Nekromanti Förberedelser för att kontakta support

Zorbeltuss

Hero
Jag är ganska säker på att mitt modem är trasigt, när jag pingar modemet får jag ofta 30% loss rate och jag måste ofta stänga av det i flera timmar för att kunna få kontakt med internet. Support however tycker att det inte är något fel på det när de skickar felsökning till modemet sägger det nämligen inget dåligt.

Extra info, eventuella switchar och övriga datorer har visat att de ofta tycker att kabeln inte är i när de är kopplade till modemet.

Hur gör jag mig mest övertygande om att något är fel och att modemet måste bytas?

Edit: jag är också på oerhört dåligt humör så håll dig från att göra dig lustig över det här ok?

/Luna Lovegood

Big Marco

Läskig
Bara för att dubbelkolla (för det kommer vara en av deras första frågor) - upplever du problemen om du har en (1) dator via ethernet kopplad in i modemet? Dvs, ingen annan utrustning, NAS, routers, hemelektronik, etc.

Big Marco

Läskig
Om dom bråkar så finns alltid utvägen att se till att modemet inte längre fungerar, när de gör sina remote-tester... ;-)

Zorbeltuss

Hero
Har definitivt funderat på det, särskilt som man inte fått mer än 5 minuter felfritt surfande totalt idag, men jag vet inte riktigt om det känns värt det då man fortfarande har förbetalt abbonnemanget i ett år till.

/Luna Lovegood

Big Marco

Läskig
Luna Lovegood said:
Har definitivt funderat på det, särskilt som man inte fått mer än 5 minuter felfritt surfande totalt idag, men jag vet inte riktigt om det känns värt det då man fortfarande har förbetalt abbonnemanget i ett år till.

/Luna Lovegood
De gånger som modemet har gått sönder har jag alltid fått ett nytt av leverantören. Har du kollat i avtalet?

Zorbeltuss

Hero
Marco Behrmann said:
De gånger som modemet har gått sönder har jag alltid fått ett nytt av leverantören. Har du kollat i avtalet?
Det har jag ioförsig inte, eftersom jag nyligen möblerat om tror jag inte jag kommer hitta det innan jag blir galen av hur dåligt det fungerar dock.

/Luna Lovegood

Troberg

Sinister eater
Låter som en rätt så typisk överhettning. Blir modemet varmt? Prova att palla upp det på några pennor så att du får en luftspalt under det och se om det hjälper.

solvebring

Superhero
Låter kasst! Jag har själv bytt modem ett par gånger hos ett par olika leverantörer och har aldrig stött på något hinder.

Fast tja, vi har väl alla stött på dåliga kundtjänster som man måste trycka på först. Du får helt enkelt lov att överdriva och tjata. Säg att du ringt tre–fyra gånger mer än du ringt, tala verkligen om hur jävla fucking less du är, att du är grymt besviken och att du tänker byta bolag om servicen fortsätter att vara så utbotat dålig. Försök dock att vara trevlig och seriös, det brukar man komma längre på. Hjälper inte det, testa att bli arg och skäll på dem. :gremsmile:

Förövrigt brukar jag börja samtalet med att döda deras checklistor genom att själva gå igenom alla "testa alltid detta först"-lösningar (eftersom de förutsätter att man inte kan något alls och inte ens försökt själv): »Hej! Det funkar inte här trots att jag startat om, stängt av, kopplat ur allt i ett par timmar, testat ny kabel, prövat återställning och ny installation.»

Troberg

Sinister eater
solvebring said:
Säg att du ringt tre–fyra gånger mer än du ringt, tala verkligen om hur jävla fucking less du är, att du är grymt besviken och att du tänker byta bolag om servicen fortsätter att vara så utbotat dålig.
En magisk kommentar som hjälpte mig att få fart på en reparation av en nedriven teleledning är "Jag börjar undra om jag valt rätt leverantör...". När de sedan påpekar att andra aktörer skulle gjort likadant, så svarar man bara "Jo, men de har inte gjort så mot mig än.".

Zorbeltuss

Hero
Det blir ganska varmt, meen, jag har ställt det så det ska få den svalaste luften i lägenheten, allt med utrymme för luftflöder är inga problem, ska jag få det kallare är bara kyl frys och utomhus alternativ, samt att det inte är säkert att det börjar funka igen bara för att jag låter det stå och svalna i ~5 timmar.

/Luna Lovegood