Nekromanti förberedelse och gnäll (dogma)

Troberg

Sinister eater
Re: Lyss te Trägårsmästarn'

ag förstår allvarligt talat inte problemet. Finns det en tråd om spelet eller dess system, enkelt -- då hamnar det i sin egen kategori.
Men om det nämns i en undertråd eller bara i förbigående? Nej, i så fall hittar jag nog hellre på lite fler intressanta kategorier...

Om jag fick önska fritt så skulle jag vilja att man kunde rösta på tre alternativ i varje kategori, utan rangordning. Det skulle gjort att det hade blivit lite tuffare tävlan och fler som förtjänar det skulle få röster. Vi får se om jag orkar programmera en sådan (och kan lösa problemet med dubbelröstare).

Gardener

Champion

Men om det nämns i en undertråd eller bara i förbigående? Nej, i så fall hittar jag nog hellre på lite fler intressanta kategorier...
Om då författaren själv anser att den kommentaren gör den gällande för den kategorin så gör den det, likaså om någon kommer ihåg den omnämningen och hänvisar till den. Nämns det inte vid namn eller speciellt utförligt så kan man släppa igenom det. Jag ser inte problemet, finns det något att hänvisa till så är det bara att lägga den i den extra kategorin och det är inget snack om saken. Det blir bara ett problem om man vill att det ska vara ett problem. Det är ju frågan om att låta bidrag tävla med andra bidrag med samma förutsättningar, tycker inte den tävlingsansvarige att förutsättningarna har förändrats så är det lugnt. I min värld finns inte problemet. Det är inte direkt Academy Awards där miljontals pengar i inkomster hänger på om man får statyetten eller inte. Jag ser utmaningen som ett sätt att engagera folk och vinsterna som ett sätt att öka engagemanget. Att lägga tidigare omtalade bidrag i en egen kategori gör att folk som funderar på att lämna in ett bidrag inte ska behöva känna att det är lönlöst för att de inte har en chans mot någon som har sysslat med taktiskt marknadsföring under ett par månader innan utmaningen.

Om jag fick önska fritt så skulle jag vilja att man kunde rösta på tre alternativ i varje kategori, utan rangordning. Det skulle gjort att det hade blivit lite tuffare tävlan och fler som förtjänar det skulle få röster. Vi får se om jag orkar programmera en sådan (och kan lösa problemet med dubbelröstare).
Till nästa omgång bör v6.4 av forumssystemet kommit och i den versionen har omröstningssystemet omarbetats drastiskt. Vet inte om man kommer kunna välja flera alternativ på en fråga, men jag skulle tro det. Det kommer iaf att gå att ha flera frågor i samma inlägg och lite annat trevligt.

Gardener

Champion
Re: Trädgårdsmästarn's makt [ot]

Knappast, så fantastiskt bra som utmaningen är så finns det inte en chans att jag skulle göra det bara för att inte mina regelförslag används.

Troberg

Sinister eater

Det är inte direkt Academy Awards där miljontals pengar i inkomster hänger på om man får statyetten eller inte.
Det säger du bara för att du inte vet vad det hemliga priset från Legend Hobbyspel är...

Till nästa omgång bör v6.4 av forumssystemet kommit och i den versionen har omröstningssystemet omarbetats drastiskt. Vet inte om man kommer kunna välja flera alternativ på en fråga, men jag skulle tro det. Det kommer iaf att gå att ha flera frågor i samma inlägg och lite annat trevligt.
Coolt! Det verkar inte bara suveränt bra, jag slipper dessutom programmera det själv och kan koncentrera mig på mer banbrytande saker!

Nightowl

Champion
Med- och mothåll

I stort sett håller jag med Rising (även om jag anser att personkulten på forumet är tämligen sansad, men jag jämför med andra fora). Det finns dock en poäng: en del av utmaningen är att inte bara förklara ett spel på två A4, utan att väcka lust och stämning på två A4. Det kunde kanske vara en poäng att det är det man har på sig.

Erik

Morgoth

Swashbuckler
Men du, Ugglan...

...det hade inte matchat "stämningsfullt skrivet" så bra, inte sant? Tänk efter lite. I och med meningsbyggnaden så kändes det faktiskt mycket korrekt.

Mogge, sätter krokben.

Rising

Vila i frid
Re: Med- och mothåll

"Det finns dock en poäng: en del av utmaningen är att inte bara förklara ett spel på två A4, utan att väcka lust och stämning på två A4."

Ah, yes, du har en poäng där. Man skulle ju kunna låta omkringsnacket uppväga utmaningens begränsningar... Ja, jag tänkte faktiskt inte på det så.

Fast allt handlar väl i slutändan om vad man egentligen vill med dogmautmaningen. Jag tycker personligen att röstningen är ointressant, men vill se fler kommentarer, åsikter och "recensioner" i stil med Han's.

När man skriver en sådan så måste man ju göra en rätt genomarbetad värdering, och då låter man sig nog inte luras av några reklamkampanjer utan bedömer spelet för vad det är, samt för hur väl upphovsmannen använt sitt utrymme. Eventuell "marknadsföring" och försnack skulle då mest betyda att folk fick upp ögonen för själva dogmautmaningen och tog del av åsikterna från de som tagit sig tid att läsa igenom alla rollspelen och bedöma dem.

Eller jag vet inte. Dogmautmaningen som tävling mellan olika konstruktörer tycker jag är rätt ointressant. Jag såg det hela tiden som en prövning av mig själv och en tävling mot det begränsade formatet.

/Rising