Nekromanti Föll en hel tråd bort eller är det min trötthet som gjort mig hjärndöd?

Status
Not open for further replies.

Eksem

Champion
Man börjar ju undra om någon känner sig välkommen här alls. Manliga feminister på vänsterskalan som gillar neotradrollspel?

Lukas

Mannen i Gult
Minimoni: skulle du kunna tänka dig länka till några av de förolämpningar du tycker dig ha fått?
OM inte annat så kan det tänkas vara bra att informera dina meningsmotståndare om vad du anser vara en förolämpning så kan de förhoppningsvis bli bättre

Big Marco

Läskig
krank;n141090 said:
Är "borgerliga forumiter" verkligen så lättkränkta att de inte klarar av att få mothugg? .
Jag tycker nog att du är lite arrogant eller raljant att anta att det är anledningen. Jag tror inte det handlar om kränkthetsgrad, utan något mer grundläggande. Rollspel vågar jag påstå är underhållning för de flesta. Att vilja ägna tid åt det som man tycker är kul, och inte en "kamp" som ens vanliga liv oftast är (i någon form). Att då hänga i en miljö, eller klimat, där man känner att konfrontation är preferred, så äter detta tid och kraft och energi som iaf jag hellre lägger på grunden - rollspel som underhållning.

Jag tillhör väl den falangen av "borgerliga", en gammal stöt, som anser att forumet egentligen borde renodlas mer till sitt fokus - om att snacka om spel. Sådana trådar som gör mig glad.

Minimoni

Homelander
Lukas: läs det Doomhamster skrev och försök att se det ur min situation, en feminist som inte nödvändigtvis delar de åsikter som anses feministiska på forumet men ändock vill lära mig mer. Jag anser inte att jag fick mothugg, jag anser att jag fick arroganta och otrevliga svar till rätt ödmjuka och trevande frågor.

Det betyder självklart inte att min tolkning är 100% rätt, men det är så jag upplevde det.

Sen tycker jag att Krank bara blir otrevligare med tiden och mer och mer överlägsen i hur han diskuterar med sina meningsmotståndare. Rena härskartekniker förekommer också från honom utan att något händer. Krank flyttar diskussionsnivån steg för steg mot en avgrund som jag vet att många som är här för att njuta av rollspel inte uppskattar.

Arfert

Facit
Jag tycker nog att du är lite arrogant eller raljant att anta att det är anledningen. Jag tror inte det handlar om kränkthetsgrad, utan något mer grundläggande. Rollspel vågar jag påstå är underhållning för de flesta. Att vilja ägna tid åt det som man tycker är kul, och inte en "kamp" som ens vanliga liv oftast är (i någon form). Att då hänga i en miljö, eller klimat, där man känner att konfrontation är preferred, så äter detta tid och kraft och energi som iaf jag hellre lägger på grunden - rollspel som underhållning.

Jag tillhör väl den falangen av "borgerliga", en gammal stöt, som anser att forumet egentligen borde renodlas mer till sitt fokus - om att snacka om spel. Sådana trådar som gör mig glad.
Dito.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Big Marco;n141101 said:
Måste alla trådar handla om spel och samtidigt vara opolitiska?

Eller är det OK om det då och då dyker upp trådar som rör politik i rollspel?

Ärligt talat gör inte renodlade genusdiskussioner till exempel mig speciellt glad heller, men däremot kan jag bli glad av diskussioner som rör genus i rollspel (som delar av kvinnor-i-westerntråden). Och ibland gör avsaknad av genusperspektiv mig oglad, som när nån gör något klassiskt klavertramp vad gäller illustrationer eller så och ingen säger något.

Kan man helt separera all form av "politik" / värdegrund från rollspel?

Är konfrontativa trådar om vilken version av D&D som är bäst lika jobbiga som andra trådar som är "kampiga"?

Kan det finnas, rentav, saker som en del personer tycker är "bara underhållning" och skoj, men som andra tycker är obehagliga? Vad ska göras då, om man ska ha ett renodlat skoj-fokus? Ska den andra gruppen helt enkelt knipa käft?

krank

Eksem;n141098 said:
Man börjar ju undra om någon känner sig välkommen här alls. Manliga feminister på vänsterskalan som gillar neotradrollspel?
Det vetefan det. Jag passar väl in på det men jag känner mig mer trött än välkommen...

krank

Minimoni;n141114 said:
Krank: Jag skulle ju uppenbarligen hålla käft på grund av mitt kön
Vem har skrivit att du ska hålla käft på grund av ditt kön? När?

Minimoni;n141114 said:
så att du då och då håller käft överhuvudtaget skulle göra alla gott.
Det kan jag egentligen inte säga emot. =)

Minimoni

Homelander
Läs vad Doomhamster skrev i sina inlägg.

Nu orkar jag inte mer. Nu har jag sagt vilka inlägg jag främst opponerade mig mot flera gånger. Varna mig, banna mig eller vilken åtgärd som är lämpligast.

Lukas

Mannen i Gult
Minimoni;n141119 said:
Läs vad Doomhamster skrev i sina inlägg.

Nu orkar jag inte mer. Nu har jag sagt vilka inlägg jag främst opponerade mig mot flera gånger. Varna mig, banna mig eller vilken åtgärd som är lämpligast.

jag har nu läst igenom Doomhamster inlägg och jag skall vara ärlig i att jag inte ser förolämpningen.
Jag ser en uppmaning att män (i allmänhet, inte just du) bör sluta osynliggöra deras åsikter och istället på egen hand spekulera vad kvinnor har för åsikter.

Men jag kan vara blind, och missar något jättetydligt, så snälla någon får gärna förklara för mig var förolämpningen ligger

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Big Marco;n141101 said:

Medhåll.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
MODERERING

Det här är en generell uppmaning till alla i den här tråden: Ta det lugnt! Fundera över om det ni upplever som förolämpande verkligen har som syfte att förolämpa! Försök att tolka varandra lite välvilligt istället för att bli sura!

Tack på förhand!

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Hej allihopa!

Nu är tråden som nämns i första inlägget i den här tråden tillbaks, och denna tråd har spårat ut i något helt annat. Så jag låser den, så kan de som känner att de vill fortsätta diskutera hur våra borgerliga forumiter ska lockas att spela mer rollspel starta en mer fokuserad tråd kring det.

Tack så mycket.

/Magnus

Status
Not open for further replies.