Mekanurg
I'd rather be different than indifferent.
Intressant nog fick tyskarna i verkligheten aldrig hum om de franska myterierna. Om Ludendorff hade fått veta det, då hade han nog fixat till en rejäl offensiv.
Vad jag gör är ointressant. Jag vill veta vad man gör. Så läs nu det här inlägget, tänk igenom ditt svar en gång till och försök igen.Svaret lyder: du gör det SL vill att du ska göra - annars jävlar. Det man alltid gör i rollspel.
Javisst. Eller snarare, "njaääää". Det finns massor av rollspel som inte bygger på ett distinkt "vad gör man", eftersom det är så att säga underförstått att man äventyrar. Svaret ges inte eftersom det är underförstått.Det finns massor av rollspel som inte bygger på ett distinkt "vad gör man".
Att många spel suger är inte en anledning att göra fler kassa spel.Det finns massor av rollspel som inte bygger på ett distinkt "vad gör man". Det bara presenteras en värld/regler - läsaren antas finna detta inspirerande nog att hitta på något själv. I mina ögon finns det inget vettigt svar på "Vad gör man" gällande exempelvis Eon. Man kan göra praktiskt taget vad som helst, utom att vara astronaut, men det framgår s.a.s av världen.
Tja, vilka spelsystem jag föredrar ska du ju faktiskt skita i, så där gör du rätt. Dessutom är det inte det jag frågar om.Vill du få skiten skrämd ur dig av monster från bortom stjärnorna, spela med CoC-regler. Vill du vara en odödlig markgreve från Vorpommern som tycker om att bita folk i halsen, spela Vampire. Jag skiter fullständigt i vad du föredrar för spelsystem, du får spela vad du vill. Jag vill bara göra en alternativ värld med Deutschland über alles.
Visst, men hur äventyrar man i, för att sno Marukusus ord, "en alternativ värld med Deutschland über alles"? Det är det jag har svårt att se utan att det flummar ut till "men du kan ju göra allt". Ger han mig en krok, en knuff åt något håll, eller en hjälpande hand, så kan jag börja spela utan problem. Utan den hjälpen får jag anstränga mig mycket mer, och eftersom jag är en lat jävel så skiter jag i det hela och plockar fram Panty Explosion istället. Där besvaras "vad gör man?" redan på häftets baksida*.Jag skulle vilja säga att det i sådana fall är underförstått i alla världar att man kan äventyra