Sitter sen några veckor med en ny MacBook och vi har hunt bli ganska bekanta med varandra, men jag har fortfarande inte installerat något program förutom de jag behöver i jobbet (blandade adobe och sketch) och BTT för att få fram/bak knapparna på min mus att funka.
Senast jag jobbade på mac var typ sju-åtta år sen så jag har ingen koll på alla de här praktiska programmen som man gärna har.
Tex vet jag inte vad jag borde skriva i, så jag skriver i pages.
Det jag täcker att jag vill ha:
Olika program att skriva olika saker i
Praktiska nyttoprogram, kanske nått i stil med CCleaner och nån cpu temp, mätare på hur mycket minnen hårddisk jobbar och så vidare.
Bör jag byta browser från safari?
Feed reader kanske?
Också om det finns nån bra genomgång över vad man borde tänka på som återvändare till mac efter många års frånvaro.
Samt såklart DINA favorit program / appar
Jag behöver ingenting med spel, film eller torrenthanterande, efter som jag gör sånt med min pc.
Senast jag jobbade på mac var typ sju-åtta år sen så jag har ingen koll på alla de här praktiska programmen som man gärna har.
Tex vet jag inte vad jag borde skriva i, så jag skriver i pages.
Det jag täcker att jag vill ha:
Olika program att skriva olika saker i
Praktiska nyttoprogram, kanske nått i stil med CCleaner och nån cpu temp, mätare på hur mycket minnen hårddisk jobbar och så vidare.
Bör jag byta browser från safari?
Feed reader kanske?
Också om det finns nån bra genomgång över vad man borde tänka på som återvändare till mac efter många års frånvaro.
Samt såklart DINA favorit program / appar
Jag behöver ingenting med spel, film eller torrenthanterande, efter som jag gör sånt med min pc.