Fördomar och människor.
"Liksom, hallå! Den är tråden handlar om fördomar, inte om åsikter."
Liksom, hallå! Fördomar om
rollspel, inte om
rollspelare.
"Men allvarligt, Selethil, just nu jobbar du stenhårt på att bevisa att åtminstone mina fördomar stämmer, och det är det sista du och dina medhalsgnagarspelare behöver."
För det första så ämnar jag inte modifiera mitt skrivande efter vad för slags uppfattning jag vill att du skall ha om Vampire-spelare i gemen. För det andra så var du väldigt sketchy med exakt vad det var för fördomar du hade (även om jag kan gissa); när du skrev
ditt första inlägg i tråden så var det bara
Lindenius och
Härolden som skrivit något om halsgnagarspelare över huvud taget, och det skrevs ganska olika saker. Det som gjorde mig förbannad var
det här förmätna skitsnacket. När någon tar sig friheten att förringa hela mitt livs samlade erfarenheter så skiter jag i hur många smilisar man smäller in, och hur mycket man skyller på att det är fördomar; faktum kvarstår att tråden handlar om fördomar mot
rollspel, och likförbannat smyger det sig in en massa sparkar mot
spelarna.
"Vi är inte i den här tråden för att anklaga vampire-spelare - är det någon vi anklagar så är det oss själva för att vi har fördomen - så du behöver inte försvara dig."
Fint. Gör det tyst då, så slipper jag lyssna på maskerade personangrepp; sen kanske du skämtar hur mycket som helst om
dina egna olyckliga erfarenheter, och tja...grattis, då har du väl mer självdistans än jag. Lucky you. Och trots den ironiska tonen så är det där helt uppriktigt menat.
"Konstatera bara att du har fördomen att alla icke-vampire-spelare är inskränkta mobbare som inte kan låta bli att racka ner på de riktiga rollspelarna."
Nej. Jag har redan konstaterat en fördom för mycket gentemot
rollspelare. Skulle det vara nåt mer så nöjer jag mig med att slagga
spel. Men eftersom i princip ingen verkar vara kapabel att dra den gränsen...
"[...] innan en nond censurivrande moderator låser tråden."
...så skulle jag personligen inte gråta om så skedde. Sen får du gärna tycka att jag saknar humor. Jag håller uppenbarligen inte med, utan tycker helt enkelt att den eventuella humor den här tråden kan tänkas bjuda på går att servera på betydligt bättre sätt;
såhär, t.ex. Jag kunde tyvärr inte medverka i den tråden av skäl jag inte ämnar tala om här. Out.