Tack alla besökare/arrangörer för att ni gjorde även årets DanCon till en trevlig tillställning.
Särskilt ni som varit med förr och såg till att förstagångsbesökarna kände sig välkomna.
Och tack till hedersgästerna!
- Orvar Säfström som trotsade virusen och dök upp och pratade om vedermödorna bakom boken om Mutant.
- Daniel Lehto som berättade om Sagospelets Äventyrs välförtjänta framgångssaga.
- Björn Flintberg som entusiastisk deklarerade sin kärlek till rollspelsmediet och förklarade hur det kommer sig att lilla Eloso förlag rivstartar med en så massiv utgivningsplan. Det ska bli spännande att följa.
Själv försökte jag spela lite LotFP med delar av STOCKHOLM KARTELL, men påmindes om varför jag inte brukar spela så mycket under DanCon: Dels blir det avbrott när jag måste gå ifrån och uppfylla mina värdplikter, och dels hinner jag inte umgås med alla om jag ska sitta vid ett spelbord i flera timmar. Kul var det i alla fall.
Och kul var det att sent på natten höra Khan och Ceruleanfive vara nostalgiska över DoD6-grejer som jag var med och gjorde för nästan tjugo år sedan.
Jag tappade för övrigt flera timmar då jag ett tag gick efter klockan på mikron som nollställts då en säkring gick tidigt på dagen. Först var klockan strax efter åtta och sen var det midnatt. Ytterst förvirrande.
Och, som sagt, vissa besökare hann jag prata alldeles för lite med. I en del fall blev det knappt mer än »Hej! Välkommen!« följt av »Hej då. Kul att träffas.« åtskilliga timmar senare.
Nåja. Det viktiga är ändå att folk pratat med
varandra, träffat nya människor och spelat nya spel.