avatarex;n289974 said:Kanske dags för Theo och Rasmus att sjösätta projektet Rollex? =)
https://www.rollspel.nu/threads/677... fortfarande att det låter som en kul grej :)
avatarex;n289974 said:Kanske dags för Theo och Rasmus att sjösätta projektet Rollex? =)
https://www.rollspel.nu/threads/677... fortfarande att det låter som en kul grej :)
Vi borde kunna spökskriva en, under pseudonym! Som en PR-grej för rollspel.Khan;n289972 said:Jag har svårt att tro att Kulf kan få bättre reklam än moralpanik i kvällspressen.
Och vore det inte lite kul om nästa generation Didi och Björn skrev en ny stridsskrift mot rollspel?
Magnus Seter;n289978 said:Vi borde kunna spökskriva en, under pseudonym! Som en PR-grej för rollspel.
Ja på sätt och vis. Tror kanske inte att dagens samhälle alls skulle reagera lika starkt som man gjorde då. Tycker man Game of Thrones är ok (vilket underligt nog varenda människa verkar tycka) så är väl KULT inget större bekymmer.Evokee;n289963 said:Det vore kanske bra för både hobbyn och för kult med en ny hysteri?
Eller kanske en debattartikel från SVEROX att de minsann aldrig betalat ut ett öre till våldsporrspel!Magnus Seter;n289978 said:Vi borde kunna spökskriva en, under pseudonym! Som en PR-grej för rollspel.
Med tanke på drevhysterin mot Mr Cools pubertala "Knulla barn" tror jag nog att även Kult i rätt(/fel) händer kan skaka upp lite indignation i de breda folklagren. Skicka en kopia till Mia Skäringer!Henke;n289981 said:Ja på sätt och vis. Tror kanske inte att dagens samhälle alls skulle reagera lika starkt som man gjorde då. Tycker man Game of Thrones är ok (vilket underligt nog varenda människa verkar tycka) så är väl KULT inget större bekymmer.
Vad ska det vara bra för? Folk kan väl köpa sina spel för sina egna pengar istället för att göra det med mestadels andras skattepengarobak;n289968 said:Hvarfor då?
Kombinationen av kvällspressens hysteri om bidrag till sverox och den allmänna nymoralismen tror jag med lite smart trollande kan driva fram en ny hets mot kult. Och till skillnad från på 90-talet borde det inte kunna få några negativa finansiella konsekvenser då man slutade sälja kult i butikerna.Vimes;n289995 said:Med tanke på drevhysterin mot Mr Cools pubertala "Knulla barn" tror jag nog att även Kult i rätt(/fel) händer kan skaka upp lite indignation i de breda folklagren. Skicka en kopia till Mia Skäringer!
Poängen ät iofs att organisera sig demokratiskt, vilket anses ha en väldigt positiv effekt. Jag har inga siffror eller så, men vårt utbredda föreningsliv tros vara en starkt bidragande orsak till vår starka tilltro till demokrati.Evokee;n289996 said:Vad ska det vara bra för? Folk kan väl köpa sina spel för sina egna pengar istället för att göra det med mestadels andras skattepengar
Men är det verkligen rimligt att lägga våra skattepengar på ungdomars skolgång, när en och annan ritar kukar på toalettväggarna?Gurgeh;n289967 said:Det skulle varit lite mer begripligt ändå, på något plan. Nu var istället artikelns hets riktad mot något som var datorspelens motsvarighet till att rita en kuk på en toalettvägg med en spritpenna.
ceruleanfive;n290041 said:Men är det verkligen rimligt att lägga våra skattepengar på ungdomars skolgång, när en och annan ritar kukar på toalettväggarna?
RasmusL;n290067 said:Om vi börjar ge pengar för kukar på väggar, kan vi då vänta oss ökad närvaro i skolan som följd?
Så jävla skönt konstprojekt för övrigt. Mer sånt här! (Fast större, sjukare och värre!)chrull;n290069 said:
Tur jag inte tar det partiet allt för seriöst (eller vad man ska kalla det), för efter att ha insett att deras logga är en stor blå* ståkuk, så...chrull;n290070 said: