DeBracy
Eventuellt helt fantastisk
I vilken utrsträckning som nytillkomna och nybörjare postar på forumet är nog svårt för redaktion eller moderatorer att påverka annat än indirekt och på väldigt lång sikt. Jag skulle tro att perioderna forumet legat nere kan ha haft större betydelse i den frågan än något annat de senaste två åren eller så. Jag tror inte heller att nytillkomna kommer känna sig värst bortkomna i den nya strukturen, de har ju ingen föreställning om att det ska vara si eller så utan kommer hit med fräscha ögon.Men saken är den att rollspel.nu har förlorat många aktiva medlemmar, personer som sporadiskt kickade in och skrev en tråd då och då. Forumet idag består av en handfull tjejer och killar som skriver MASSOR istället och många av dessa är Moderatorer [Mer om det nedan]. Därför känns det smalt. Det är kanske ett medvetet drag av redaktionen, men jag tycker det är skittrist. Jag menar, ett RPG forum som påstår sig vara sveriges största, att det forumet har så lite n00bs som kickar in och ställer enkla frågor om rollspel tycker jag är märkligt.
Jag vet inte om det funkar annorlunda för dig (och en del andra forumiter i den här tråden) men personligen så svarar och läser jag precis lika fort oavsett vilket forum en post ligger i, förutsatt att jag har nåt vettigt att säga förstås.Slutligen: Att vissa forum försvunnit är pisstråkigt. D20 forumet var ett av få forum där man kunde ställa enkla reglefrågor och få snabba och enkla svar. Att det nu försvunnit och att D20 trådarna nu kommer att drunkna under RPG forumet är enligt mig tråkigt.
Gällande Mutant-forumet har det ju, förutom två trådar om kommande Mutant Chronicles, varit i princip dött i två månader eller nåt. Förvånar mig alls inte att det arkiverades.