Jade
Warrior
har efter att ha läst igenom många rollspel, komerciella och independent, hittat en sak jag egentligen inte förstår mig på. och eftersom man är lite av ett kontrollfreak blir man lätt knäpp när det uppstår saker man inte förstår. men nog babblat, nu till pudelns kärna...
värdet "Rykte" förekommer ofta... men Egentligen, vad är det bra för?
"P. A. Ladin har Rykte 75, därför vet Bonde Pärson vem han är och kan inte neka honom tillträde till hans hem." Eh? Bara för att P.A. Ladin har ett högt rykte är ju inte det ett säkert tecken på den stackars Pärson vet vem han är....
Vad använder man mer Rykte till? Jag misslyckas helt enkelt med att se dess påtagliga användningsområde. Har värdet "Rykte" något som rättfärdigar dess existens? Eller borde det kanske vara färdigryktat i alla rollspel där ute i stugorna?
Hm... nu blir man väl lynchad....
värdet "Rykte" förekommer ofta... men Egentligen, vad är det bra för?
"P. A. Ladin har Rykte 75, därför vet Bonde Pärson vem han är och kan inte neka honom tillträde till hans hem." Eh? Bara för att P.A. Ladin har ett högt rykte är ju inte det ett säkert tecken på den stackars Pärson vet vem han är....
Vad använder man mer Rykte till? Jag misslyckas helt enkelt med att se dess påtagliga användningsområde. Har värdet "Rykte" något som rättfärdigar dess existens? Eller borde det kanske vara färdigryktat i alla rollspel där ute i stugorna?
Hm... nu blir man väl lynchad....