Everway: kommer från namnet på staden Everway där det finns ovanligt många portal till olika världar
Vampire: betyder vampyr det finns vampyrer med i spelet
Fiasco: är för att spelarna inte ska försöka låta sina rollpersoner "vinna" över varandra om dom är vana vid andra typer av rollspel. är ett väldigt imponerande och funktionellt namn
Conspiracy X: namnet ska anspela på tv-serien "X-Files" fast vara juridiskt distinkt
Cthulhu Dark: han hade just skrivit in namnet "Cthulhu Light" på sin skrivmaskin (som i regellätt) sen tänkte han men vänta lite vad då ljus? Det är ju grimdark skräck
The Black Hack: var vanligt med hack av gamla spel (ex vis Red Box Hax och Old School Hack och Whitehack) och snubben som gjort det heter—eller kallar sig—David Black
Searchers of the Unknown: Inspirerat av modulen "In Search of the Unknown", han ville göra ett rollspel där rollpersonerna hade lika enkla stats som monstren i det
Lamentations of the Flame Princess: Kommer (min [i skrivande stund]
inte från Flame Princess i Adventure Time utan från Raggis gamla metalfansin där han skrev om band som hade den typen av svulstiga namn. Det är intressant hur man kan—utan att ha ett enda specifikt ord eller koncept gemensamt — kan hitta namn som "känns som ett namn som hör hemma i den kategorin". Typ som skeppsnamnen i the Culture–böckerna, dom heter typ The Swan Song och sånt
Remember Tomorrow: Typiskt gibsonskt namn ex vis All Tomorrow's Parties (som ju är taget från en urbra låt med Nico) men med twisten att… kommer du ihåg 80 90 talet när vi gjorde SF om den nära nära framtiden? kommer du ihåg när vi tänkte på morgondagen? innan vi började
leva i cyberpunken. Nu är ju cyberpunk inne igen så namnet Remember Tomorrow känns kanske svårbegripligt men när det kom ut var det böcker som Pattern Recognition och annan "cyberpunken är nu"–literatur som rådde. PS jag älskar boken Pattern Recognition. Molles fantastiska översättning heter "Känna mönster", önskar den kunde komma i nytryck på svenska
Theatrix: Att det skulle vara mer performativt än simulativt är min take. Theatre betyder ju teater
Om nu nån kan förklara namnet Sea Dracula så får dom hemxt gärna göra det!