Okej, detta blir ganska komplicerat att förklara.
Nu är det sås att jag och en polare har bestämt oss för att skapa ett rollspel, vi har hållit på ett tag nu och ska sätta oss ned med systemet.
Då slog det oss, vad händer om man gör som sås här:
Man har en viss procentchans (t.ex) att få ett perfekt slag. Om man har t.ex. 10 i värde så har man en liten chans att få perfekt på slaget.. men har man 15 sås sjunker chansen att få perfekt lite.
Vid ett perfekt slag ökas färdigheten, men det ska bli svårare och svårare att bli bra iställetför tvärt om. Det ska med andra ord inte vara en dans på rosor att bli bättre på någonting.. det ska vara en dans på glasskärvor. Kan man få det att fungera?
Vi har inte bestämt oss för några specifika tärningar eller regler än, vi bara spekulerar lite.
Jag är inte sås bra på att förklara mig, men jag hoppas att ni förstår.
Puss och Kram, Mouja
Nu är det sås att jag och en polare har bestämt oss för att skapa ett rollspel, vi har hållit på ett tag nu och ska sätta oss ned med systemet.
Då slog det oss, vad händer om man gör som sås här:
Man har en viss procentchans (t.ex) att få ett perfekt slag. Om man har t.ex. 10 i värde så har man en liten chans att få perfekt på slaget.. men har man 15 sås sjunker chansen att få perfekt lite.
Vid ett perfekt slag ökas färdigheten, men det ska bli svårare och svårare att bli bra iställetför tvärt om. Det ska med andra ord inte vara en dans på rosor att bli bättre på någonting.. det ska vara en dans på glasskärvor. Kan man få det att fungera?
Vi har inte bestämt oss för några specifika tärningar eller regler än, vi bara spekulerar lite.
Jag är inte sås bra på att förklara mig, men jag hoppas att ni förstår.
Puss och Kram, Mouja