Minimoni
Homelander
Tänker inte ge dig mer svar än att vi tycker olika Krank och nej jag begöver inga silkesvantar, bara det är en förolämpning i sig.
Jag tycker nog att du är lite arrogant eller raljant att anta att det är anledningen. Jag tror inte det handlar om kränkthetsgrad, utan något mer grundläggande. Rollspel vågar jag påstå är underhållning för de flesta. Att vilja ägna tid åt det som man tycker är kul, och inte en "kamp" som ens vanliga liv oftast är (i någon form). Att då hänga i en miljö, eller klimat, där man känner att konfrontation är preferred, så äter detta tid och kraft och energi som iaf jag hellre lägger på grunden - rollspel som underhållning.krank;n141090 said:Är "borgerliga forumiter" verkligen så lättkränkta att de inte klarar av att få mothugg? .
Dito.Jag tycker nog att du är lite arrogant eller raljant att anta att det är anledningen. Jag tror inte det handlar om kränkthetsgrad, utan något mer grundläggande. Rollspel vågar jag påstå är underhållning för de flesta. Att vilja ägna tid åt det som man tycker är kul, och inte en "kamp" som ens vanliga liv oftast är (i någon form). Att då hänga i en miljö, eller klimat, där man känner att konfrontation är preferred, så äter detta tid och kraft och energi som iaf jag hellre lägger på grunden - rollspel som underhållning.
Jag tillhör väl den falangen av "borgerliga", en gammal stöt, som anser att forumet egentligen borde renodlas mer till sitt fokus - om att snacka om spel. Sådana trådar som gör mig glad.
Måste alla trådar handla om spel och samtidigt vara opolitiska?Big Marco;n141101 said:Jag tillhör väl den falangen av "borgerliga", en gammal stöt, som anser att forumet egentligen borde renodlas mer till sitt fokus - om att snacka om spel. Sådana trådar som gör mig glad.
Det vetefan det. Jag passar väl in på det men jag känner mig mer trött än välkommen...Eksem;n141098 said:Man börjar ju undra om någon känner sig välkommen här alls. Manliga feminister på vänsterskalan som gillar neotradrollspel?
Vem har skrivit att du ska hålla käft på grund av ditt kön? När?Minimoni;n141114 said:Krank: Jag skulle ju uppenbarligen hålla käft på grund av mitt kön
Det kan jag egentligen inte säga emot. =)Minimoni;n141114 said:så att du då och då håller käft överhuvudtaget skulle göra alla gott.
Minimoni;n141119 said:Läs vad Doomhamster skrev i sina inlägg.
Nu orkar jag inte mer. Nu har jag sagt vilka inlägg jag främst opponerade mig mot flera gånger. Varna mig, banna mig eller vilken åtgärd som är lämpligast.
Medhåll.Big Marco;n141101 said:Jag tycker nog att du är lite arrogant eller raljant att anta att det är anledningen. Jag tror inte det handlar om kränkthetsgrad, utan något mer grundläggande. Rollspel vågar jag påstå är underhållning för de flesta. Att vilja ägna tid åt det som man tycker är kul, och inte en "kamp" som ens vanliga liv oftast är (i någon form). Att då hänga i en miljö, eller klimat, där man känner att konfrontation är preferred, så äter detta tid och kraft och energi som iaf jag hellre lägger på grunden - rollspel som underhållning.
Jag tillhör väl den falangen av "borgerliga", en gammal stöt, som anser att forumet egentligen borde renodlas mer till sitt fokus - om att snacka om spel. Sådana trådar som gör mig glad.