Nekromanti Fördelar med att vara singel

shaithan

Warrior
BMOC said:
Men vafan skulle du skriva det där för?!

Det var ju typ exakt ganska precis vad jag inte ville höra!

Nåja, du är förlåten :gremwink:
Hehe tur att jag blev förlåten då, beklagar att det tagit slut!

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Dragonborn said:
Ja nu har jag läst en del inlägg om att det är bra att vara singel. Men här kommer ett som är con förhållande hehe. En förde med att vara i. Ett förhållande är att man vet att oavsett om ma är arg ledsen orolig så har ma en partner som kan hjälpa en genom all problem som livet kastar åt ens håll.
4. Skräpa inte ner trådar. Om du vill korrigera eller peka ut vad du anser vara ett misstag eller felslut i ett inlägg så är det förstås helt okej; men om du har problem med diskussionens grundläggande förutsättningar och hellre såg att ämnet inte diskuterades alls – strunta i den. Påpeka inte för alla inblandade att det är slöseri med tid att diskutera ämnet, för om de höll med dig skulle de inte diskutera saken till att börja med.
Skriv saker som är relevanta för tråden, inte dess raka motsats.

shaithan

Warrior
Svarte faraonen said:
Dragonborn said:
Ja nu har jag läst en del inlägg om att det är bra att vara singel. Men här kommer ett som är con förhållande hehe. En förde med att vara i. Ett förhållande är att man vet att oavsett om ma är arg ledsen orolig så har ma en partner som kan hjälpa en genom all problem som livet kastar åt ens håll.
4. Skräpa inte ner trådar. Om du vill korrigera eller peka ut vad du anser vara ett misstag eller felslut i ett inlägg så är det förstås helt okej; men om du har problem med diskussionens grundläggande förutsättningar och hellre såg att ämnet inte diskuterades alls – strunta i den. Påpeka inte för alla inblandade att det är slöseri med tid att diskutera ämnet, för om de höll med dig skulle de inte diskutera saken till att börja med.
Skriv saker som är relevanta för tråden, inte dess raka motsats.
Läste faktiskt hel enkle fel i start inlägget och trodde ts ville ha både för och nackdelar angåande att vara i ett förhållande eller att inte vara det. Så hemskt mkt om ursekt till ts för detta!

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Det här kanske är banalt, men vet du vad jag saknar mest med singellivet? Actionfilmer.

Nu ska vi alltid kombinera se på film med att umgås. Det funkar inte till min fördel ("men du tycker ju också om romantiska komedier! Jag tycker inte om action alls"). Resultatet är att jag fortfarande inte sett Transformers 3, Iron Man 2 & 3, Avengers, Thor, senaste Mission Impossible... Listan kan göras hur lång som helst. Sist jag blev gräsänkling i några dagar lämnade jag familjen på bussen och gick direkt och hyrde Kick Ass.

Frugan gick med på att se Firefly men spenderade hela första avsnittet på facebook, sen gillade hon den inte för hon fattade inte vad som hände...

Ska det vara så svårt att tycka våld, rymden, specialeffekter är roligt? :gremfrown:

JohanKarlsson

Not the one
Fördelar med att vara singel är levererade av flera personer redan.
Jag vågar mig på en variant, inte en fördel med att vara singel, men närbesläktat.
Jag skulle snarare fokusera på att tänka på fördelar med att just det förhållandet är slut.
Om det sedan blir singel-liv eller nytt förhållande i framtiden kan väl få visa sig.

gizmo

temporary sunshine
Sympatisk trådstart. Kram för den.

Mer tid, yes sure, det känner vi alla. Men jag får säga, om smak på filmer är ett problem, då är det inte en fråga av att vara singel eller inte, men antingen av fel partnerval eller av misslyckad kompromissval.

