Nekromanti för bra start gubbar

Krille

Super Moderator
Re: Vanliga RP?!?

"Nu är ju dock den genomsnitslige ROLLPERSONEN nästan definitionsmässigt mera vagabondig och hoppjärkig."

Av någon gefla anledning. Jag har kört med "ogenomsnittliga" rollpersoner (dvs "genomnittliga" Mundanabor) i Eon sedan innan det kom ut.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

luxor

Veteran
Re: Hur bra är 15?

äsch....va fan...i strid använder jag inga faktaböcker, men när jag sköt ak5 första gången var det inga problem med hundra meter...

//Barmhärtighet är något som de svaga har uppfunnit för att kunna utnyttja de starka.

Kullendorff

Warrior
Gör om - Gör rätt

isf borde du veta vad ett jaktskott är.

Nuff said.

MvH
Kullendorff
*Ödmjukhet inför uppgiften, oeftergivlighet i dess genomförande*

Radin

Veteran
Vintergatan - Tellus - Sverige - Skåne - Näsum.
Re: Hur bra är 15?

Så konstigt är det väl inte att en vapenmästare har 15 i läkekonst. I det gamla kina var de ofta de bästa läkarna även de bästa krigarna eftersom de visste så mycket om kroppen. Skelettets uppbyggnad: Bryter ben lättare. Nervpunkter: Du anar inte hur mycket riktigt elaka saker man kan göra här. Mediciner och växter: Att en krigare skulle kunna vara fit for fight snabbt var ett stort plus.

Radin

Rogga

Veteran
Re: *Suck*

Du ska ju inte säga mycket din särbehandlade gorilla, ta och täpp igen innan livet blir surt du !!!!!!!!!

du kanske vill ha supergubbar "eftersom" du inte klarar dig länge nog med en sämre gubbe!!!!

Det handlar om hur man spelar gubben Ditt "#¤%#"% kräk

Tegrevan

Veteran
Tycker...

...att det system som finns fungerar bra, då man inte på något sätt ät tvingad att lägga alla enheter på samma färdigheter. I alla fall inte i "vanliga" yrken, utan man har en ganska stor flexibilitet.
En liten fundering kring yrket Vapenmästare i Krigarens väg dock. De får exceptionellt lite enheter att välja själva över, vilket jag ser som en nackdel i yrket. De har aldrig råd att skaffa flera språk från början, och kan därmed aldrig, oavsett om de är erkända mästare med Rykte 22 och antagligen rest runt som lärare i diverse hov runt hela Mundana, kommunicera med individer av annan bakgrund. Borde då inte fler främmande språk ingå i deras yrkesfärdigheter?Kommer antagligen att införa det i min spelgrupp, om ingen här kommer med argument mot detta som är vettiga. Vad är DIN åsikt?

//Tegrevan

Tegrevan

Veteran
Helt...

..rätt. Det är ingen vits att spela med rollpersoner man inte trivs med, så ha gör en RP man kan trivas med i flera spelmöten, oavsett om han får en hand kapad eller ett öga utstucket. Det är ju bara charmigt!

//Tegrevan

Tegrevan

Veteran
Känner...

...man sin fiende har man vunnit halva slaget, och har man som erfaren krigare FV 15 i Läkekonst bör man veta var på kroppen det gör ondast. Om inte annat genom erfarenhet av att bli slagen där själv, och empiri av vården man upplevde. Detta sammantaget ger tveklöst den erfarne krigaren fördelar gentemot den vanlige soldaten...

//Tegrevan