Minimoni
Homelander
Kan inte längre se tråden om spel för tjejer som Arfert skapade... Togs den bort? Är jag full utan att ha druckit något? Eller är det rent av magi?
Det är inte policy.Minimoni;n140960 said:Ok, personligen tycker jag trådar kan låsas, men tas bort när så mycket ändock sagts tycker jag är rent av en dålig policy och ett stort steg i fel riktning.
Jag kommer att bli tvungen att köpa det där järnet om du fortsätter att hacka det.hakanlo;n140982 said:OT: Du gav mig inspiration till nästa Järn-hack genom rubriken på denna tråd: Järndöd. Om zombies, så klart.
Jag tycker inte att det var tråden som var ett misstag utan felet är att forumet inte är moget för den typen av trådar. För att kunna diskutera hur man bäst skriver ett rollspel om relationer för att locka tjejer till hobbyn så måste man först skapa en acceptans för att skriva ett rollspel med en sådan utångspunkt. Jag tror inte att det här forumet är moget för den typen av kontroversiella bordsrollspel. Din tråd var dömd att misslyckas i samma stund som du skrev den eftersom du hoppade över steget att först skapa en tråd som försvarade den typen av trådar.Arfert;n140975 said:Den där tråden var ett stort jävla misstag. Ingen (med nåt enstaka undantag) ville diskutera starten, dvs hur skriver man ett spel som kan locka fler tjejer till hobbyn. Med betoning på "skriver". Trots att jag betonade det. Utan det blev de vanliga (medvetna) missuppfattningarna etc. Så jag tog bort den.
Jag hoppas du väljer att bli kvar på forumet även om jag tror mig förstå dina känslor inför situationen.Minimoni;n141049 said:Harry S: Jag har kommit fram till att forumet inte är vidare moget att ta till sig något inom feminism/genus som inte stämmer överens med vad jag tror är en väldigt snäv tolkning. Jag anser mig vara feminist som vill veta mer och därför ställer jag frågor, men belönas med förolämpningar. Jag har beslutat att stanna på forumet tills jag fått western och eventuellt hålla kontakten via PM med de jag tycker är trevliga människor. När väl de också lämnat och det här forat har förvandlats till den enkelriktade dystopin där bara en åsikt räknas så är mitt deltagande också helt slut. Jag tror tråkigt nog att det inte är så lång tid kvar dit.
Jag har inga illusioner om att jag kommer bli saknad, men jag kommer att komma ihåg tiden då rollspel var i fokus med glädje. Förolämpningarnas och åsiktsfascismens tid får de som vill gärna ha för sig själva.
Tja, det beror nog på vad man menar med "mognad". I mina ögon är det rätt omoget att ha den sortens utgångspunkt...Harry S;n141026 said:Jag tycker inte att det var tråden som var ett misstag utan felet är att forumet inte är moget för den typen av trådar. För att kunna diskutera hur man bäst skriver ett rollspel om relationer för att locka tjejer till hobbyn så måste man först skapa en acceptans för att skriva ett rollspel med en sådan utångspunkt. Jag tror inte att det här forumet är moget för den typen av kontroversiella bordsrollspel. Din tråd var dömd att misslyckas i samma stund som du skrev den eftersom du hoppade över steget att först skapa en tråd som försvarade den typen av trådar.
Förolämpningar? När och var? Allt jag sett är att du inte hanterats med silkeshandskar utan faktiskt fått svar. Som du valt att tolka som förolämpningar. Hur mycket behöver man linda in sina svar till dig för att du ska bli nöjd?Minimoni said:Jag anser mig vara feminist som vill veta mer och därför ställer jag frågor, men belönas med förolämpningar.