Ond bråd död
Swashbuckler
Rollspelare utan gränser
Rollspelare utan spärrar
Rollspelare utan gränser
Jag tänkte som referens till Läkare utan gränser.Ond bråd död said:Rollspelare utan gränser
Rollspelare utan spärrar
Nja enligt wikipedia är ett förbund en paraplyorganisation för flera föreningar - ännu har det inte gått så långt att vi behöver splittra föreningen i flera delar...Hans E Magnusson said:Svenska rollspelsförbundet
är ju ändå bara en tidsfråga....
Hans E Magnusson said:Svenska rollspelsförbundet
är ju ändå bara en tidsfråga....
anth said:Nu tar det lite tid att byta namn - så EVENTUELLT namnbyte kommer inte att ske förrän om ett år vid nästa årsmöte - men vi KAN besluta om att vi ska KALLA oss för något annat redan NU.
Problemet är att "enhällig" definieras som att "samtliga 60 medlemar aktivt måste rösta ja".Pilzeman said:Ni får gärna hjälpa mig att tolka stadgarna, men jag tycker inte att det måste utlysas i förväg; det räcker att det blir enhälligt.
§14 Röstetal
Alla frågor som behandlas på årsmöte eller styrelsemöte avgörs med enkel röstövervikt om inget annat står i stadgarna. Nedlagda röster räknas ej. Varje person med rösträtt har en röst. Vid lika röstetal får slumpen avgöra.
§15 Stadgeändring
Dessa stadgar kan bara ändras på årsmöte. För att vara giltig måste ändringen antas med två tredjedelar av antalet röster. Då stadgeändring ska ske måste förslaget delges medlemmarna i kallelsen till mötet. I annat fall måste ändringen antas enhälligt.
Wikipedia said:Ett beslut kan anses ha varit enhälligt, då förslaget inte gick till omröstning eftersom inget understött motförslag förelåg och ingen anmälde avvikande mening. Att ett beslut fattats enhälligt behöver alltså inte betyda att det stötts av alla närvarande eller ens av en majoritet av de närvarande.
Det här är bra. Det är kort, enkelt och talande.Magnus Seter said:"Rollspelens vänner"?
Vore rätt coolt faktiskt.Spider Jerusalem said:Rollspelarnas Fackförbund?
Dante said:Jag skulle vilja avråda från namnet »Föreningen Rollspel.nu«. Dels för att föreningen och forumet inte är samma sak, och dels för att just det namnet kanske snart är upptaget …
Eventuellt löser vi ägandefrågan genom att bilda en ideell förening som i egenskap av juridisk person står som ägare till Rollspel.nu.Pilzeman said:Hur menar du då? Ska det bildas en annan förening kopplad till sajten?
Dante said:Eventuellt löser vi ägandefrågan genom att bilda en ideell förening som i egenskap av juridisk person står som ägare till Rollspel.nu.Pilzeman said:Hur menar du då? Ska det bildas en annan förening kopplad till sajten?
Lika mycket poäng som innan.Vimes said:Finns det isf någon poäng med att ha kvar den gamla föreningen?
Prisutdelaren stiger upp på scenen och säger: "Detta fina pris är instiftat och delas ut av..."
Radioaktiv said:Prisutdelaren stiger upp på scenen och säger: "Detta fina pris är instiftat och delas ut av..."
Rollspelsakademien!
/Radioaktiv och Anarchclown
Inget dåligt namn, faktum är att det kanske är det bästa hittills, tycker jag. Klingar bra liksom och så låter det propert och fint. Fast tråkigt nog tänker jag på den webbsidan när jag hör det. Fel referenser liksom. Kanske kan göra vårt namn lite grekiskt: akademeia, eller latinskt: academia, om inte annat...?krank said:Radioaktiv said:Prisutdelaren stiger upp på scenen och säger: "Detta fina pris är instiftat och delas ut av..."
Rollspelsakademien!
/Radioaktiv och Anarchclown
+1!