Du får lite andra argument från mig. Jag är nog mer inne på kranks spår. Självutveckling.
Jag brukar gilla mig själv mindre när jag är i ett förhållande. Men märker det bara efteråt. Osäkerhet, ångest, anpassning, mer ångest om det nu är tillräckligt, mer anpassning, paranoia, kontrollbehov, få partnern att anpassa sig, mer paranoia, mer anpassning...
Jag blir mindre och mindre jag, och mer och mer en reaktion på någon annan.
Och samtidigt antagligen mindre och mindre den som partnern ursprungligen tyckte var attraktiv. Mer ångest. One-way street, mellan tre och sju år vanligtvis för mig, men egentligen hade man ju kunnat veta tidigare.

När jag sedan är bara jag igen, alltså när jag väl vant mig vid det efter ett tag, tar det glömda Jag helt plötsligt över och det händer saker, så att man nästan kan titta på hur gräset växer, mycket befriande utveckling och upptäckter av nya saker som finns i mig som jag inte kände till än. Och samtidigt mer tid, ja, för allt det. Jag känner mig alltid mycket starkare och in charge när jag är singel.

Sedan kommer det en tid där man har utvecklats färdigt för den här omgången, och man gillar sig så som man är nu, och man tror man har nu lärt sig att man inte ska ge upp sig själv i ett förhållande, och kanske tror man att man nu har koll och kan välja en partner som inte kommer att utlösa ångest- och anpassningsmekanismen.
Och så hade man fel.

Fast JohanKarlsson har ju förstås helt rätt. Kanske är det ju nästa gång man är redo och gör rätt. Och blir det inte så, har man ändå lärt sig något och fått ytterligare en chans till utveckling.

Det som gäller är att se slutet som en ny chans hellre än ett svart hål av förtvivlan.
Jag tycker du ska ta ett djupt andetag och kliva ut i en ny dag och känna dig stark.

/gizmo. delare av universums visdom. eller universums dumheter. och skrivare av för långa svar.

Ymir

Liten kantbaron
Det är presumably lättare att uppnå nirvana som singel, eftersom man har mer tid att koncentrera sig på upplysning.

Ser inga andra fördelar, really. Jo, okej, det är lättare att komma undan med Ted Bundy-liknande hobbies, om man nu är lagd åt det hållet.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
gizmo said:
Det som gäller är att se slutet som en ny chans hellre än ett svart hål av förtvivlan.
Jag tycker du ska ta ett djupt andetag och kliva ut i en ny dag och känner dig stark.
Tack!

Lukas

Mannen i Gult
När man är singel så kan man spendera fredags kvällen med att titta på barnfilmer utan att någon börjar oroa sig för ens psyke :gremtongue:

Jag är en person som uppskattar möjligheten att städa när JAG känner för det, laga mat när JAG är hungrig och duscha klockan två på natten.

Alla det här sakerna kan man inte göra om man bor med någon.

singellivet är inte perfekt, MEN det har sina fördelar

Ymir

Liten kantbaron
Du får lite andra argument från mig. Jag är nog mer inne på kranks spår. Självutveckling.
Jag brukar gilla mig själv mindre när jag är i ett förhållande. Men märker det bara efteråt. Osäkerhet, ångest, anpassning, mer ångest om det nu är tillräckligt, mer anpassning, paranoia, kontrollbehov, få partnern att anpassa sig, mer paranoia, mer anpassning...
Jag blir mindre och mindre jag, och mer och mer en reaktion på någon annan.
Heh, här är tvärtommannen: Jag gillar mig själv mindre just för att jag inte är i ett förhållande (och aldrig har varit det); enter en enorm hög av depressions-inducerande mindervärdeskomplex och ensamhetsångest.

Ymir

Liten kantbaron
Jag är en person som uppskattar möjligheten att städa när JAG känner för det, laga mat när JAG är hungrig och duscha klockan två på natten.

Alla det här sakerna kan man inte göra om man bor med någon.
Kan man väl visst det? jag har tre roommates just nu och jag kan göra allt det där precis när jag vill, jag ser inte varför det automatiskt skulle bli annorlunda om jag hade sex med sagda roommates.