Re: Hit Points
För att citera Palldium Fantasy RPG (vilket för övrigt är rekommenderad läsning för de flesta fantast-rollspelare, pga dess udda men ofta extremt bra tankeställningar):
Why An Experience Point System?
The reason I use an experience point system is because I find them
extremely realistic,practical and fun.Training is useful,but there is no
substitute for experience.I don't know how many times I have read a
comic book with the main character thinking to himself, something like
"Only my years of experience enabled me to beat him."or "He's good,
but lacked the years of experience and training to handle the situation."
I hear these same comments about athletes and in business.It's a fact of
life that experience breeds expertise,provided one learns from his or
her mistakes.Practical experience in the field is an important factor in
the development of a player character.
Sammanfattat och omgjort till ett HP-system så skulle detta resultera i t ex utvecklade reflexer, små rörelser för att undvika större delen av skadan osv osv. Detta skulle bli extremt krångligt om man listade "Kortsvärd gör 1d6+1 i skada på an level 1-snubbe, 1d6 på en level 2-snubbe, 1d6-1 på en level 3-snubbe" osv. Istället ger man utvecklade rollpersoner mer HP.
För att citera Palldium Fantasy RPG (vilket för övrigt är rekommenderad läsning för de flesta fantast-rollspelare, pga dess udda men ofta extremt bra tankeställningar):
Why An Experience Point System?
The reason I use an experience point system is because I find them
extremely realistic,practical and fun.Training is useful,but there is no
substitute for experience.I don't know how many times I have read a
comic book with the main character thinking to himself, something like
"Only my years of experience enabled me to beat him."or "He's good,
but lacked the years of experience and training to handle the situation."
I hear these same comments about athletes and in business.It's a fact of
life that experience breeds expertise,provided one learns from his or
her mistakes.Practical experience in the field is an important factor in
the development of a player character.
Sammanfattat och omgjort till ett HP-system så skulle detta resultera i t ex utvecklade reflexer, små rörelser för att undvika större delen av skadan osv osv. Detta skulle bli extremt krångligt om man listade "Kortsvärd gör 1d6+1 i skada på an level 1-snubbe, 1d6 på en level 2-snubbe, 1d6-1 på en level 3-snubbe" osv. Istället ger man utvecklade rollpersoner mer HP.