst, han slapp göra lumpen, men ett par veckor senare fick han ett brev från vägverket där det stod att de dragit in hans körkort på grund av hans synfel! :gremlaugh:

Man kan ju dock alltid säga att man är sängvätare... :gremsmile:

/Balderk

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Nej, ska man få klara sig utan dig på forumet nu? :gremfrown: Ha det bra och se till att inte sprängas i bitar!

*får se till att skaffa en mer distinkt personlighet så jag hamnar på någon av de där person-uppräkningarna*

Re: Herr Balderk är seg..

Du var allt ute tidigt med avskedet Blackis!
Jag måste ju hinna svara på alla vackra hymner som sjungs till min ära innan jag lämnar er

/BD, med storhetsvansinne... men ändå smått rörd av uppmärksamheten.

Jag trodde jag var en såndär som aldrig nämndes blan forumkändisarna.
Jag nämner inte de som jag tycker är mest kända, jag nämner de som jag haft mest att göra med, inspirerats av eller bara annars haft roligt med. Och där faller jongleringen mycket gott in.

Jaja, se bara till att göra lumpen nudå. För min skull... tänk på alla stackars finnar som har obligatorisk värnplikt. :gremwink:

/BD, sitter på trög 56K-lina och lider.

får se till att skaffa en mer distinkt personlighet så jag hamnar på någon av de där person-uppräkningarna
Eller helt enkelt snacka mer (OT?) med de personer som gör uppräkningarna :gremwink:
De som jag räknade upp är alla såna som jag antingen har snackat mycket med (både på forumet och i vrålan), eller såna som har inspirerat mig till mycket (endast till den kategorin hör egentligen bara Rising, som har varit väldigt tyst på forumet å det senaste, de andra hör till den andra eller båda).
Så antingen bestämmer du dig för att börja spela partyrollspel i Chronopia eller så snackar du mer OT :gremsmirk: Välj själv grabben.

/BD, smått oseriös.

Netfeed

Swashbuckler

hehe sov du över?
tog mig 4-5 timmar sedan var jag hemma :gremgrin:

Storuggla

Champion

Höpp! Jag vill in på den här kakan, Allt nytt om Första Snön vill jag veta! Jag har ett nästan sjukligt blödigt sinne och just den här tragiska storyn om Die Ersten Schnee... nä, det låter inte lika bra på tyska men i vilket fall som helst, om Ymir slutar att berätt aom Första Snön så kommer jag att ringa hem till honom och sjunga "Susie Q" tills han börjar berätta igen. Så det så.
Tro inte att du kommer undan, Ymir, så vadän du ger Troberg nu kan du lika bra berätta för mig, ty jag har en hemskk sångröst... >: D

Storuggla, vill ha mer First Snow