Re: Men det var väl själva...!
Tråden bygger på fördomar om spel, inte om spelare.
Du tog inte Lindenius' riktigt på allvar när han bemötte det här i förra inlägget. Jag håller dock med honom att det inte är någon relevant skillnad. Nå, det är inte
det jag vill anmärka på, utan vad jag tycker är konstigt är att du här pekar på
syftet med tråden som det viktiga, och hur originalinlägget var formulerat, men i nästa andetag så menar du plötsligt att originalinlägget inte är värt ett dugg, och att ordet "fördomar" är oviktigt i det hela.
Det betyder ju att Lindenius lika gärna skulle kunna svara med samma mynt; "Tråden bygger på
fördomar om spel, Hur svårt skall det vara att fatta?"
Jag tycker det är tråkigt att tråden blev så här kärv, men visst kan jag respektera din syn på saken. Grejen är bara att enligt den logik du själv använder så måste också du respektera ovanstående förhållning till tråden. Som du skriver:
Du kan inte skylla på trådens ämne, för trådens ämne var - för femtielfte gången - spel, inte spelare.
Trådens ämne var också
precis lika mycket "fördomar".
Du pratade om Vampire-spelare. Varför skulle jag inte ta åt mig?
Det här borde kanske jag svara på, för jag spelar flera WoD-spel, och
jag tog inte åt mig. Jag gjorde det inte för att det Lindenius skrev helt enkelt inte går att applicera på mig, och för att det heller inte stämmer på några av de jag spelar WoD-spel med. Däremot är det en vanlig fördom, och jag föredrar att se den erkännas som just
fördom (då slipper jag ju bemöta den) än som ett försök till
argument i stil med "WoD är en värld som man bara kan gilla om man är en bla bla bla..." (för då känner jag mig plötsligt tvungen att bemöta det, eftersom personen tror sig ha rätt)
---
Min personliga bedömning är att ditt hetsiga temperament (som jag tycker gör dig till en intressant forumit i många andra avseenden) nog återigen har lett dig in i samma sorts diskussion som du brukar stå och stångas i. Det betyder inte att du har haft
fel eller att dina åsikter är mindre värda, verkligen inte, men det antyder kanske att du borde ha tagit ett par djupa andetag och ställt
frågor innan du kom rusande med samma sorts påhopp som du själv tyckte dig se i andras inlägg.