KostaFriaLigan
Warrior
Tja,
Håller på med att göra en modd med lite mer indiestuk och ffa T-pool till Eclipse Phase och har lite frågor jag vill dryfta.
Min tidigare tankar står här:
http://irrfarderutanslut.blogspot.com/2010/10/sunward.html
http://irrfarderutanslut.blogspot.com/2010/10/phase-zero.html
Till att börja med, hur många färdigheter är egentligne optimalt? När det svämmar ut som i EP känns det för mig bara otydligt. Vad borde det optimal vara för ett SF-rollspel (kanske en konstig fråga)?
Hur bra borde man sen vara i några ( och hur många av dem) för att vara lagom som startrollperson?
Ni som har erfarenhet av konstruktion och T-pooler, vad brukar vara vettigt?
Tack på förhand!
/kosta
Håller på med att göra en modd med lite mer indiestuk och ffa T-pool till Eclipse Phase och har lite frågor jag vill dryfta.
Min tidigare tankar står här:
http://irrfarderutanslut.blogspot.com/2010/10/sunward.html
http://irrfarderutanslut.blogspot.com/2010/10/phase-zero.html
Till att börja med, hur många färdigheter är egentligne optimalt? När det svämmar ut som i EP känns det för mig bara otydligt. Vad borde det optimal vara för ett SF-rollspel (kanske en konstig fråga)?
Hur bra borde man sen vara i några ( och hur många av dem) för att vara lagom som startrollperson?
Ni som har erfarenhet av konstruktion och T-pooler, vad brukar vara vettigt?
Tack på förhand!
/kosta